برگزاری گردهمایی بزرگ «رفیق شهیدم» در حرم مطهر رضوی

625288 232

در آستانه فرارسیدن چهلمین روز شهادت جمعی از زائران حرم مطهر احمد‌بن‌موسی‌(ع) در حادثه تروریستی شاهچراغ، اجتماع بزرگ نوجوانان مشهدی و رویداد زيارت نوجوانان مشهدی به نيابت از شهدای نوجوان این حادثه تروريستی در رواق امام خمینی‌(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش هابیلیان به نقل از شهرآرا، دراین مراسم که به همت اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی و با همراهی آستان قدس رضوی و معاونت فرهنگی شهرداری مشهد برگزار شد، نزدیک به ۵‌هزار دانش‌آموز‌ نواحی هفت‌گانه آموزش و پرورش مشهد و منطقه تبادکان، نایب‌الزیاره دانش‌آموزان شهید حادثه تروریستی شاهچراغ شدند و شرکت‌کنندگان در این مراسم، یاد و خاطره این شهدای دانش‌آموز را گرامی داشتند.

دانش‌آموزان مشهدی آمده بودند تا بگویند راه همراهان شهیدشان را ادامه می‌دهند و از همین آغاز راه و دوران نوجوانی، آماده‌اند در برابر تهاجم بیگانه از سرزمین خود دفاع کنند. آمده بودند تا بگویند در مسیر و مکتب شهید حاج‌قاسم سلیمانی، ادامه‌دهنده راه شهدا هستند و می‌کوشند تا مجهز‌کردن خود به سلاح دانش و تلاش در جهت خودسازی معنوی و روحی، آینده‌ای بهتر را برای ایران اسلامی رقم بزنند.

دانش‌آموزان مشهدی نایب‌الزیاره دانش‌آموزان شهید حادثه شاهچراغ شدند

همچنین در این مراسم حجت الاسلام محمدتقی حسین‌زاده کارشناس مذهبی و سخنران این مراسم ابتدا نکاتی درباره مقام شهید ذکر کرد و گفت: شهید به دنبال بندگی واقعی است و هیچ دلبستگی و علاقه‌ای به دنیا ندارد. 
وی افزود: شهدا لبیک یا حسین(ع) را به شکل واقعی به تصویر کشیدند و معنا کردند، لبیک یا حسین(ع) به معنای احیای سنت‌های پیامبر (ص)، بی طرف نبودن در فتنه‌ها، کوشیدن در راه امام حسین (ع)، محبوب شدن در راه خدا و احیای فرهنگ عاشوراست.

ضرورت ارتقای سواد رسانه‌ای

حسین‌زاده در ادامه گفت: دشمن در عرصه نظامی از قدرت بالای جمهوری اسلامی ایران می‌ترسد، اما متاسفانه در فضای مجازی به دلیل نبود سواد رسانه‌ای و ترویج تحلیل‌های نادرست، دشمن با تمام قوا مشغول فعالیت است و به سمت اهداف خود حرکت می‌کند.

سخنران مراسم تاکید کرد: در چنین شرایطی ضروری است مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری با جهاد تبیین و روشنگری، سواد رسانه‌ای را افزایش دهیم تا جامعه از لغزش و انحراف در امان بماند.
شعرخوانی، اجرای سرود قرائت قطع‌نامه در محکومیت اغتشاشات از دیگر بخش‌های گردهمایی دانش‌آموزان در حرم مطهر رضوی بود.

در پایان این مراسم، قطعنامه‌ای نیز قرائت شد که با تکبیر‌های حاضران در مراسم به تأیید همه شرکت‌کنندگان رسید. در این قطعنامه با تأکید بر اینکه این حادثه تروریستی و حوادث مشابه آن، ریشه در نفاق دارد و دشمنان قصد دارند حقیقت را از جلو چشمان مردم محو و نابود کنند، دانش‌آموزان تأکید کردند که ضمن محکوم‌کردن حوادث بر‌هم‌زننده نظم و امنیت در جامعه، از همه آشوبگران و تجزیه‌طلبان اعلام برائت می‌کنند و آماده‌اند به نوبه خود، در برابر توهین به پرچم جمهوری اسلامی و مقدسات، جان‌فشانی کنند.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان