ایران پیشگام مبارزه با تروریسم است

157825396«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن رد ادعای مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر ارتباط ایران با القاعده، گفت: بر اساس شواهد موجود جمهوری اسلامی ایران خود قربانی تروریسم بوده و از پیشگامان مبارزه جدی با گروه های تروریستی است.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هابیلیان به نقل از خبرگزاری ایرنا خانم زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: نه تنها هیچ گونه اطلاعاتی دال بر ارتباط احتمالی تهران با این گروه (القاعده) وجود ندارد بلکه ایران خود کشوری صادق و جدی در امر مبارزه با تروریسم است.

 

وی تصریح کرد: شواهد زیادی وجود دارد که حاکی از مبارزه جدی و پرتلاش ایران با تروریست ها به عنوان مثال در سوریه و عراق دارد. 

 

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: مقام‌های آمریکایی در مورد شواهد مبارزه موثر ایران با تروریست‌ها سکوت می‌کنند و این رفتار آنها حکایت از سیاه نمایی علیه جمهوری اسلامی ایران حکایت دارد. 

 

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی مدعی شده بود که ایران به برنامه‌ریزی برای حملات ۱۱ سپتامبر کمک کرده بود القاعده یک مقر جدید دارد و آن جمهوری اسلامی ایران است.

 

میخاییل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین نیز هفته گذشته، ادعای مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر بکارگیری سلاح شیمیایی توسط ایران را رد و تاکید کرد که این کشور خود قربانی سلاح های شیمیایی است.

 

 

توسعه مستمر روابط ایران و روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره دورنمای توسعه روابط ایران و روسیه در سال ۲۰۲۱ ، اظهار داشت: روابط ایران و روسیه در عرصه‌های مختلف بطور مستمر توسعه می یابد و این روابط بر اصول حسن همجواری و احترام متقابل استوار شده است و دو طرف عزم متقابل برای بسط و گسترش همکاریها و تعامل در حوزه های مختلف دارند. 

 

 وی افزود: طرف روسی مصمم به تداوم گفت و گوهای توام با اعتماد با شرکای ایرانی و حفظ تماس های منظم در عالی ترین سطح (رهبری و رئیس جمهور) و سطوح عالی (برای گفت و گو) در مورد طیف وسیعی از مسائل دوجانبه، بین المللی و منطقه ای است.

 

زاخارووا خاطرنشان کرد: ما برای تحکیم روابط و پیوندهای بازرگانی و اقتصادی و فعال کردن همکاری‌های بین مناطق دو کشور آمادگی داریم و پتانسیل ها و امکانات لازم برای تحقق این مهم وجود دارد. 

 


مطالب پربازدید سایت

جدیدترین مطالب

سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد، دبیرکل بنیاد هابیلیان

لزوم بازنگری در فهرست شهدای ترور کشور

همزمان با سالگرد عملیات مرصاد

گزارش سالانه تروریسم در ایران 1402 منتشر شد

شهید ترور

شهید ژاله ملکی

شهید امیرحسین افضلی

جلوی چشمم نفس‌های آخرش رو ‌زد

سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز خبر داد

۱۷ شهریور؛ زمان دادگاه کیفری پرونده ترور شهید سلیمانی

شهید ترور سامی‌مقام

پيکر پاکش 44 سال مفقود ماند

مطالب پربازدید بخش خبر

نماینده کشوری دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل تاکید کرد

ایران نقش مهمی در مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر دارد

سعید حقیقی، پژوهشگر حوزه تروریسم و حقوق بشر

ردپای دولت‌های آمریکا در نقض حقوق بشر داخلی و خارجی

قاضی دهقانی؛ در پانزدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین

استرداد منافقین امر پذیرفته‌شده بین‌المللی است و ایران آن را اجرا می‌کند

همزمان با سالگرد عملیات مرصاد

گزارش سالانه تروریسم در ایران 1402 منتشر شد

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان