تجمع خانواده‌های ایرانی قربانی پژاک در دیاربکر

1169846 375

اعضای خانواده‌های ایرانی که فرزندانشان فریب گروه پژاک را خورده و اسیر این فرقه شده‌اند، به تحصن خانواده‌های کرد ترکیه‌ای در دیاربکر پیوستند.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان به نقل از تسنیم اعضای خانواده‌های ایرانی که فرزندانشان فریب گروهک پ‌ک‌ک و شاخۀ ایرانی آن یعنی پژاک را خورده و اسیر این فرقه شده‌اند از صبح امروز با پیوستن به خانواده‌های متحصن در مقابل دفتر حزب دموکراتیک خلق‌ها در دیاربکر، همراهی خود را با این حرکت اعلام کردند.

در بیانیه‌ای که انجمن دیدبان حقوق بشر کردستان ایران در این خصوص منتشر کرده آمده است: جنگ، خشونت، تروریسم و افراطی‌گری بلای جان انسان‌ها در قرن اخیر است. غیرنظامیان، کودکان، زنان و شهروندان عادی جزء آسیب‌پذیرترین بخش این پازل خشن هستند.

دیدبان حقوق بشر کردستان ایران در طول سال‌ها فعالیت بشردوستانه و تلاش برای پیگیری و صیانت از حقوق بشر و حمایت از آسیب پذیرترین بخش‌های جامعه کردی در ایران، مجموعه اطلاعات قابل توجه و مستندی را گرداوری کرده است که متاسفانه بیانگر حجم وحشتناک خشونت علیه شهروندان کرد ایرانی از طرف گروه خشونت طلب و تروریستی پ.ک.ک/پژاک/ی.پ.گ و انواع شاخه‌هایی است که این گروه با هدف فرار از پیگرد قانونی ایجاد کرده است.

این مستندات بیانگر آن است که کودکان زیر 18 سال متعددی اعم از دختر و پسر را به شیوه‌های مختلف فریب داده شده و به این گروه ملحق کرده‌اند و علاوه بر بهره کشی از آنها در امور نظامی و خشونت بار، آنها را از کانون خانواده، آموزش و زندگی متعارف دور کرده‌اند و فشارهای روحی، روانی و حتی جنسی بر آنها وارد می‌کنند.

از سرنوشت اغلب آنها اطلاع دقیقی در دست نیست. کما اینکه گفته شده برخی از آنها کشته شده‌اند ولی هیچ جنازه یا اطلاع دقیقی از نحوه مرگ یا محل دفن و موارد مشابه وجود ندارد. این افراد طبق قوانین بین‌المللی مفقود محسوب می‌شوند و لازم است برای تعیین تکلیف آنها عزم جمعی صورت پذیرد.

ما به نمایندگی از طرف تعداد کثیری از خانواده‌های قربانیان این گروه خشن و تروریستی از نهادهای بین‌المللی و دولت ترکیه که خواستگاه اصلی این گروه در این کشور قرار دارد و همچنین دولتهای ایران، عراق، سوریه، کشورهای اروپایی نظیر سوئد، فنلاند، نروژ، آلمان، ایتالیا و آمریکا می‌خواهیم که در خصوص مطالبات اعضای حامی دیدبان حقوق بشر کردستان ایران به شرح ذیل توجه ویژه کرده و اعلام می‌داریم که این NGO حامی حقوق بشر، آماده همکاری با همه نهادهای بین‌المللی و دولت‌ها در این خصوص است:

  1. از ادامه فعالیت آزادانه تبلیغی‌رسانه‌ای سازمان تروریستی، توزیعی و شبکه‌ای پ.ک.ک که با نام‌های مختلف نظیر پژاک/پ.ی.د/کودار/ی.ر.ک/ی.پ.گ ولی ماهیت مشترک در کشورهایی که فعالیت می‌کنند جلوگیری بعمل آید. عدم اقدام فوری در این خصوص موجب آسیب دیدن تعداد بیشتری از کودکان بی گناه خواهد شد.
  2. اغلب سران این سازمان تروریستی، توزیعی و شبکه‌ای تحت تعقیب پلیس اینترپل بین‌المللی قرار دارند و شاکیان خصوصی دارند. لذا پیشنهاد ما این است که این افراد در کشورهایی که حضور دارند جلب و در همان کشورها محاکمه شوند. دیدبان حقوق بشر کردستان ایران آماده است تا با شاکیان خصوصی مذاکره و آنها را متعاقد کند تا شکایتشان را در کشور ثالث پیگیری کنند.
  3. ضمن تشکر از رسانه‌ها و فعالین سیاسی در کشور ترکیه که مهربانانه پذیرای این خانواده‌های رنج دیده بودند، می‌خواهیم صدای مظلومیت این خانواده‌ها را به گوش جهانیان برسانند.
  4. از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و نهادهای حقوق بشری می‌خواهیم که پدیده شوم کودک سرباز را که نقض آشکار حقوق بشر توسط پ.ک.ک و شاخه‌های آن مانند پژاک/ی.پ.گ است را محکوم و برای تعیین تکلیف و رهایی این کودکان با دیدبان حقوق بشر کردستان ایران همکاری کند.

مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان