ترامپ از ترور ژنرال سلیمانی پشیمان می‌شود

183030 699

استاد دانشگاه اوپن ترور سردار سلیمانی را تروریسم بین‌المللی دانست و گفت: سیاست ترامپ ایرانی‌ها را از نظر سیاسی متحد کرده است. ترامپ از اقدامات خود پشیمان می‌شود. اگر آمریکایی‌ها عاقل باشند زودتر منطقه را ترک می‌کنند قبل از آن که تعداد بیشتری از نیروهای آن‌ها جان خود را از دست بدهند.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان ادوارد واستینج استاد روابط‌ بین‌الملل دانشگاه اوپن در گفت‌وگو با  ایلنا نظرات خود را در خصوص تنش‌های اخیر میان ایران و آمریکا مطرح کرد.

وی در ابتدا در مورد ترور سردار سلیمانی گفت: ترور سردار  یک اقدام وحشیانه در راستای تروریسم بین‌المللی بود که توسط یک دیوانه بی‌پروا و خطرناک در کاخ سفید انجام شد. در امور بین‌الملل جایی برای چنین قتل‌های غیرقانونی وجود ندارد. افراد قدرتمند در ایالات متحده دوست دارند فکر کنند که این نمایش قدرت و قدرت نظامی آن است، اما واقعاً این حادثه نشان می‌دهد که چقدر این کشور از واقعیت‌های موجود در خاورمیانه جدا شده است. با فرض اینکه آنها می‌توانند چنین اقدامات تروریستی وحشیانه‌ای را در خاک یک کشور انجام دهند که قرار است آنها را به عنوان متحد در نظر بگیرند، نشان می‌دهد که واقعاً متکبر و خودخواه هستند.

واستینج در ادامه اظهار کرد: من فکر می‌کنم دولت ترامپ فاقد استراتژی منسجم در مورد ایران است. این نشان می‌دهد که ایده‌های او و دستیاران نزدیک او، گمراه و ناسازگار است و آنها ایران را دشمن می‌بینند. استفاده از نظامیان شرکت‌کننده در جنگ عراق و افغانستان نشان می‌دهد که این افراد می‌توانند ترامپ را به سمت جنگ با ایران هدایت کنند، در حالیکه هدایت به سمت جنگ محاسبه غلط بزرگی از طرف آنها خواهد بود.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: ترور سردار سلیمانی  نقض فاحش حاکمیت عراق است. اما ایالات متحده از زمان تبدیل شدن به یک نیروی اشغالگر در عراق  پس از سقوط صدام، حقوق شهروندان عراقی را نقض کرده است، این در عمل یک امپراتوری مستکبرانه است. پارلمان عراق به خروج  سربازان آمریکایی رای داده است و ترامپ اکنون آنها را با تحریم‌ها تهدید می‌کند، این وضعیت آنها را به عنوان یک قدرت اشغالگر ستمگر تأیید می‌کند. مردم عراق با به چالش کشیدن شجاعانه این طرز فکر امپریالیستی، حاکمیت خود را می‌خواهند.

واستینج خاطرنشان کرد: اکنون زمان پر تنشی میان ایران و آمریکا است اما جمهوری اسلامی پاسخ حساب شده‌ای به ترور سردار سلیمانی داد. به نظر من بزرگترین دستاورد شهادت سردار سلیمانی ایجاد مقدمات خروج نیروهای آمریکایی از عراق است. اگر آمریکایی‌ها عاقل باشند زودتر منطقه را ترک می‌کنند قبل از آن که تعداد بیشتری از نیروهای آن‌ها جان خود را از دست بدهند.

وی گفت: تهدیدهای خصمانه ترامپ علیه ایران نشان می‌دهد که وی چقدر از نظر روحی ناپایدار است. البته این کار تا حدودی برای کسب پشتیبانی حزبش صورت می‌گیرد ترامپ ماهیت تهدیدهای خود را آشکار کرده است. وقتی شما از حمله علیه اماکن فرهنگی صحبت می‌کنید این یعنی جنایت جنگی. این چیزی جز ذات وحشی ترامپ را نشان نمی‌دهد. سیاست ترامپ ایرانی‌ها را از نظر سیاسی متحد کرده است. ترامپ از اقدامات خود پشیمان می‌شود.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان