بزرگداشت شهید دستغیب امسال با رویکرد ملی برگزار می شود

Dastqeyb2رئیس هیات امناو تولیت مسجدجامع عتیق شیراز ودبیر ستاد بزرگداشت شهید آیت الله سید عبدالحسین دستغیب گفت: بزرگداشت این شهید بزرگوار، امسال با رویکرد ملی و با حضور میهمانانی از سراسر کشور از جمله تهران و قم برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمد ابراهیم دستغیب، روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: شهید آیت الله دستغیب به عنوان یک سرمایه معنوی و انقلابی در زمانی که در قید حیات بود در بین مردم از جایگاه و محبوبیت خاصی برخوردار بود و امروز نیز که بیش از سه دهه از شهادت ایشان می گذرد یاد ایشان همچنان در اذهان مردم باقی است.
وی، شهید آیت الله دستغیب را یک چهره کامل از یک روحانی بیدار دانست و افزود: نیاز است که شخصیت این روحانی ارزشمند بیش از پیش به نسل جدید معرفی شود.
دستغیب بیان کرد: با هدف معرفی هرچه بهتر شخصیت شهید آیت الله دستغیب و معرفی بیشتر ایشان، سال 93 با هدف
سهولت در انجام کارهای پژوهشی در مورد شهید آیت الله دستغیب، اقدام به راه اندازی بنیاد شهید دستغیب کردیم که فعالیت خود را به زودی آغاز خواهد کرد.
دستغیب افزود: امسال هم مانند سال های قبل، برنامه بزرگداشت شهید آیت الله دستغیب با اجرای دعای کمیل و سخنرانی بعد از نماز مغرب و عشا، شامگاه پنجشنبه 19 آذر در مسجد عتیق شیراز آغاز می شود.
نوه شهید آیت الله دستغیب ادامه داد: در صبح روز جمعه 20 آذر که روز شهادت شهید آیت الله دستغیب است نیز مراسم دعای ندبه و گلباران آرامگاه این شهید بزرگوار با حضور مردم و مسئولان برگزار خواهد شد.
وی گفت: همچنین در روز جمعه 20 آذر، خطیب نماز جمعه و همچنین سخنران قبل از خطبه ها در مورد شخصیت شهید آیت الله دستغیب سخنرانی خواهند کرد.
او افزود: نقش شهید آیت الله دستغیب در شکل گیری نهضت اسلامی و ماهیت انقلاب در شیراز بر هیچ کس پوشیده نیست اما متاسفانه در طول سال ها این سرمایه معنوی شیراز مورد غفلت قرار گرفته است و به نظر می رسد عده ای به دنبال مخفی کردن چهره و شخصیت شهید آیت الله دستغیب هستند که با توجه به جایگاه این شهید بزرگوار در بین مردم موفق نخواهند شد.
وی بیان کرد: شهید آیت الله دستغیب دارای یک ارتباط عمیق قلبی با توده مردم بود و به همین دلیل امروز نیز در بین مردم شیراز از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
شهید آیت الله سید عبدالحسین دستغیب، بیستم آذر سال 1360 هنگامی که به اتفاق تنی چند از شاگردان و همراهان خود پیاده از منزل در حال عزیمت به محل اقامه نماز جمعه شیراز بود در حمله تروریستی منافقین به همراه 11 تن دیگر به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

منبع: خبرگزاری ایرنا


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان