اگر امام به شهید لاجوردی دستور می‌داد در آتش برود، تردید نمی‌کرد

Saffarعضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شهید لاجوردی کسی بود که غرق در هیبت و محبت امام شد، گفت: نسبت شهید لاجوردی با امام چنان بود که اگر امام دستور می‌داد در آتش برود، تردید نمی‌کرد. چنانچه خودش می‌گفت دوست داشت چنین اتفاقی بیافتد و این کار را انجام می‌داد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور) و به نقل از دفاع پرس، محمد حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: کسانی هستند که از زمانه خود جلوتر بودند. خبرنگاران وقایع حال را می‌نویسند اما کسانی هستند که وقایع اتفاق نیفتاده را خبرنگاری می‌کنند که اهل بصیرت اینگونه‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: کسانی پس پرده‌ها را می‌بینند و تحلیل درستی از وقایع دارند، شهید لاجوردی کسی است که پیش از وقوع وقایع از اتفاقات خبر داشت. نمی‌خواهم ایشان را پیشگو معرفی کنم ولی خصوصیت بصیرت این است؛ یعنی به جای نگاه سطحی به مسائل،  چند قدم پشت دیوار ظاهر را ببیند و تشخیص دهد.

صفار هرندی افزود: شهید لاجوردی کسی بود که دوره جوانی را در وقایع ملی شدن صنعت نفت، دولت مصدق و حوادث پر شور و هیجان اواخر دهه بیست و سی گذرانده بود و طبیعی‌ست که در بحبوبه‌ی بسیاری از مسائل قرار داشت و باشخصیت و چهره فدائیان اسلام و عناصر آن‌ها ارتباط برقرار کرد ولی شکوفایی شخصیت او در دوره‌ای بود که باحضور پیدا کردن در جمعیت موتلفه اسلامی از حزبی طرفداری می‌کند که در صحت آن اطمینان خاطر دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شهید لاجوردی کسی بود که غرق در هیبت و محبت امام شد، افزود: نسبت شهید لاجوردی با امام چنان بود که اگر امام دستور می‌داد در آتش برود، تردید نمی‌کرد. چنانچه خودش می‌گفت دوست داشت چنین اتفاقی بیافتد و این کار را انجام می‌داد.

وی با اشاره به اینکه شهید لاجوری از پذیرش انواع مسئولیت‌ها دریغ نمی‌کرد به بیان خاطره‌ای از آیت الله ناطق نوری پرداخت و گفت: آیت الله ناطق نوری که آن زمان قاضی دادگاه عناصر ضد انقلاب بودند نقل می‌کند وقتی این ماموریت به وی واگذار شد گفت دستیاری می‌خواهم و شهید لاجوردی را انتخاب کرد و می‌گوید به این اعتبار شما را انتخاب کردم چون قبل انقلاب با عناصر منافقین در زندان بحث و جدل‌های قدری داشتید.

وی با بیان اینکه زندگی کسانی چون لاجوردی شاخص است، گفت: نسل جوان باید بداند علاقه‌ای به مقام و منصب نداشت و بعد از واگذاری مسئولیت در بازار به دنبال کاسبی خودش رفت. سوار بر دوچرخه به بازار می‌رفت و همان جا هم به شهادت رسید.

صفار هرندی افزود: رهبر معظم انقلاب درباره شهید لاجوردی تعابیر زیادی دارند که یکی از آنها این است که شهید لاجوردی فردی خستگی ناپذیر و برای قبول مسئولیت‌های سخت آماده بود و جا نمی‌زد.


فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31