ایران بیش از 17000 قربانی ترور دارد

N82801127 72120827

نماینده ایران در سازمان ملل تاکید کرد تروریسم یک خطر جهانی است که مبارزه با آن مستلزم رهیافتی جامع و پیشگیرانه است.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان آل حبیب که در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره مقابله با تأمین مالی تروریسم سخنرانی می کرد افزود: در چارچوب یک رهیافت جامع، جلوگیری از تأمین مالی تروریسم دارای اهمیت بالائی است.

وی ضمن اشاره به شهادت بیش از 17 هزار ایرانی در نتیجه حملات تررویستی، بر عزم کامل ایران در مبارزه با تروریسم تأکید و بخشی از اقدامات ایران در مقابله با تأمین مالی تروریسم را تشریح کرد.

آل حبیب با اشاره به روانه شدن میزان قابل توجهی از دلارهای نفتی به سوی داعش و سایر گروه های تروریستی و نیز درآمدهای این گروه ها از فروش نفت و آثار باستانی و فرهنگی غارت شده از سوریه و عراق در سالیان گذشته، گفت این نمونه ها نشان می دهد که برخی کشورها فاقد اراده سیاسی برای مقابله با تأمین مالی تروریسم هستند.

نماینده کشورمان همچنین با اشاره به اینکه برخی کشورها به نام مبارزه با تروریسم اهداف سیاسی خود را دنبال می کنند که نمونه آن زدن برچسب تروریسم به کشورهای رقیب خود یا سازمان های سایر کشورها است که رقیب یا دشمن آنها محسوب می شوند، تصریح کرد: اینگونه اقدامات فاقد مشروعیت هستند و کشورهایی که این گونه اقدامات را انجام می دهند، همان هایی هستند که خود تعدادی از گروه های تروریستی را ایجاد کرده اند و به گروه های تروریستی موجود، حتی آنهایی که در فهرست سیاه شورای امنیت قرار دارند، کمک مالی و نظامی می کنند. این کشورها همچنین برخی از این گروه های تروریستی را از فهرست سیاه خود خارج کرده و به آنها پناه داده اند.

آل حبیب با تأکید بر لزوم مقابله با ریشه های تروریسم و عواملی که زمینه بروز آن را فراهم می کنند، به تهاجم و اشغال خارجی در این زمینه اشاره کرد و ضمن یادآوری تمایز بین حق ذاتی دفاع در برابر تجاوز و اقدامات تروریستی، خواستار پایان دادن به اشغال خارجی شد.

وی افزود: اگر اشغال خارجی ادامه داشته باشد، اشغالگران به ائتلاف با تروریست ها خواهند پرداخت، همان گونه که اسرائیلی ها به طرق مختلف به تروریست ها در سوریه کمک می کنند.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان