افراط‌گرایی و تروریسم، تهدیدی علیه بشریت و امنیت جامعه جهانی است

Safir Sadeq

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مقدونیه در مصاحبه با روزنامه «ماکدونیا» چاپ اسکوپیه گفت: افراط گرایی و تروریسم امروزه تبدیل به تهدیدی علیه بشریت و امنیت جامعه جهانی شده است.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور) به نقل از ایرنا، سعید صادق محمدی در مصاحبه با روزنامه پر تیراژ مقدونیه ای افزود: این پدیده شوم متاسفانه امروز نه تنها در منطقه خاورمیانه بلکه به عنوان عامل تهدید کننده منافع و امنیت ملی و بین المللی در همه جا حضور دارد.
صادق محمدی گفت: با نگاهی به شرایط خاورمیانه در می یابیم که این پدیده شوم برای حفظ منافع برخی قدرت ها و تحمیل خواسته ها و سیاست های آنان در مقابل دیگر مراکز قدرت در منطقه به وجود آمده است. به رغم آنکه بسیاری از کشورها تنها ادعای مبارزه با آنان را دارند و نه حل ریشه ای آن، متاسفانه این پدیده همچنان در منطقه وجود دارد.
سفیر کشورمان در مقدونیه گفت: ادامه فعالیت های افراط گرایان در سوریه و عراق نیز این مساله را ثابت می کند و این نیروها همچنان از سوی برخی از قدرت های جهانی و برخی از شیوخ منطقه ای برای اجرای اهداف و برنامه های خود سلاح، تجهیزات نظامی و منابع مالی دریافت می کنند.
وی افزود: آقای روحانی در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال اول حضور دولت شان موضوع 'جهان عاری از خشونت' را پیشنهاد کردند که طی قطعنامه ای به تصویب رسید. ایشان در سخنان خود اعلام کرد که ایران از اراده لازم برای مبارزه مشترک با جامعه بین المللی با این پدیده برخوردار است.
وی در ادامه گفت: در این راستا معتقد هستم که جامعه بین المللی باید نقش فعال تری در روند مبارزه با این پدیده ایفا کند تا به فعالیت این گروه های ضد بشری و تروریستی خاتمه داده شود. سپس وضعیت اقتصادی کشورهای درگیر جنگ باید بهبود یابد تا فرصت های شغلی ایجاد شود و این موضوع خود به خود صلح و ثبات را بوجود خواهد آورد.
صادق محمدی در گفت و گو با خبرنگار مقدونیه ای، افزود: همچنین اعتقاد دارم که همزمان با ارائه کمک های اقتصادی باید تلاش های بسیاری در جهت معرفی اصول واقعی اسلام و روشنگری اعتقادات مذهبی برای نسل جوان صورت گیرد تا آنها در آینده قربانی چنین گروه های افراطی که با معرفی دروغین اقدامات خود به نام اسلام موجب گمراهی جوانان می گردند، نشوند.
سفیر کشورمان گفت: فکر می کنم لازمه حل بحران مهاجرین آن است که باید اجماعی جهانی برای مبارزه با تروریسم و اشغالگری شکل گیرد تا از آن طریق به جنگ های خاورمیانه در سوریه، عراق، افغانستان، یمن و سرزمین های فلسطین که به اشغال درآمده پایان داده شود و با بهبود شرایط در کشورهای ویران شده امکان بازگشت مردم آواره به سرزمین و کشورهای شان فراهم گردد.



مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان