تروریسم، مورد حمایت و بهره‌برداری قدرت‌های بزرگ است

Terorism Dolati

مجمع جهانی صلح اسلامی در بیانیه ای به مناسب روزجهانی صلح تاکید کرد: امروزه تروریسم بعنوان یکی از مخاطرات بزرگ صلح و امنیت در جهان توسط قدرت های بزرگ بر اساس منافع آنها ایجاد و یا حمایت و مورد بهره برداری قدرتهای بزرگ قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور) و به نقل از ایرنا، در بخشی از این بیانیه آمده است: بی تردید امروزه تروریسم یکی ازمخاطرات بزرگ صلح و امنیت در جهان است که یا توسط قدرت‌های بزرگ براساس منافع آنها ایجاد و یا حمایت می شود و یا اگر براساس آسیب ها، چالش ها و فقر فرهنگی پدید آمده مورد بهره برداری قدرتهای بزرگ قرار می گیرد.

این بیانیه می افزاید: صلح، امنیت، عدالت و حفظ کرامت انسانی در جامعه و جهان هدف والایی است که در طول تاریخ، تلاش های زیادی برای تحقق آن صورت گرفته و مکاتب و سازمان های مختلف فکری نیز راه های گوناگونی را برای نیل به آن ارائه داده اند.

در همین راستا، سازمان ملل متحد به عنوان مهمترین سازمان بین المللی که در راستای صلح، امنیت و حقوق برابر ملت ها فعالیت می کند؛ روز 21 سپتامبر مصادف با 31شهریور را «روز جهانی صلح» اعلام کرده است.

مجمع جهانی صلح افزود: اما علیرغم همه تلاش های صورت گرفته، متاسفانه شاهد کمرنگ شدن صلح و گسترش جنگ و خونریزی و پایمال شدن کرامت انسانی در جامعه و بین انسان ها هستیم. به طوری که در عصر حاضر، کودکان، زنان و افراد بیشماری درگیر جنگ و خونریزی شده اند و موج فزاینده آوارگان از خانه و میهن خود و مهاجرت به سایر مناطق، دلیل آشکاری است بر نبود صلح.

«مجمع جهانی صلح اسلامی» به عنوان یک NGO، سال ها تلاش کرده با طرح گفتمان 'صلح عادلانه' به عنوان یک گفتمان ایرانی- اسلامی و با توسعه تماس های نخبگی و ارتباط گیری با شبکه های نخبگی بین المللی به این مهم اهتمام ورزد.

این مجمع در بیانیه خود ضمن اشاره به روز جهانی صلح، 21 سپتامبر (31 شهریور) افزود: این روز در حالی فرا می رسد که جنگ و خشونت در خاورمیانه شدت غیرقابل تصوری یافته است و اثرات و پیامدهای آن علاوه بر این منطقه، اقصی نقاط جهان را نیز تحت الشعاع قرار داده است. گروه های تروریستی در منطقه که با دخالت و حمایت برخی کشورهای منطقه و قدرت های فرامنطقه ای مشغول به فعالیت هستند و حواث تروریستی در کشورهای مختلف اروپایی و آفریقایی توسط این گروه ها همگی نشان از گسترش خشونت و ناامنی در جهان دارد.

در بخشی دیگری از این بیانیه آمده است: از سوی دیگر خیل عظیم مهاجران و پناه جویان که به ناچار خانه و موطن خود را ترک و آوارگی را انتخاب و به سوی سرنوشتی نامعلوم می روند؛ در جهان شدت گرفته است. بی تردید امروزه تروریسم یکی از مخاطرات بزرگ صلح و امنیت در جهان است که یا توسط قدرت های بزرگ بر اساس منافع آنها ایجاد و یا حمایت می شود و یا اگر بر اساس آسیب ها، چالش ها و فقر فرهنگی پدید آمده مورد بهره برداری قدرتهای بزرگ قرار می گیرد. بدیهی است برای مقابله با این تهدید بزرگ جهانی باید ضمن ارائه راهکارهای لازم، در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، ااقتصادی، دفاعی و امنیتی آن برنامه ریزی شود.

در این بیانیه همچنین آمده است: مجمع جهانی صلح اسلامی که از سال 1386 و با شرکت نخبگانی از ایران و سایر نقاط جهان تشکیل شده است، تمامی فعالیت و تلاش خود را بر اشاعه فرهنگ صلح و دوستی در کلیه کشورهای دنیا و بین تمامی انسان ها فارغ از نژاد، رنگ، زبان، مذهب، قومیت و قدرت معطوف داشته است، بار دیگر از تمامی دولتمردان، سیاستمداران، سازمان های بین المللی دولتی و غیردولتی و همچنین فعالان حقوق بشری در اقصی نقاط دنیا می خواهد تمامی تلاش خود را بر ریشه کن ساختن خشونت و ناامنی که دنیا و به ویژه منطقه حساس خاورمیانه را به آشوب کشانده است، متمرکز نمایند و از هیچ کوششی فروگذار ننمایند.

این بیانیه در پایان می افزاید: مجمع جهانی صلح اسلامی باور دارد که جهان آینده، شاهد خاتمه نظام سلطه و به بار نشستن جوانه های عدالت خواهد بود. از این رو ما معتقدیم زمان آن فرا رسیده که همه مردم دنیا با هم علیه جنگ و خشونت و پیامدهای ناگوار آن متحد شوند و یک صدا سرود صلح سر دهند. امیدواریم با وفاق جهانی و تکیه بر توانمندی های تمامی کشورها و سازمان های حقوق بشری، صلح عادلانه، امنیت پایدار و حفظ کرامت انسانی را که از بدیهی ترین حقوق انسان ها و مورد سفارش ادیان آسمانی می باشد، در سراسر جهان نهادینه شود.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان