بیشترین شهدای فعالیتهای تروریستی منافقین مربوط به سال ۱۳۶۷ است

169031395

دبیرکل بنیاد هابیلیان گفت: با توجه به تهاجم نظامی منافقین به کشور و تصرف سه شهر در سال ۱۳۶۷، در این سال شاهد بیشترین شمار شهدای ناشی از فعالیت این گروهک تروریستی هستیم.

به گزارش هابیلیان سیدمحمدجواد هاشمی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس پژوهش های صورت گرفته در موسسه هابیلیان (خانواده شهدای ترور) به واسطه حمایت صدام از این گروه تروریستی در سال ۱۳۶۷، منافقین در قالب یک لشگر به کشور حمله کردند و چند شهر را مدتی به اشتغال خود درآوردند که در جریان این تهاجم، هزار و ۵۰۳ نفر به شهادت رسیدند که بیشترین آمار سالانه شهدای فعالیتهای تروریستی از ابتدای انقلاب اسلامی محسوب می شود.

وی ادامه داد: کشتار فجیع غیرنظامیان در بیمارستان اسلام آباد از جمله جنایات متعدد این گروهک تروریستی در جریان فعالیتهای نظامی گسترده این گروه به کشور در سال ۱۳۶۷ است و بر اساس آمار موجود و پژوهش های انجام شده از مجموع هزار و ۵۰۳ شهید ترور در سال ۱۳۶۷، ۲۰ نفر زن و کودک، ۱۵۶ نفر کارگر، کشاورز و دامدار ، پنج نفر پزشک، پرستار و امدادگر و بقیه نیز از سایر اقشار بوده اند.

این کارشناس حوزه تروریسم گفت: بر اساس پژوهش های صورت گرفته از مجموع این شهدا ۹۰۷ نفر نظامی، ۱۶۰ نفر غیرنظامی و ۴۳۶ نفر نیز داوطلب مردمی بوده اند و شهید نوشین شریفی، سه ساله از اسلام آباد کم سن ترین شهید این سال بوده است و قاسم الترکمانی ۸۹ ساله از قم که در عملیات مرصاد به شهادت رسید به عنوان مسن ترین شهید جنایات منافقین به ثبت رسیده است.

هاشمی نژاد افزود: از مجموع ۱۷ هزار شهید حوادث تروریستی در کشور، ۱۲ هزار نفر به دست گروهک منافقین(مجاهدین خلق) به شهادت رسیده اند.

مسعود رجوی، سرکرده وقت گروهک مجاهدین خلق در سال ۱۳۶۷ با تحریک صدام و به ‌منظور تاثیرگذاری بر روند جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه کشورمان، با فراخوان هواداران فراری خود از کشورهای مختلف دست به اجرای سه عملیات نظامی به نسبت گسترده با نام‌های آفتاب (۸ فروردین ۶۷، فکه)، چلچراغ (۲۸ خرداد ۱۳۶۷، مهران) و فروغ جاویدان (۳ مرداد ۱۳۶۷، کرمانشاه) زد و در خلال این حملات تعدادی زیادی از مردم و نیروهای نظامی کشورمان به شهادت رسیدند البته جریان نفاق نیز در این تهاجم نظامی متحمل آسیب‌ها و تلفات وسیعی شد که اثرات آن هنوز در گروهک منافقین باقی است.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان