ایران جدی‌ترین دشمن تروریسم در منطقه

Sobhsheykh

پژوهشگر مصری با بیان اینکه بازی با آتش تروریسم دامن ترکیه را گرفته گفت: اگر آنکارا همچون تهران دشمن واقعی خود را مشخص کرده بود، خود و ملتش را از تروریسم در امان نگاه داشته بود.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، شیخ «احمد صبح»، پژوهشگر اسلامی و رهبر سابق جماعت اسلامی مصر در گفت‌وگو با فارس در قاهره اظهار داشت: وهابیت همواره تلاش می‌کند دشمن را از داخل دین اسلام و نه خارج آن بسازد.

وی افزود: وهابیت و پیروان آن دشمن را از داخل دین اسلام یافته و در نتیجه برخی از ما به نام دین به جان یکدیگر افتادیم و ائتلاف‌هایی برای کشتار جمعی مسلمانان تشکیل شد؛ همه این‌ها مسائلی است که دلیل اصلی آن اندیشه‌های وهابی و پیروان آن از بین گروه‌های تکفیری‌تروریستی است.

شیخ صبح ادامه داد: کشور ترکیه حامی تروریسم و گروه‌های تکفیری و مزدوران تروریست است و امروز در آتش تروریسمی که به آن پناه داد، می‌سوزد؛ این سنت الهی در خصوص مخلوقاتش است که « آنکه برای برادرش چاه می‌کند اول خودش در چاه می‌افتد».

پژوهشگر مصری گفت: اگر ترکیه دشمن واقعی خود را شناخته بود همچون کاری که جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد، خود و ملتش را از چنگ تروریسم و عناصر آن در امان می‌داشت.

صبح گفت: هر آنچه را در کشور سوریه از اقدامات تروریستی، تخریب و کشتار ملت سوریه و آوارگی آنها روبه‌رو هستیم، ترکیه در پس آن است که بازیگر اصلی به بار آوردن نابودی در سوریه است.

شیخ صبح تاکید کرد: ترکیه برای عادی سازی روابط خود با دشمن صهیونیستی اقدام کرد که دشمن اول و واقعی امت اسلامی است و خداوند خواست به ما نشان بدهد که این طرفی که به دنبال دوستی با دشمن واقعی امت اسلامی است، خود نیز دشمن واقعی امت اسلامی است.

وی افزود: ترکیه گمان می‌کرد از تروریسم و ایادی آن در امان است اما وهابیت دین و مرز نمی‌شناسد و از تروریسم در همه جهان حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه روابط مصر و ترکیه به دلیل سیاست‌های آنکارا در قبال دولت مصر از زمان انقلاب سی ام ژوئن مصری‌ها با تنش زیادی روبروست، گفت: ترکیه خود را وکیل و وصی همه منطقه می‌داند و با خواسته ملت‌ها در خلاص شدن از چنگ گروه‌های تروریستی مخالف است.

شیخ صبح تاکید کرد: جامعه مصر نیز نمی‌تواند سیاست‌ها و اظهارات اردوغان علیه مصر و در حمایت از تروریسم و جماعت اخوان المسلمین که مردم با ریختن به خیابان‌ها آن را سرنگون کردند، فراموش کند.

سیاستمدار مصری گفت: مصر در مقام کشوری میانه‌رو و دوستدار اهل بیت علیهم السلام نمی‌تواند در سطح نهادی رسمی و راس قدرت با میانه روی دشمن شده و با تقویت اندیشه‌های تروریستی به وهابیت خدمت کند.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان