برای مبارزه با تروریسم منتظر روند ژنو نمی‌مانیم

Bashshar

رئیس تیم مذاکره کنندگان دولت سوریه در مذاکرات ژنو تاکید کرد که مبارزه با تروریسم در این کشور ربطی به روند سیاسی و مذاکرات ژنو ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور) به نقل از تسنیم، «بشار جعفری»، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل و رئیس تیم مذاکره کنندگان دولت سوریه در مذاکرات ژنو در گفتگو با ال بی سی لبنان اعلام کرد که روند راه حل سیاسی بحران یک چیز است و مبارزه با تروریسم هم چیز دیگر.

وی افزود: من به استفان دی‌میستورا فرستاده ویژه دبیرکل سازمان الملل به سوریه و آمریکایی‌ها گفتم که گفتگوی سیاسی یک چیز است و مبارزه با تروریسم چیز دیگر و اینکه ارتش عربی سوریه با کمک دوستان همپیمان به مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهد و به موجب قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی این  حق ما است که با تروریسم مبارزه کنیم.

جعفری گفت ما تلاش نمی‌کنیم که چیزی را با چیز دیگر بپوشانیم. جنگ علیه تروریسم ادامه دارد چه به ژنو بیاییم چه نیاییم. دولت سوریه از تریبون ژنو به عنوان ابزاری برای پوشش پیشروی نظامی استفاده نمی‌کند، زیرا این پیشروی منتظر مذاکرات در ژنو نمی‌ماند.

رئیس هیئت نمایندگان دولت سوریه در مذاکرات ژنو اظهار داشت که ارتش عربی سوریه از پنج سال قبل با تروریسم مبارزه می‌کند و با صرف نظر از روند ژنو به این مبارزه ادامه خواهد داد.

وی درباره موعدی که دی‌میستورا برای از سرگیری مذاکرات ژنو اعلام کرده گفت: تاریخ اعلام شده مقدس نیست. پایتختهای مربوطه اوضاع را ارزیابی می‌کنند و از طریق کانالهای دیپلماتیک زمان بازگشتمان به ژنو را مشخص خواهیم کرد. این یک تصمیم دیپلماتیک است که به ارزیابی سیاسی پایتختها و نه شخصیتها بستگی دارد.

جعفری بار دیگر تاکید کرد که معارضان ریاض و دی‌میستورا مسئول رسیدن مذاکرات ژنو به اینجا هستند. دی‌میستورا به هیئت ریاض اجازه داد که حسن نیت او را به بازیچه بگیرند.

جعفری همچنین خواستار عدم تکرار اشتباهات ژنو 2 شد.

وی روز گذشته بعد از اعلام تعلیق مذاکرات تا بیست و پنجم ماه جاری گفت که دی‌میستورا اشتباه کرد، زیرا آبروی هیئت ریاض را نجات داد و به جای اینکه بگذارد آنها خود خروجشان از این دور از مذاکرات را اعلام کنند و در نتیجه مسئولیت شکست مذاکرات به گردن آنها بیفتد، تعلیق مذاکرات را اعلام کرد. ما به عنوان یک دولت انضباط، پایبندی، جدیت و احساس مسئولیت خود را به جهانیان ثابت کردیم.

استفان دی میستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد که مذاکرات ژنو درباره سوریه که از جمعه گذشته آغاز شده است تا 25 ماه میلادی جاری به حالت تعلیق درآمده است.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان