ترور یک ابزار شیطانی در دست قدرت‌هاست

Ali Bagheri Kani

به گزارش هابیلیان، علی باقری‌کنی معاون سیاسی وزارت امور خارجه و رئیس ‌تیم مذاکره‌کننده پس از تماشای فیلم سینمایی «هناس» که روایتی پرتلاطم از زندگی شهید هسته‌ای داریوش رضایی‌نژاد، همسر و فرزندش را به تصویر می‌کشد، درباره این فیلم گفت: نکته مهم‌تر اینکه با توجه به موضوع ترور در کشورهای دیگر که فقط متوجه مقام‌های سیاسی شده، در کشور ما این‌گونه نبوده است. بلکه در کشور ما متوجه یک میوه‌فروش، دانش‌آموز، استاد دانشگاه، روحانی و حتی یک خانم فعال در محل یا مسجد نیز بوده و این طیف ترورشوندگان هم بیانگر مؤلفه‌های قدرت ماست.
وی افزود: ما در حالی‌ از قربانیان بزرگ تروریسم به حساب می‌آییم که توسط قدرت‌های بزرگ به حمایت و طرفداری تروریسم متهم می‌شویم. این نشان‌دهنده این است که ما در عرصه به نمایش کشیدن واقعیت‌های موجود در جامعه‌مان و نسبت به افکار عمومی دچار یک لختی یا سستی هستیم. از این رو دشمن توانسته علی‌رغم این واقعیت عینی (مبنی بر اینکه قربانیان بزرگ تروریسم هستیم) موضوع را برعکس جلوه دهد.
باقری‌کنی با اشاره به اینکه «هناس» می‌تواند گامی جدی در عرصه بازنمایی واقعیت باشد، بیان کرد: کارکرد اصلی هنر این است که بتواند واقعیت‌ها را با روش‌های ماندگار، در ذهن‌ها ماندگار کند و آنها را به شکل پایدار در افکار عمومی متجلی کند.
رئیس‌ تیم مذاکره‌کننده‌، در ادامه این بحث عنوان کرد: از دیدگاه من «هناس» نشان داد که ترور یک ابزار شیطانی ا‌ست که توسط قدرت‌ها به کار گرفته شده است و هدف آن ممانعت از پیشرفت ملت‌هاست. همچنین تعبیر من این است که ترور به عنوان یکی از ابزار حکمرانی استکبار و ابرقدرت‌ها به ویژه آمریکاست و دقیقا زمانی‌که از دستیابی به اهداف متجاوزانه خود ناکام شوند، دست به ترور می‌زنند و این بزدلانه‌ترین شیوه برای اعمال نظر و تامین هدف‌شان است.

مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان