اسرائیل از دهه نود با منافقین در ارتباط است

JamNewsImage22075519

گزارشگر مؤسسه ران پل، دربارۀ حمایت اسرائیل از منافقین، به گزارش نشریه معتبر نیویورکر، اشاره می‌کند که اظهار کرده بود این رژیم حداقل از دهه نود با این گروهک در ارتباط است و پخش امواج ماهواره‌ای منافقین از پاریس به ایران را تأمین می‌کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل هابیلیان، مؤسسه آمریکایی ران پل گزارشی را درباره ارتباط دولت ایالات متحده آمریکا و رژیم اسرائیل با گروهک تروریستی منافقین منتشر کرده است.

در این گزارش که در تاریخ 30ژوئن2019 در پایگاه اینترنتی «انستیتو صلح و رفاه ران پل»، وابسته به ران پل از نمایندگان اسبق کنگره آمریکا، منتشر شده است، سوابق حمایت‌های دولت های مختلف آمریکا و رژیم صهیونیستی مرور شده است.

ثریا سپه‌پور اولریش، نگارنده این گزارش، در ابتدای مقاله خود به نوشته ژنرال ویلیام آدوم، مدیر آژانس امنیت ملی رونالد ریگان، رئیس جمهور پیشین آمریکا، در سال 2007 با عنوان «هژمونی آمریکا؛ چگونه به کار برد، چگونه از دست داد؟» اشاره می‌کند که در آن صراحتاً به نگاه ابزاری آمریکا به تروریسم و سابقه طول‌ودراز این کشور در حمایت از تروریستی‌ها و استفاده از تاکتیک‌های تروریستی اشاره کرده بود.

اولریش از جمله بارزترین مصادیق نگاه ابزاری آمریکا به تروریسم را حمایت دولت‌های مختلف این کشور از فرقه تروریستی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) عنوان می‌کند. به‌گفته وی، واشنگتن درحالی حمایت از منافقین را در دستور کار خود قرار داده است که بنا به‌ گزارشات متعدد منتشرشده از سوی نهادهای رسمی دولت آمریکا، از ماهیت تروریستی این گروهک آگاه بوده است. از جمله گزارش وزارت خارجه در سال 1997  درباره گروه های تروریستی در جهان که در آن با اشاره به سوابق اقدامات تروریستی منافقین پیش و پس از انقلاب اسلامی، از جمله حمله همزمان به سفارت‌های جمهوری اسلامی در سیزده کشور جهان در سال 1992 اشاره کرده بود.

گزارشگر مؤسسه ران پل در مرور سوابق دولت‌های آمریکا در حمایت از منافقین، به اختصاص دفتر رسمی به علیرضا جعفرزاده، سخنگوی این گروهک، در پلاک 1717 خیابان پنسیلوانیا واشنگتن، با وجود حضور این گروهک در فهرست تروریستی وزارت خارجه اشاره می‌کند. وی در این‌باره می‌نویسد حتی پس از حملات یازده سپتامبر و اعلام «جنگ با ترور»، سخنگو و نمایندگان این گروه تروریستی از ساختمان خود که کمی پایین‌تر از محل کاخ سفید قرار دارد، تکان نخوردند.

نویسنده این گزارش در ادامه، اعطای پول از سوی منافقین به «سیستمداران فاسد» آمریکایی برای خارج کردن نام این گروهک از فهرست سازمان های تروریستی وزارت خارجه را از دیگر مصادیق حمایت واشنگتن از منافقین برمی‌شمارد. وی در این باره می‌نویسد این روال از زمان جرج بوش و با وجود وقوف دولت وی به اقدامات منافقین در حملات مرزی به ایران تاکنون ادامه داشته است.

سپه‌پور اولریش پخش زنده سخنرانی مریم رجوی، رهبر منافقین، در تجمع هواداران این گروهک در واشنگتن، که در آن از وضعیت حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی می کند، را یکی دیگر از مصادیق حمایت دولتی آمریکا از تروریسم معرفی و عنوان می‌کند تریبون‌دادن به رهبر یک فرقه تروریستی برای اظهارنظر درباره حقوق بشر، نشان می‌دهد این واژه از نگاه آمریکا حقیقتاً چه مفهومی دارد.

گزارشگر مؤسسه ران پل همچنین به این نکته اشاره می‌کند که حمایت از منافقین فقط مختص جمهوری‌خواهان آمریکا نیست؛ برای مثال شیلا جکسون لی، عضو فعلی مجلس نمایندگان آمریکا از حزب دموکرات و رئیس مشترک کارزار تبلیغاتی هیلاری کلینتون در رقابت‌های ریاست جمهوری سال 2008، تا آن‌جا در حمایت از تروریست‌های دست‌آموز آمریکا پیش رفته که در یک سخنرانی مریم رجوی را «خواهر مریم» خطاب کرده است. وی در این باره با کنایه می‌نویسد، معلوم است که خارج‌کردن منافقین از فهرست تروریستی توسط کلینتون، اقدامی خواهرانه بوده است.

نگارنده این مقاله، در باب حمایت اسرائیل از منافقین، به نوشته کانی بروک، نویسنده نیویورکر، اشاره می‌کند که اظهار کرده بود این رژیم حداقل از دهه نود با این گروهک در ارتباط است و پخش امواج ماهواره‌ای منافقین از پاریس به ایران را تأمین می‌کند. بروک در مقاله خود تصریح می‌کند که یکی از مقامات اسرائیلی از ‌«کارایی» منافقین صحبت کرده است. اولریش در این‌باره به اظهارنظر دو تن از مقامات امریکایی اشاره می‌کند که پیشتر به ان‌بی‌سی گفته بودند عناصر گروهک منافقین تحت حمایت مالی، تعلیماتی و نظامی اسرائیل قرار داشته‌اند و به‌موجب این تعلیمات، دانشمندان هسته‌ای ایران را ترور کرده بودند.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان