با نفرت پراکنی مذهبی مبارزه شود

Thumbs B C Ba4456c86792a65d9ba2779ffb2accec

دبیر کل سازمان ملل متحد جامعه بین المللی را به همکاری برای مبارزه با نفرت پراکنی دینی فراخواند.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس از سازمان ملل؛ آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد طی سخنانی به مناسبت روز جهانی یادبود جامعه قربانیان خشونت‌های مذهبی  جامعه بین المللی را به همکاری برای مبارزه با نفرت پراکنی علیه مسلمانان، یهودی‌ستیزی، سرکوب مسیحیان و دیگر گروه های دینی فراخواند.

گوترش با اشاره به افزایش حملات علیه افراد و گروه های مختلف در سراسر جهان اعلام کرد: یهودیان در کنیسه ها به قتل می رسند، مسلمانان در مساجد هدف حمله و تیراندازی قرار می گیرند و اماکن مذهبی آنها غارت و ویران می شود، مسیحیان هنگام عبادت کشته می شوند و کلیساهای آنان به آتش کشیده می شود.

وی افزود روز بین المللی یادبود قربانیان خشونتهای مذهبی فرصتی است تا با همکاری برای جلوگیری از بروز چنین حملاتی و محاکمه عوامل این خشونتها، حمایت خود را از قربانیان نشان دهیم.

گوترش از مردم سراسر جهان خواست تا در برابر آنهایی که به دروغ و با بدخواهی برای ساختن باورهای غلط از دین سوء استفاده و بذر تفرقه و بیم و نفرت را پراکنده می کنند، مقاومت کنند .

15 تن از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل با تعیین این روز جهانی از همه کشورها خواستند تضمین کنند از حربه ادیان و باورها و اعتقادات برای نقض حقوق بشر سوء استفاده نشود و کشورهای جهان با افراط‌گرایی مذهبی مبارزه کنند.

میشل باشلت کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در پیامی ویدیویی از ژنو در یک نشست غیر رسمی شورای امنیت سازمان ملل به مناسبت این روز اعلام کرد: به رغم پیشرفت‌های زیادی که در این حوزه به دست آمده است من هنوز هم در رابطه با تشدید بیگانه هراسی، نژاد پرستی، عدم تساهل و تسامح مذهبی که دموکراسی صلح و ثبات اجتماعی را به خطر انداخته است به شدت احساس نگرانی می کنم. اگر نتوانیم تنوع را بپذیریم هیچ صلحی در جهان برقرار نخواهد شد.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان