تروریسم درد مشترک جوامع بشری است

Golpayegani

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در اولین همایش سخنی با قلب‌های زنده پیرامون نامه مقام معظم رهبری به جوانان در اروپا و امریکای شمالی، با اشاره به علت و ضرورت ارسال این نامه گفت: گرچه تروریسم درد مشترک جوامع بشری است اما آیا این اتفاقات در کشورهای اروپایی و آسیایی یکسان است؟

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور) و به نقل از خبرگزاری ابنا: حجت‌الاسلام «محمدی گلپایگانی» خاطرنشان کرد: ورود نیروهای آمریکایی به آب‌های خلیج‌فارس و به اسارت گرفته شدن آن‌ها توسط جوانان دلاور جمهوری اسلامی ایران یکی از جلوه‌های اهمیت نیروهای جوان در کشور است.

وی افزود: یک جوان سریع و خوب تصمیم می‌گیرد و سریع عمل می‌کند و همین امر توسط جوانان ایران به کشورهای دیگر مصادره شد و این مطلب در سخنان «محسن رضایی» نیز جلوه نمود که اعلام کرد که این حرکت اعلام قدرت ایران به دشمنان و همچنین دولت عربستان است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تأکید بر جایگاه جوان در اسلام گفت: در زمان پیامبر اکرم(ص) ایشان توجه ویژه‌ای به جوانان داشتند و این امر را می‌توان در داستان «مصعب بن عمیر» دید که وقتی پیامبر دعوت خود را علنی کرد نماینده پیامبر برای اعلام دعوت ایشان به مدینه و ایجاد آشتی بین قبیله اوس و خزرج بود.

محمدی گلپایگانی اظهار داشت: امروز دنیای غرب دنیا را به اسلام هراسی دعوت می‌کند و ما از پیامبر آموخته‌ایم که باوجوداینکه عموی ایشان را کشتند و خود رسول‌الله را بسیار آزاد دادند، ولی ایشان به مردم مکه امان داد.

وی در ادامه گفت: پیامبر جوانی 21 ساله را برای مکه‌ی تازه فتح‌شده که دارای جوی ملتهب است به‌عنوان امیر قرار می‌دهد و دستور اقامه‌ی نماز جماعت به او می‌دهد و می‌فرماید این مقام را به تو دادم، زیرا بهتر از تو سراغ ندارم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ضمن اشاره به اعتماد پیامبر به «اسامة بن زید» به‌عنوان فرماندهی سپاه خاطرنشان کرد: این مسئله نیز نشان‌دهنده‌ی اعتماد پیامبر به جوانان و سپردن موقعیت‌های حساس و مهم به آن‌هاست.

محمدی گلپایگانی با بیان اینکه در دو نامه‌های رهبری به دو مسئله مشترک حمله به کشورها اشاره‌شده بود، بیان داشت: ایشان در این نامه‌ها به حملات به فرانسه اشاره می‌کنند و دلیل سخن گفتن خود با جوانان را این‌گونه بیان می‌کنند که سیاست‌مداران کشورتان را استثمار کرده‌اند و البته واقعیت هم همین است.

وی افزود: رهبری عنوان کردند که این سیاستمداران با پوشاندن حقایق، مردم علی‌الخصوص جوانان را از اطلاع پیدا کردن حقیقت‌ها محروم کردند و کارنامه این سیاست‌مداران مملو از جنایت است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: ایشان با اشاره به جنایت نیروهای آموزش‌دیده آمریکایی در ربودن جوانان آفریقایی و انتقال آن‌ها به امریکا برای کار کردن، آن‌ها را سیاه‌پوستان آمریکایی معرفی می‌کنند، ولی درواقع این‌ها نژاد آفریقایی دارند و هنوز دراین‌باره مورد ظلم و ستم هستند و یا در مورد سرخ‌پوستان که همه می‌دانند که امریکا متعلق به این رنگین‌پوستان است.

محمدی گلپایگانی تروریسم را درد مشترک تمام جوامع بشری خواند و اظهار داشت: گرچه تروریسم درد مشترک جوامع بشری است اما آیا این اتفاقات در کشورهای اروپایی و آسیایی یکسان است؟ سال‌هاست کشورهای اسلامی به‌مراتب بیشتر درگیر تروریسم هستند و گروه‌های تروریسم محصول امریکا هستند.

وی در ادامه با اشاره تشکیل گروه‌های طالبان و النصره گفت: رهبری در نامه خود اشاره کردند زمانی که جنایات تروریستی در پاریس اتفاق افتاد، شما این‌چنین حساسیت نشان دادید ولی چرا زمانی که خانه‌ای در فلسطین با اهل آن به آتش کشیده شده و عده‌ی زیادی به خاطر اعتراض به این جنایات کشته شدند، شما نگران نبودید؟

رئیس دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: ایشان اعلام کردند شما در یمن ملاحظه می‌کنید که یک تروریسم دولتی وجود دارد و در مدتی که از حادثه یمن می‌گذرد، دولتی که خود را به‌عنوان خادم‌الحرمین شریفین اعلام می‌کند به تمام نقاط حمله کرده و هرجایی که می‌توانسته نابود کرده، اما ملت شجاع یمن باوجود تمام مشکلاتی که دارد سرپا ایستاده است.

وی افزود: رهبر این‌گونه تشخیص دادند که جوانان باید دین را از منبع اصلی آن بیاموزند که همانا قرآن است و در پایان نامه دوم نیز بیان کردند که اگر این وضع بخواهد این‌گونه باشد، شاهد وضع بدتری خواهیم بود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری خطاب به برگزارکنندگان همایش "سخنی با قلب‌های زنده" اظهار داشت: این حرکتی که شروع کرده‌اید بسیار مبارک است و حوزه نه‌تنها کشور ما، بلکه در هر جای جهان که باشد می‌تواند نقش اصلی خود را ایفا کند و دفتر مقام معظم رهبری شبانه‌روزی بر آن نمی‌گذرد که شاهد درخواست روحانیون عالم از سرتاسر جهان نباشد، ولی ما امکانات کافی برای پاسخ به این درخواست‌ها را نداریم.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی در پایان بیان داشت: ما باید مردم را دریابیم و این نیاز امروز ماست و روحانی موفق است که هم‌نشین مردم و سنگ صبور آن‌ها باشد و با وجود اینکه تعداد روحانیون بالاست، ولی نیاز مردم و مناطق بیش از این‌هاست و روحانیون باید درک کنند که پس از تحصیل باید به مناطق دیگر برای تبلیغ اسلام مهاجرت کنند.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان