اروپا بايد به روند بی‌کيفری تروريست‌ها پايان دهد

Elahian03رئیس کمیته حقوق بشر مجلس، از رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا خواست تا ضمن دسترسی قربانیان ترور به عدالت، با محاکمه عاملان تروریستی به روند بی‌کیفری تروریست‌ها پایان دهند. 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هابیلیان به نقل از خانه‌ملت، خانم زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به ”ماریا ارنا“ رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا با یادآوری اقدامات تروریستی و نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بنیادین بشر توسط گروه‌های تروریستی به ویژه اعضای گروهک تروریستی منافقین (سازمان مجاهدین خلق)، گفت: امروز اکثر تروریست‌ها با پناهندگی در کشور‌های اروپایی همچنان به برنامه‌ریزی علیه مردم ایران اقدام می‌کنند.

 

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس همچنین تصریح کرد: دولت‌های اروپایی با پیگیری پارلمان اروپا باید بر اساس حسن نیت و اصل پایبندی به تعهدات بین‌المللی عمل کنند و ضمن حمایت از قربانیان ترور و خانواده ایشان، دسترسی قربانیان به عدالت را فراهم کنند.

 

خانم الهیان از رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا درخواست کرد تا با محاکمه عاملان این ترور‌ها که در کشور‌های آن‌ها زندگی می‌کنند به روند بی‌کیفری تروریست‌ها پایان دهند و گامی موثر در مبارزه با تروریسم بردارند.

 

متن نامه به این شرح است:

 

سرکار خانم ماریا ارنا

رئیس محترم کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا

با سلام.

 

همانگونه که مطلعید؛ روز ۲۱ اوت برابر با ۳۱ مرداد ماه مصادف با روز بین المللی یادبود و احترام به قربانیان تروریسم است. متاسفانه هر ساله تعداد بیشماری از مردم جهان به ویژه غیرنظامیان، زنان و کودکان قربانی اعمال تروریستی می‌شوند. در جمهوری اسلامی ایران بیش از ۱۷ هزار شهروند ایرانی مظلوم، قربانی اقدامات تروریستی و نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بنیادین بشر از جمله حق حیات، حق امنیت و حق سلامت توسط گروه‌های تروریستی به ویژه اعضای سازمان مجاهدین خلق (گروهک منافقین) شده‌اند. از مردم عادی کوچه و خیابان، زنان و کودکان تا دانشمندان هسته‌ای و مسئولین عالی رتبه و نظامی مورد حملات ددمنشانه تروریست‌ها قرار گرفته‌اند.

 

با وجود آن یکی از تعهدات مهم دولت‌ها مبارزه با بی‌کیفری است و در این راستا تعهد دادند از رهگذر معاضدت قضایی و اداری در موضوعاتی مانند شناسایی و پیگرد مجرمین، استرداد آن‌ها و توقیف دارایی‌هایشان که باید برای جبران خسارات قربانیان بکار گرفته شود، همکاری کنند، اما متاسفانه امروز اکثر تروریست‌ها با پناهندگی در کشور‌های اروپایی همچنان به برنامه‌ریزی علیه مردم ایران اقدام می‌کنند.

 

انتظار می‌رود شاهد آن باشیم که دولت‌های اروپایی با پیگیری پارلمان اروپا بر اساس حسن نیت و اصل پایبندی به تعهدات بین‌المللی عمل کنند و ضمن حمایت از قربانیان ترور و خانواده ایشان، دسترسی قربانیان به عدالت را فراهم کنند و با محاکمه عاملان این ترور‌ها که در کشور‌های آن‌ها زندگی می‌کنند به روند بی‌کیفری تروریست‌ها پایان دهند و گامی موثر در مبارزه با تروریسم بردارند.

 


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان