تأکید رؤسای مجالس 6کشور بر مبارزه با تروریسم در عرصه منطقه‌ای

201812101009942008

در اختتامیه دومین کنفرانس مبارزه با تروریسم، روسای مجالس بر مبارزه با تروریسم در عرصه منطقه‌ای و همچنین ایجاد لیست واحد از گروه‌های تروریستی تأکید کردند.

به گزارش هابیلیان به نقل از خانه ملت، اختتامیه دومین کنفرانس رؤسای مجالس 6 کشورمنطقه، پیرامون چالش‌های تروریسم و ارتباطات درون منطقه‌ای با سخنرانی پایانی روسای 6 کشور همراه بود.

در این نشست عبدالرئوف ابراهیمی؛ رئیس مجلس ملی افغانستان، با اشاره به اقدامات و تلاش‌های کنفرانس مبارزه با تروریسم گفت: اقدامات و تلاش‌های این کنفرانس بسیار مثبت، قابل قبول و امیدوارکننده بود.

وی همچنین ادامه داد: در این کنفرانس و در کمیته‌های تخصصی مربوطه تأکید بسیاری بر تحقق صلح و تأمین ثبات در کشورهای منطقه و همچنین مبارزه با مواد مخدر شد که قطعاً این مسائل مورد قبول و مطلوب مردم افغانستان است. در اینجا باید از تلاش‌های دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی تشکر کنیم.

همچنین اسد قیصر؛ رئیس مجلس ملی پاکستان با اشاره به اهمیت بررسی موضوع همکاری‌های منطقه‌ای و مبارزه با تروریسم در کنفرانس امروز گفت: قطعاً همکاری‌های منطقه‌ای عامل توسعه اجتماعی و اقتصادی در منطقه خواهد بود از طرف دیگر در قاره آسیا راز اصلی توسعه و پیشرفت همکاری‌های مشترک است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه تلاش‌های روسای مجالس 6 کشور برای توسعه اقتصادی در منطقه موفیت‌آمیز خواهد بود و برنامه‌ریزی‌های قابل قبولی در این عرصه صورت گرفته است.

همچنین در این کنفرانس والوادین ویاچسلاو رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه با حمایت از ابتکارات صورت گرفته برای مقابله با تروریسم و همکاری‌های منطقه‌ای، گفت: تصمیمات اتخاذ شده بسیار قابل توجه و بزرگ است البته تصمیمات خوبی در عرصه‌های مختلف گرفته شد اما تحقق و نتیجه‌بخش بودن آنها نیازمند حمایت مجالس 6 کشور است.

وی با بیان اینکه ایجاد یک لیست از سازمان‌های تروریستی ضروری است، گفت: سازمان‌های تروریستی باید مشخص شوند زیرا نبود لیست سازمان یافته از گروه‌ها این امکان را به تروریست‌ها می‌دهد که برای حملات جدید و اقدامات دیگر آماده شوند.

همچنین در این نشست بینالی ییلدریم؛ رئیس مجلس ملی ترکیه با اشاره به بررسی اقدامات و راهکارها برای همکاری‌های منطقه‌ای جهت مبارزه با تروریسم گفت: خوشبختانه بررسی‌ها و تلاش‌ها نتایج خوبی به همراه داشت و از دیدگاه من بیانیه پایانی کنفرانس بسیار ارزشمند است و به طور کامل مواضع کشورها را مشخص کرد از این رو امیدوارم موضوعات باقی مانده در اجلاس آتی که سال آینده در ترکیه برگزار می‌شود مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: همکاری‌های منطقه‌ای به ویژه در حوزه مبارزه با تروریسم زمانی محقق می‌شود که کشورها با هم همکاری و تعامل خوبی داشته باشند از طریق دیگر این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد که اگر یک گروه تروریستی در کشور دیگر به عنوان تروریست شناخته نمی‌شود اما در کشورهای دیگر اقدام به تحرکات تروریستی می‌کند این مسئله موجب بروز مشکلاتی خواهد شد از این رو باید ساز و کار واحدی برای شناختن تروریست‌ها ایجاد شود.

 چن‌زو؛ نایب رئیس مجلس ملی جمهوری خلق چین با اشاره به گفت‌وگوها و نشست‌ها پیرامون کنفرانس برای ایجاد راهکارهایی جهت مقابله با تروریسم گفت: در شرایط کنونی جهانی سازی اقتصادی با روش سنتی قابل پیگیری نیست بلکه باید موانع اقتصادی کم شده و گسترش آزادسازی تجاری محقق شود.

وی ادامه داد: تجارت بین‌الملل یک شاهرگ حیاتی است اما با منزوی کردن همسایه‌ها خون در این شاهرگ جریان پیدا نمی‌کند و رشد این جریان متوقف خواهد شد.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان