ایران دژ اصلی دفاعی خاورمیانه در مقابل افراط ­گرایی داعش است

202011109535891794یسپر وار، سفیر دانمارک در تهران با جلیل رحیمی جهان‌­آبادی، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران - دانمارک دیدار و گفت وگو کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هابیلیان به نقل از خبرگزاری خانه ملت، جلیل رحیمی جهان آبادی در ابتدای این دیدار گفت: سابقه ارتباطات دوستانه دو کشور و علاقمندی طرفین به توسعه همکاری ­ها در زمینه های پارلمانی، سیاسی، اقتصادی، پزشکی و علمی – دانشگاهی، نقش مهمی در ارتقاء سطح مناسبات جمهوری اسلامی ایران و دانمارک دارد.

 

وی بر همین اساس افزود: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و دانمارک در مجلس شورای اسلامی از روند گسترش تعاملات دو کشور حمایت می­ کند.

 

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – دانمارک با اشاره به روابط دیرینه فیمابین و سرمایه ­گذاری ­های مشترک در حوزه تولید داروی انسولین در ایران گفت: ظرفیت‌های فراوانی در حوزه تولید انرژی­ های پاک، مشتقات نفتی­ و همکاری ­های کشاورزی وجود دارد که می­ تواند سطح تبادل تجاری بین دو کشور را افزایش داده و به بهبود روابط کمک نمایند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اهمیت همکاری و رایزنی های مشترک در موضوعات منطقه ­ای و بین­ المللی از جمله در امر مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، تصریح کرد: ایران دژ اصلی دفاعی خاورمیانه در مقابل افراط ­گرایی داعش می‌باشد اما متأسفانه آمریکا در یک جنایت تروریستی هولناک، فرمانده ارشد نظامی ایران سردار سپهبد قاسم سلیمانی را به شهادت رساند. این جنایت آمریکا آسیب به امنیت جهانی بود زیرا داعش و افراط­ گرایی فقط برای ما خطرناک نیستند بلکه امنیت همه کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی را تهدید می ­کند.

 

رحیمی جهان آبادی با قدردانی از نهادهای امنیتی دانمارک در دستگیری چند عضو گروهک تجزیه طلب و تروریستی الاحوازیه در کپنهاگ، این گروهک را عامل اختلافات مذهبی و قومی و ابزار کشورهای بیگانه خواند که با پول و سلاح برخی از کشورهای همسایه، درصدد آسیب رساندن به امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران هستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، سیاست فشار و تحریم ­های غیرانسانی رئیس جمهور غیر منتخب آمریکا علیه کشورمان را سیاستی عبث و بی ثمر خواند و افزود: به لطف پروردگار، جمهوری اسلامی ایران امروز به آن درجه از قدرت و توانایی رسیده است که می­ تواند کلیه نیازهای خود را در داخل کشور و بدون اتکاء به دیگران تامین کند.

 

نماینده مردم تربت­ جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار، بر ضرورت همکاری و تعامل میان گروه­ های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور تاکید کرد و از گروه دوستی پارلمانی دانمارک و همچنین اعضاء کمیسیون روابط خارجی پارلمان دانمارک برای سفر به تهران دعوت کرد.

 

توسعه تعاملات دوستانه با جمهوری اسلامی ایران از سوی دانمارک دنبال می‌شود.

 

یسپر وار، سفیر دانمارک در تهران نیز در این دیدار گفت: توسعه تعاملات دوستانه با جمهوری اسلامی ایران در عرصه­ های مختلف و مورد علاقه دو کشور، از سوی مسئولان دستگاه دیپلماسی دانمارک دنبال می ­شود.

 

وی همچنین افزود: کشور ایران با برخورداری از پیشینه تاریخی و تمدنی، از توانمندی ­های فراوانی برای توسعه و پیشرفت و کمک به صلح و ثبات در منطقه و جهان برخوردار است.

 

سفیر دانمارک در ادامه این دیدار از آمادگی کشورش برای توسعه همکاری­ ها با جمهوری اسلامی ایران در بخش­ های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خبر داد و افزود: ۸۰ سال سابقه مناسبات دوستانه دو کشور، بستر مناسبی برای توسعه ارتباطات و همکاری های تهران و کپنهاگ را فراهم کرده است که می بایست از آن بهره برد.

 

یسپر وار در بخش دیگری نسبت به بازگشت دولت منتخب آمریکا به برجام و عمل به کلیه تعهدات مندرج در این توافق مهم از سوی همه طرف­ ها، ابراز امیدواری کرد.

 

سفیر دانمارک در تهران در پایان ضمن قدردانی از نگاه مثبت مجلس ایران به مناسبات فیمابین، گفت: دانمارک از اولین کشورهایی بود که بعد از قرارداد برجام به سرمایه‌گذاری در ایران اقدام نمود و با اقدام آمریکا در خروج از توافق برجام، دانمارک با پیوستن به گروه اینستکس تلاش نمود مسیر کمک ­های بشردوستانه به ایران مسدود نباشد.

 

در این دیدار مصطفی رضاحسینی قطب آبادی نماینده مردم شهربابک، حسین محمد صالحی دارانی نماینده مردم فریدن، چادگان، فریدونشهر، بوئین و میاندشت و حسین امامی راد نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز نیز حضور داشتند و به تبادل نظر پیرامون راه ­های توسعه همکاری ­های دوستانه فیمابین پرداختند.

 

 


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان