الان زمان مناسبی برای مجازات عاملان ترور شهیدان سلیمانی و المهندس است

14010926000462 Test PhotoN

یک نماینده پارلمان عراق گفت که اکنون فرصت مناسبی برای دولت و دستگاه قضاست تا همه کسانی را که مشکوک به دست داشتن در جنایت فرودگاه بغداد است، مجازات کند.

به گزارش هابیلیان به نقل از فارس، محمد البلداوی نماینده پارلمان عراق امروز شنبه تأکید کرد که دولت و دستگاه قضا در این کشور باید اقدامات جدی را برای شناسایی عاملان ترور شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را آغاز کنند.

البلداوی به پایگاه خبری المعلومه گفت: اکنون فرصت مناسبی برای دولت و دستگاه قضاست تا همه کسانی را که مشکوک به دست داشتن در جنایت فرودگاه [بغداد] است، مجازات کند؛ البته پس از اینکه آنان را از منصبهایشان کنار گذاشت.

وی با بیان اینکه هم اکنون فرصت خوبی است تا مجرمان واقعی شناسایی شوند، تصریح کرد: طرفهای مسئولِ اجرای عملیات تروریستی و ابزاری که در این جنایت به کار رفته، مشخص است، ولی الان باید به دنبال کسانی باشیم که در این جنایت دست داشته و همدست بوده‌اند و اطلاعات را به دشمن رسانده‌اند».

این نماینده عراقی خاطر نشان کرد: افرادی زیادی در ترور فرماندهان پیروزی (شهیدان سلیمانی و المهندس) دست داشته‌اند. لذا مسئله مهم، مجازات این افراد است. پارلمان نیز باید در قبال این مسئله، موضع قاطعی داشته باشد.

«ترکی الجمالی» نماینده فراکسیون الصادقون در پارلمان عراق آبان ماه گذشته گفت که باید مقامات و افرادی که در جنایت فرودگاه بغداد دست داشتند با هر مقام و جایگاهی که دارند به دادگاه معرفی شوند، به خصوص پس از اینکه آمریکا به نقش‌‌آفرینی برخی مزدوران و نفوذی‌ها در این جنایت اعتراف کرده است.

او در ادامه گفت که چند هفته بیشتر به سومین سالگرد جنایت فرودگاه بغداد باقی نمانده است و هنوز عواملی که با آمریکا در اجرای آن همکاری کردند، محاکمه نشده‌اند.

ترکی الجمالی افزود: «در دولت مصطفی الکاظمی تلاش شد تا روی این جنایت سرپوش گذاشته شود. قرائن و شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد برخی افسران در دولت کاظمی تلاش داشتند تا هویت عاملان مشخص نشود».

الجمالی تأکید کرد: «سوالات زیادی وجود دارد که مصطفی الکاظمی که به نظر می‌رسد با آمریکایی‌ها همدست بوده، به آن‌ها پاسخی نداده است. دولت الکاظمی مانع این شد تا همه جزئیات پرونده بر ملا شود و تلاش شد تا کسانی که در این جنایت حضور داشته و در طرح و اجرای آن مشارکت کردند، ناشناس بمانند».

در این راستا مایک پامپئو وزیر خارجه سابق آمریکا در خصوص ترور شهیدان سلیمانی و المهندس اشاره کرده بود که عناصری در سازمان اطلاعات عراق در این عملیات نقش داشته‌اند.

در واکنش به سخنان مایک پامپئو، «نصر الشمری» سخنگوی جنبش النجبای عراق در مصاحبه‌ای گفت: «جنایت فرودگاه بغداد علنا و با کمک یک سرویس امنیتی عراقی اجرا شد؛ اما من نمی‌خواهم سازمان اطلاعات عراق را به کلی مسئول این امر بدانم. شکی نیست که افرادی در این سرویس وجود دارند که به علت مشارکتشان در این جنایت مرتکب خیانت بزرگ شدند و باید طبق قوانین عراق محاکمه شوند.»

او تأکید کرد: «هر گونه ادعا درباره نفوذ آمریکا در میان افراد نزدیک به این دو فرمانده شهید با هدف انجام ترور و همچنین نفوذ به تلفن‌های همراه آن‌ها دروغی مبالغه‌آمیز است. روشن است که دولت عراق، فرودگاه بغداد و دفتر نخست‌وزیر در جریان سفر حاج قاسم بوده‌اند و این اطلاعات از طریق این مجاری درز کرده است»


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان