ایران به سوریه، عراق و یمن در مبارزه با تروریسم کمک می‌کند

Larijani123456

رئیس مجلس با بیان اینکه ایران حل بحران‌های منطقه را از طریق روش‌های سیاسی و برپایۀ وحدت ملی دنبال می‌کند، گفت: کشورهایی مانند عربستان بدانند ایران دشمن آن‌ها نیست بلکه با تروریسم و جنگ‌افروزی‌ها در یمن و سوریه مخالف است.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانوادۀ شهدای ترور کشور) و به‌نقل از تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در اجلاس امنیتی تهران که در سالن اجلاس سران برگزار شد، طی سخنانی با تاکید بر نقش موثر جمهور اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم تاکید کرد: ایران خواستار حل بحرانهای منطقه‌ای با استفاده از راه حل‌های سیاسی است.

لاریجانی با اشاره به ریشه‌های به‌هم‌ریختگی منطقه غرب آسیا اظهار کرد: این به‌هم‌ریختگی چند دلیل دارد، اول تضاد راهبردی‌ای که قدرت‌های بزرگ با محوریت رژیم صهیونیستی در منطقه ایجاد کرده‌‌اند و مردم مسلمان منطقه اصل موجودیت اسرائیل را نمی‌پذیرند، دوم استفاده قدرت‌های بزرگ و منطقه‌ای از تروریسم از زمان اشغال افغانستان توسط شوروی تا جنگهای نیابتی امروز در سوریه و یمن و سوم عدم توجه به هوشیاری مردم منطقه به خصوص جوانان است.

لاریجانی با بیان اینکه برای تامین امنیت در منطقه یا باید قدرت‌های فرامنطقه‌ای وارد عمل شوند و یا از پتانسیل کشورهای منطقه استفاده شود، گفت: قدرتهای فرامنطقه‌ای امروز ظرفیت تامین امنیت در منطقه غرب آسیا را ندارند و تلاششان در جهت مبارزه با تروریسم بیشتر غرش‌های تبلیغاتی است و این میزان تلاش در بحرانی کردن منطقه نقش موثری دارد.

وی افزود: استراتژی ایران بر مبنای اتحاد کشورهای اسلامی و مبارزه با اسرائیل است.

لاریجانی با اشاره به مباحث مطرح شده از سوی یکی از سیاستمداران غربی مبنی بر بازگشت ایران به امپراتوری گذشته‌اش گفت:‌ این حرف کج‌فهمی است و به بیراهه بردن منابع مردم منطقه به سمت اسرائیل است. ایران هیچگاه خواستار امپراتوری نیست.

لاریجانی با بیان اینکه ما با تروریسم مخالفیم و به دولتهای منطقه مانند سوریه، عراق و یمن در مبارزه با تروریسم کمک می‌کنیم، اظهار کرد: ما حماس، حزب‌الله و جهاد اسلامی را تروریسم نمی‌دانیم و این در حالی است که مجلس نمایندگان آمریکا تجهیز تروریست‌ها به سلاحهای ضدهوایی را تصویب می‌کند.

رئیس مجلس با اشاره به دخالتهای نظامی قدرتهای خارجی در طول چهار دهه اخیر در منطقه اظهار کرد: این دخالتها عامل مهمی در گسترش جریان تروریسم در منطقه بوده است و حضور ناتو در افغانستان برای مبارزه با تروریسم ناکارآمد بوده و جنگ عراق هم باعث خلق تروریست در منطقه شده است.

لاریجانی همچنین دخالت کشورهای بزرگ در منطقه را بسترساز جریان تروریسم در منطقه غرب آسیا دانست.

وی با بیان اینکه مشکل منطقه در حدود جغرافیایی نیست که غربیها بحث خاورمیانه جدید را مطرح می‌کنند، تصریح کرد: مشکل منطقه غرب آسیا گفتمان دغل‌کارانه است و کشورهای منطقه باید به جای رقابتهای فرسایشی به وحدت بر مبنای اسلام و مبارزه با تروریسم فکر کنند. کشورهای منطقه ظرفیت همگرایی در مسائل امنیتی و تحول‌سازی را دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران حل بحرانهای منطقه را از طریق روشهای سیاسی و برپایه وحدت ملی دنبال می‌کند، گفت: کشورهایی مانند عربستان سعودی باید بدانند ایران دشمن آنها نیست بلکه با جنگ‌افروزی‌ها در یمن و سوریه مخالف است و ما به نقش‌آفرینی همه کشورهای منطقه احترام می‌گذاریم و تلاش ما در جهت حل بحرانهای منطقه در بستر سیاسی است.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان