ایران در حل‌وفصل بحران‌ها و مبارزه علیه تروریسم نقش کلیدی دارد

Safireromani

سفیر سابق رومانی در تهران در نشستی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در بخارست گفت: ایران در حل و فصل بحران های خاورمیانه و همچنین مبارزه علیه تروریسم نقش کلیدی و اساسی دارد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور) و به نقل از ایرنا، «نیکلای استان» در نشست مشترک سفارت جمهوری اسلامی ایران با مرکز مطالعاتی سیاسی بنیاد 'نیکلای تیتولسکو' در بخارست تحت عنوان «خاورمیانه- صلح غیر ممکن؟/ ایران- بازیگر کلیدی در بحران خاورمیانه) با اشاره به صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای ایران، نقش کشورمان را در ایجاد صلح و ثبات در منطقه خارومیانه سازنده و کلیدی دانست.

تیتولسکو به گزارش های غیر واقعی رسانه های غربی در مورد برنامه هسته ای ایران که از سال 2006 شروع شد و همچنین گزارش آژانس بین المللی بین المللی انرژی اتمی در 16 ژانویه سال 2016 مبنی بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران اشاره کرد و گفت: برنامه هسته ای ایران شفاف و قانونی با اهداف صلح آمیز است و توافق هسته ای بین ایران و گروه 1+5 پیروزی سیاست گفت و گو، سازش و تعهد سازنده است.

وی تغییرات اخیر در دیدگاه آمریکا نسبت به تهران و نتیجه مثبت مذاکرات هسته ای را عمدتاً بخاطر نقش و موقعیت مهم منطقه ای کشورمان توصیف کرد و گفت: ایران در حل و فصل بسیاری از بحران های خاورمیانه و همچنین مبارزه علیه تروریسم و داعش نقش عمده ای دارد.

وی با بیان اینکه تحریم های اقتصادی علیه ایران به همه از جمله اقتصاد غرب، زیان های سنگین وارد کرده است، افزود: لغو تحریم ها علیه ایران یک فرصت برد - برد برای هر دو طرف است.

سفیر سابق رومانی در تهران تصریح کرد: مردم ایران در سال های گذشته متحمل تحریم های غیر عادلانه شدند و این تحریم ها ظلمی انکار ناپذیر علیه مردم ایران بود.

وی افزود: ایران بعنوان یکی از کشورهای بزرگ دارنده ذخایر گاز می تواند نقش عمده ای در انتقال گاز به اروپا داشته باشد.

«حمید معیر» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بخارست نیز در این نشست به روند توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 و رفع تحریم های غیر عادلانه و ایجاد فضای جدید برای همکاری های جمهوری اسلامی ایران با جهان اشاره کرد و افزود: هر چند بحران غیر ضروری هسته ای و فشارهای طرف ثالث باعث وقفه ای ناخواسته در روابط سنتی ایران و اروپا شد ولی تبادل سریع هیات ها و به ویژه هجوم گسترده هیات های سیاسی و اقتصادی اروپایی به تهران نشان دهنده عزم جدی دو طرف برای اعاده دوباره و سریع روابط در تمامی زمینه های اقتصادی و سایر همکاری های انرژی، فن آوری، سیاسی، فرهنگی است.

سفیر ایران در بخارست مسائل منطقه ای را یکی از محورهای مهم و مستعد همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا دانست و گفت: ایران به عنوان یک بازیگر موثر در منطقه که خود با ثبات ترین کشور خاورمیانه محسوب می شود آماده همکاری برای تامین صلح و ثبات در منطقه است.

وی همچنین به اعلام آمادگی اتحادیه اروپا برای همکاری با تمام بازیگران منطقه ای بویژه جمهوری اسلامی ایران در خصوص بحران سوریه و عراق اشاره کرد و افزود: تعامل و همکاری با همه کشورها یک اولویت و راهبرد اصلی در سیاست و روابط خارجی دولت «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران است.

سفیر ایران در بخارست به ظرفیت و امکانات بالقوه ایران و اتحادیه اروپا اشاره و با تاکید بر گسترش همکاری ها در حوزه های مختلف دیدار هفته گذشته آقای «لازار کومانسکو» وزیر امور خارجه رومانی از جمهوری اسلامی ایران در صدر یک هیأت بلند پایه سیاسی و اقتصادی 40 نفره را گام ارزشمندی در جهت احیای روابط دوستانه و تاریخی دو کشور و دو ملت بر شمرد.

دراین نشست چند تن از شخصیت های سیاسی، اصحاب رسانه ها و سایر صاحب نظران و اندیشمندان و نیز جمعی از فرهیختگان سیاسی رومانی و به ویژه دانشجویان علوم سیاسی دانشگاه بخارست حضور داشتند.


مطالب پربازدید سایت

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان بهشهری:

حیات رژیم صهیونیستی وابسته به ترور است

جدیدترین مطالب

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان بهشهری:

حیات رژیم صهیونیستی وابسته به ترور است

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان