بررسی ابعاد ملی و بین‌المللی شخصیت شهید سلیمانی در صربستان

62480412

اندیشمندان ایران و صربستان در وبینار «شهید قاسم سلیمانی؛ قهرمان مبارزه با تروریسم»، دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را درباره حمله تروریستی آمریکا بیان کردند و ابعاد ملی و بین‌المللی شخصیت این سردار بزرگ مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش هابیلیان به نقل از ایسنا، به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و همرزمان ایشان، وبینار «شهید قاسم سلیمانی؛ قهرمان مبارزه با تروریسم» با حضور چند تن از صاحبنظران و اندیشمندان صرب برگزار شد.

در این وبینار، رشید حسن‌پور، سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان، بوبانا آنجلکویچ، نماینده مرکز مطالعات بین‌المللی اوراسیا روزنامه نگار مستقل، گوران آرسیچ، محقق دینی، سوتو دوبریویچ، محقق و الکساندردراگویچ، ایرانشناس، محقق و مترجم، دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود درباره حمله تروریستی آمریکا را بیان و ابعاد ملی و بین‌المللی شخصیت این سردار بزرگ را مورد بررسی قرار دادند.

ضرورت پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی

حسن‌پور در سخنانی، گفت: گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار و یارانش، گرامیداشت یک خاطره ساده نیست، بلکه یک پرونده دادخواهی و یک مسئولیت و تعهد است که باید تا اجرای عدالت همواره باز و زنده بماند و به صورت دسته جمعی و مؤثر مورد پیگیری قرار گیرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان افزود: ترور سردار سلیمانی و یارانش که خود را وقف مبارزه با ترورسیم و افراطی گری که تهدیداتی در گستره منطقه‌ای و بین‌المللی هستند، کرده بودند مثل اعلای جنایت، تروریسم دولتی، قلدری، سلطه، نقض هنجارها و اصول پذیرفته شده بین‌المللی و دفاع تلویحی از این دو پدیده شوم محسوب می‌شود.

سوتو دوبریویچ، محقق و صاحبنظر صرب در سخنانی گفت: سه سال از قتل ناجوانمردانه ژنرال قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس، مبارز آزادیخواه و برجسته علیه تروریسم بین‌المللی یا به عبارت دقیق تر تروریسم دولتی ایالات متحده در سراسر جهان می‌گذرد.

وی افزود: شهید قاسم سلیمانی مردی با اخلاق والا، وارسته، متدین، وفادار به کشورش به عنوان یک سرباز و انقلابی، آماده جانفشانی و شهادت بود.

این محقق صربستانی اظهار داشت: با انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره)، مردم با اکثریت قاطع به جمهوری اسلامی رأی دادند، که سرآغاز جدید رهایی از امپریالیسم آمریکا و هرگونه نفوذ خارجی بود و روشن است که این موضوع «خاری در چشم» امپریالیست‌های آمریکا و اردوگاه غرب بود از این رو مردم و رهبری ایران مورد حمله قدرت‌های غربی قرار گرفتند، زیرا تصمیم گرفتند استقلال و منابع خود را به دست آورند.

دوبریویچ در ادامه سخنانش، گفت: کشور ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در همه عرصه‌های فعالیت به پیشرفت‌های شگفت انگیزی دست یافته است.

وی اذعان کرد: روابط خوب بین دو کشور در آینده به رشد خود ادامه خواهد داد و همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی به سطح بالاتری به نفع هر دو ملت خواهد رسید.

شهید سلیمانی عاشق حقیقی اهل بیت(ع) بود

گوران آرسیچ، محقق صرب نیز در سخنان خود گفت: شهید سلیمانی برای رهبری ایران مانند فرزندش بود. در حالی که غرب تلاش بسیاری کرده و می‌کند تا تصویری شیطانی از آنها ارائه دهد و این نشان می‌دهد که آنها هر دو مردان خدا هستند، وقتی من با نام این شخصیت‌های بزرگ آشنا شدم احساس کردم قرابت خاصی با آنها دارم چرا که سال‌ها پیشینیان من برضد فاشیسم، ضد سلطه گرایی و ضد زورگویی مبارزه کرده بودند و همین ویژگی‌ها را من در رفتار این دو شخصیت بزرگ دیدم.

وی تصریح کرد: شهید سلیمانی در خاک عراق در نزدیکی کربلا جایی که هر ساله میلیون‌ها نفر عاشق و دلباخته اهل بیت(ع) به احترام آنها در آنجا جمع می‌شوند به عشق همان امام شهید به شهادت رسید.

این محقق افزود : ما در دنیا شاهد حضور انواع مذاهب هستیم از هندویان، یهودیان، مسیحیان و مذاهب متعدد اسلامی که در این میان می‌بینیم طرفداران اهل بیت(ع) از ناب‌ترین آنها هستند و شهید سلیمانی عاشق حقیقی اهل بیت(ع) بود.

بوبانا آنجلکویچ، نماینده مرکز مطالعات بین‌المللی اوراسیا روزنامه‌نگار مستقل نیز در سخنانی اظهار داشت: ترور سپهبد قاسم سلیمانی بر اساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی و خودسرانه بود.

الکساندر( صلاح) دراگویچ، ایرانشناس و محقق و مترجم به عنوان دبیر و سخنران وبینار با اشاره به تجربه ترجمه کتاب «رفیق خوشبخت ما» ساختار کتاب را در هشت بخش که به صورت مراحل سیر و سلوک زندگی آن شهید تنظیم شده را مورد بررسی قرار داد و از هر مرحله زندگی آن شهید مطالب و خاطراتی که نشان دهنده ویژگی‌های برجسته انسانی و شخصیتی آن مرد بزرگ است را بیان و بخش‌هایی از وصیت نامه آن سردار شهید را قرائت کرد.


مطالب پربازدید سایت

Error: No articles to display

جدیدترین مطالب

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان