ایجاد کوچکترین منفذ برای تروریست‌ها همه را خفه خواهد کرد

20200612 173237

معاون امور بین‌الملل قوه‌ قضاییه با انتقاد از حضور و فعالیت گروهک تروریستی منافقین در فرانسه، گفت: تروریسم مانند گاز سمی است و ایجاد کوچکترین منفذ برای آن‌، همه را بدون استثنا خفه خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر، علی باقری در دیدار با فلیپ تیه بو، سفیر فرانسه در تهران، ضمن تأکید بر لزوم مسئولیت‌پذیری اروپایی‌ها در قبال تعهد به بخش‌های خصوصی و دولتی ایران، بر جدیّت دستگاه قضایی برای صیانت از حقوق فردی و جمعی ایرانیان در سراسر جهان تصریح کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به این که صیانت از کرامت انسان‌ها و رعایت حقوق بشر مبنای تدوین سیاست‌ها و اتخاذ تدابیر و نیز اقدام‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های داخلی و خارجی است، اظهار داشت: ریشه‌ تقابل غربی‌ها با ملت ایران در طول ۴ دهه‌ گذشته، باور و پایبندی استثناناپذیر ایران به حقوق ملت‌ها و تلاش برای استیفای حقوق آن‌ها است، در حالی که غربی‌ها تأمین منافع خود را بر هر چیزی از جمله حقوق ملت‌های دیگر ترجیح می‌دهند.

باقری با اشاره به جنگ‌ها و تقابل‌های متنوع در منطقه طی چند دهه‌ گذشته از جمله تقابل ملت عراق و صدام، ملت فلسطین و اشغالگران، ملت سوریه و تروریست‌ها و ملت یمن و متجاوزان، افزود: در تقابل میان دو جبهه‌ ملت‌ها از یکسو و دیکتاتور‌ها و اشغالگران و تروریست‌ها و متجاوزان از سوی دیگر، جمهوری اسلامی ایران همواره در طرف ملت‌ها قرار داشته، ولی متأسفانه غربی‌ها با حمایت و پشتیبانی سیاسی، اقتصادی، نظامی و اطلاعاتی در طرف مقابلِ ملت‌ها قرار گرفته‌اند.

معاون امور بین‌الملل قوه‌ قضاییه با اشاره به این که اروپایی‌ها طی دو جنگ جهانی بهای سنگینی را برای رهایی از سلطه‌ نازیسم آلمانی و دستیابی به استقلال پرداخت کرده‌اند، تصریح کرد: «پیروی غیرمسئولانه‌ اروپایی‌ها از سیاست‌های زیاده‌خواهانه‌ رژیم آمریکا از جمله اعمال تحریم‌های غیرقانونی و ضدانسانی علیه ملت ایران، زنگ خطر بازگشت سلطه‌ نازیسم، اما با نقاب آمریکایی بر گستره‌ اروپا را به صدا درآورده است.

وی با انتقاد از لغو یکطرفه‌ قرارداد‌های شرکت‌های اروپایی با طرف‌های ایرانی، بیان کرد: «دستگاه قضایی قطعاً در قبال تضییع حقوق فردی و جمعی ملت ایران ساکت نخواهد بود و از اینرو برای استیفای حقوق شرکت‌های ایرانی که به واسطه‌ رفتار غیرقانونی طرف‌های اروپایی تضییع شده است، از همه‌ ظرفیت‌های قانونی خود استفاده خواهد نمود.

باقری با انتقاد از حضور و فعالیت گروهک تروریستی منافقین در فرانسه، تصریح کرد: تروریسم مانند گاز سمی است و لذا ایجاد کوچکترین منفذ برای تروریست‌ها، همه را بدون استثنا خفه خواهد کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اعتراض‌های مردم کشور‌های غربی که در دوره‌ اخیر از آمریکا آغاز شده است، گفت: استمرار اعتراضات گسترده‌ مردمی در آمریکا و امتداد آن به کشور‌های اروپایی از یکسو ضعف‌ها و کاستی‌های بنیادین تفکر لیبرالیسم در عرصه‌ تأمین حقوق اساسی انسان‌ها را نمایان کرد و از سوی دیگر آغاز دوره‌ای جدید در غرب را که دو ویژگی اصلی آن بیداری توده‌های مردم و ناتوانی امپراطوری رسانه‌ای در اغوای مردم است، اعلام نمود.

سفیر فرانسه نیز با بیان این که پاریس به استقلال ایران و نقشی که این کشور در منطقه و جهان دارد، احترام می‌گذارد، گفت: از نقش ایران در مبارزه با تروریسم آگاهیم و از آن حمایت می‌کنیم و ما نیز مانند ایران معتقدیم تنها راه حل بحران سوریه، راه حل سیاسی است.

فیلیپ تیه بو با بیان این که آماده‌ استمرار گفتگو‌های دوجانبه هستیم، افزود: برای استقلال، احترام متقابل و نقش کشور‌ها در تامین امنیت منطقه خود، ارزش بسیاری قائلیم و به نقش ایران در تامین ثبات خلیج فارس نیز ارج می‌نهیم.

وی خاطر نشان کرد: فرانسه اهمیت بالایی برای گفتگو با ایران قائل است و معتقدیم در گفتگو‌ها باید نظر و موضع ایران نیز لحاظ شود.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان