بررسی ابعاد حقوقی ترور حاج قاسم در مستند «احقاق»

1400110oN

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه شیراز از ضرورت استفاده از کارشناسان بین‌المللی در مستند احقاق که ابعاد حقوقی و کیفری شهادت سردار قاسم سلیمانی را بررسی می‌کند تاکید کرد.

 

به گزارش هابیلیان، ابراهیم عباسی در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز، ضمن تبریک راهیابی مستند «احقاق» به جشنواره فیلم عمار به تهیه‌کنندگی نهاد رهبری دانشگاه شیراز و کارگردانی صدرالدین اسدی در بخش مستند «حافظه ملی» از جشنواره عمار گفت: این فیلم ظرافت‌های هنری خوبی داشت و جلوه‌های جالب فیلم، بیننده را تا پایان با خود همراه می کرد.

 

وی افزود: این مستند همچنین موارد حقوقی و سیاسی ایران را از ۲۸ مرداد تا به امروز را با تاکید بر انقلاب اسلامی بررسی کرده و مشکلاتی که آمریکایی‌ها در مجامع بین المللی از ابتدای پیروزی انقلاب تا اکنون برای ایران ایجاد کرده‌اند را پیگیری کرده بود.

 

عباسی با اشاره به اینکه پیگیری های حقوقی ایالات متحده در مجامع رسمی برای ایران فایده نداشته است، تاکید کرد: این در حالی است که ایران در این مورد حق و حقوق دارد و برای اقناع افکار عمومی جهان در برابر ایالات متحده مهم است.

 

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه شیراز در ادامه اذعان داشت: به طور کلی بحث حقوقی خوبی در این مستند صورت گرفته بود اما باید تقویت شود و برای تقویت چند پیشنهاد به کارگردان و تیم تهیه‌کننده ارائه شد که سبب تکمیل ویژگی‌های مثبت فیلم شده و برای ارائه به مخاطب تکمیل می‌شود.

 

وی با بیان اینکه مدیران گروه حقوق بین الملل و گروه حقوق جزا و گروه علوم سیاسی در برنامه نقد این فیلم حاضر بودند، گفت: باید بتوانیم از کارشناس دیگر کشورها در زمینه  حقوق بین الملل و سیاست بین الملل نیز که طرفدار ایران هستند در فیلم استفاده کنیم؛ چرا که در این فیلم بیشتر از کارشناسان داخلی استفاده شده بود.

 

عباسی با اشاره به لزوم بررسی ابعاد حقوقی و سیاسی ترور شهید سلیمانی که موضوع فیلم است، تاکید کرد: تحولات حقوقی و سیاسی پس از ترور شهید قاسم سلیمانی بسیار مهم است که در این فیلم به خوبی به آن اشاره شده است اما پیشنهاد شد که مسوولان فیلم نیز در این جلسه شرکت کرده و به این نکته برسند که پیگیری دعاوی حقوقی و کارهایی که قوه قضائیه نیز انجام داده در فیلم بگنجانند. هم چنین باید از سه نشست حقوقی و سیاسی مهمی که با حضور اساتید داخلی و بین المللی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه شیراز برگزار کرده استفاده کنند.

 

گفتنی است مستند احقاق که پس از اکران، با بازخورد مثبت و امتیاز خوب از سوی مخاطبین این مستند همراه شده است در دوازدهمین دوره جشنواره‌مردمی فیلم عمار که هم‌اکنون در حال برگزاری است، پذیرفته شد، و همزمان با اکران آنلاین در سامانه عماریار، در بخش مسابقه جشنواره در سینما فلسطین به اکران عمومی درآمد.

 

«مستند احقاق» پژوهشی تحلیلی درباره ابعاد حقوقی و کیفری ترور سردار سلیمانی و ظرفیت‌های پیگیری آن از طریق مجامع و محاکم بین‌المللی است.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان