تروريسم خط قرمز ايران است

Felahatpishe

وزارت امور خارجه در قالب ديپلماسي عمومي بايد کماکان سياست مقابله با تروريست را در پيش گيرد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، دکتر حشمت الله فلاحت‌پيشه عضو سابق کميسيون امنيت ملي وسياست خارجي مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاري آريا در تحليل خود از علت حمايت هاي علني مقامات آل سعود از گروهک تروريستي داعش، گفت: عربستان از يک ديپلماسي رسمي و يک ديپلماسي عمومي برخوردار است. سعودي ها به لحاظ رسمي پدر معنوي، مالي و تسليحاتي داعش هستند اما در قالب ديپلماسي عمومي تلاش کردند به گونه اي لاپوشاني کنند و نوع رابطه اي که با داعش دارند، تحت پوشش قرار دهند اما اکنون که در برخي از مناطق، داعش در شرف شکست است، ناچارند به آن سياست رسمي دوباره روي بياورند و براي نجات داعش تلاش کنند؛ به ويژه اينکه سعودي ها شکست داعش در عراق را شکست سياست هاي خود در عراق مي دانند. سعودي ها تلاش کردند ابتدا مانع سقوط افراد وابسته به خود شوند اما وقتي ارتباط اين افراد و گروه ها با گروههاي تروريستي مشخص شد، ديديم که به گونه اي وارد فاز تروريستي شدند و از گروه هاي تروريستي به صورت پنهان حمايت کردند. اما اکنون که داعش، جاده صاف کن عربستان، به ويژه در خاک عراق با شکست مواجه شده است، مي بينيم که دور تازه اي از حمايت هاي خود را علني کرده اند. مواضع اخير عربستان واقعيت چهره سياسي اين کشور در دنياي امروز است. واقعيتي که تحت پوشش رسانه هاي غربي به ويژه رسانه هايي که تحت لابي گروه هاي مالي قرار دارند، اين چهره پنهان شده است اما معتقدم در دنياي امروز به خصوص در کشورهايي که محل بحران هستند از جمله در عراق، اکنون چهره عربستان براي همگان مشخص و روشن است.

وي افزود: اعتقادم بر اين است که داعش يک گروه تروريستي است و بخش عمده از جهان اهل سنت هم داعش را خطرناک مي داند و نبايد پايان داعش را به جنگ ميان شيعه وسني ربط داد لذا بخش اعظم اهل سنت قطعا از شکست داعش خشنود خواهند بود و طرح عربستان براي آغاز جنگ ميان شيعه و سني محقق نخواهد شد.

دکتر فلاحت پيشه در پاسخ به سئوال ديگر خبرنگار آريا که ايران چگونه مي تواند توطئه عربستان را خنثي کند؟، گفت: سياست هاي ايران در مقابله با تروريست مستشاري است. ضمن اينکه ايران حريم هاي امنيتي خود را حفظ مي کند.  به رغم اينکه  تهديد تروريستي عليه ايران شکل گرفته است، ايران به خوبي توانسته با اين تهديدها مقابله کند اما تروريسم خط قرمز ايران است و اگر تروريسم از هر ناحيه اي اعم از عربستان و يا کشور ديگر مورد حمايت قرار گيرد، ايران با آن مقابله مي کند. وزارت امور خارجه در قالب ديپلماسي عمومي و ساير ماموران و مستشاران در عمق استراتژيک ايران در قالب عملي بايد کماکان سياست مقابله با تروريست را در پيش بگيرند اما واقعيت امر اين است که جمهوري اسلامي ايران به ميزاني که با تروريسم مقابله کرده و هزينه داده است، به همان ميزان نتوانسته در عرصه ديپلماسي عمومي از حقانيت مواضع خود دفاع کند. لذا ديپلماسي عمومي کشور بايد در اين رابطه تقويت شود.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان