به حضور و فعالیت منافقین در فرانسه معترضیم

Rezaeifaranc

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار سفر فرانسه ضمن اعتراض به حضور منافقین در این کشور گفت: امیدواریم تصمیمات کشور فرانسه مستقل از آمریکا اتخاذ شود.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانوادۀ شهدای ترور کشور) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، محسن رضایی، صبح چهارشنبه 18 بهمن ماه در دیدار با فرانسوآ سنمو سفیر فرانسه در ایران، پیرامون مسائل منطقه و روابط دو کشور به گفتگو پرداخت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار  با اشاره به مواضع کشورمان در امور بین‌الملل گفت: ما از اروپایی ها انتظار داریم که چارچوب جمهوری اسلامی را بشناسند وبه ان احترام بگذارند ، این مدل جدیدی است و پیشنهاد می کنیم که غربی ها با این مدل تقابلی نداشته باشند تا همکاری ها گسترش یابد.

رضایی با اشاره به مبارزه گسترده جمهوری اسلامی با تروریسم گفت: ما در مبارزه با داعش و مواد مخدر هزینه‌های زیاد و تعداد قابل توجهی شهید و مجروح داده ایم. اگر مبارزه ما با مواد مخدر و تروریسم نبود، آن‌ها به اروپا می آمدند. داعشی ها بعضاً از اروپا به سوریه و عراق آمدند و آموزش دیدند و اگر به اروپا بر می گشتند، مشکلات جدی ایجاد می‌کردند . یا اگر بغداد در اختیار داعش قرار می‌‌گرفت می‌دانید که، چقدر برای اروپا مشکل ایجاد می‌کرد. و امنیت فرانسه و سایر کشورهای اروپایی با اشکال مواجه می شد. ما این میزان هزینه کردیم ولی اروپایی ها این هزینه ها را نادیده می گیرند و این علامت خوبی نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام با اشاره به حضور و فعالیت گروهک تروریستی منافقین در فرانسه افزود: فرانسه امروز به کانون تروریست هایی تبدیل شده که در ایران جنایت‌های زیادی مرتکب شده‌‌اند. شما می دانید که منافقین بیش از 17 هزار نفر را در ایران کشته اند. در خیابان ها، با بمب گذاری در مراکز دولتی جمع زیادی از دولتمردان ، بازاری ها و زنان و کودکان ما را ترور کرده اند و اکنون آزادانه در پاریس کنفرانس می گذارند و به دنبال اجرای عملیات خرابکارانه در ایران هستند.

استاد دانشگاه جامع امام حسین با اشاره به پرونده یکی از سرکردگان منافقین در فرانسه گفت: شخصی به نام محدثی در فرانسه پرونده دارد، او در انفجار برجهای دو قلو با فردی در آمریکا تماس داشته و انفجار برج ها را تبریک گفته است. مکالمه او ضبط شده و پرونده اش در فرانسه است. حضور چنین افراد پرونده داری از منافقین در فرانسه علامت خوبی برای همکاری ما نیست. ما می دانیم که وزارت خارجه فرانسه به طور مستقیم نمی تواند در امور قضایی فرانسه دخالت کند اما می تواند محدودیت هایی را برای این تروریست ها ایجاد کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به موضوع توانمندی های موشکی ایران اشاره کرد و گفت: موشک مهمترین سلاح بازدارنده ما و جایگزین هواپیماهای نظامی مدرن مثل میراژ است و خلاء هواپیما را جبران می کند. اگر به ما حمله بشود با موشک از خودمان دفاع خواهیم کرد و این مساله خیلی پیچیده ای نیست. به نظر می رسد اروپایی ها در این باره خود را به نادانی می زنند و الان بحث هایی شروع شده که به ایران فشار بیاورند. ما توصیه می کنیم شما وارد بازی آمریکا نشوید و ما از این موضوع دیگر نمی‌گذریم چون حیاتی است.

اسرائیل و عربستان هزینه های زیادی را برای اروپا درست کرده اند. ارتباط با عربستان شاید منافعی برای شما داشته باشد، ولی هزینه های زیادی هم برای شما دارد. داعشی های اروپا در مراکزی پرورش یافته اند که مربوط به عربستان است.

در این دیدار فرانسوآ سنمو سفیر فرانسه در ایران، با ابزار خوشحالی از دیدار با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ، نقش مجمع را به عنوان نهادی تصمیم ساز و کلیدی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در مورد تروریسم سو تفاهم هایی در دو طرف وجود داشته و افکار عمومی اروپا به اندازه کافی از مسوولیت های ایران آگاه نیست اما دولت ما کاملا این موضوع را می داند. شکل گیری داعش خیلی سریع پیش رفت و خیلی زود به این درک رسیدیم که این مساله امنیت ملی ما را در سرزمین خودمان به مخاطره می اندازد.

وی افزود: مساله توان موشکی ایران در سطوح مختلف قابل ارزیابی است. سطح اول دکترین دفاعی ایران است که ما آن را درک می کنیم. ما نمی گوییم شما هیچ موشکی نداشته باشید. سطح دوم مساله جو تنش در منطقه است. جنگ های مختلفی وجود دارد. باید تمامی این تنش ها را در نظر گرفت و کاهش داد که برای همه مفید باشد. ما با همه کشورها به روشنی گفتگو می کنیم. رئیس جمهور ما هر از گاهی با آقای ترامپ تلفنی صحبت می کند، ولی همیشه حرف های خوشایند به او نمی گوید. مثلا در دو ماه گذشته در دو موضوع در مورد اختلافاتشان حرف زدند. اولین مساله برجام بود که آقای ترامپ می خواهد آن را از بین ببرد و ما می خواهیم آن را حفظ کنیم. دومین موضوع انتقال سفارت به بیت المقدس بود که رئیس جمهور ما به ترامپ گفت اشتباه بزرگی است و عواقب سنگینی خواهد داشت. ما می توانیم روابط با کشوری داشته باشیم بدون اینکه در همه موضوعات موافق باشیم و گفتمان موافقت صرف را رد می کنیم.

سفیر فرانسه افزود: در مورد روابط اقتصادی.تجارت دوجانبه در سال 2017 به رقم 4 میلیارد دلار رسیده و اینکه فرانسه اولین مشتری اروپایی ایران است که در سال 2 میلیون یورو نفت خرید کردند و امیدواریم این مبادلات گسترش یابد.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان