اجرای زندگی شهید صیاد شیرازی در رادیو

509728 828شبکه رادیویی تهران به مدت یک هفته زندگی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران را که در روز ۲۱ فروردین سال ۷۸ توسط منافقین به شهادت رسید، مرور می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هابیلیان به نقل از روابط عمومی رادیو تهران، برنامه«سنگلج» از رادیو تهران که به بازخوانی کتاب‌های گویا اختصاص یافته است این روزها برای تکریم و ارج نهادن به شهدای گرانقدر ترور و خانواده بزرگوار و ارجمند‌شان از برنامه «سنگلج» به بازخوانی زندگی شهدای ترور می‌پردازد.

 

فردی بنام زیاد صیاد شیرازی (پدر شهید صیاد شیرازی)، که یک نظامی است به دلیل درگیری با دو سرباز جوان بازداشت می‌شود. او نامه‌ای به شاه می‌نویسد و ارتش شاه را به سخره می‌گیرد. با این کار او تا آخر عمر خانه‌نشین می‌شود و علی مجبور به ترک تحصیل و رفتن به کار به جای پدر می‌شود.

 

بعد از مدتی علی در آزمون ورودی ارتش، با کسب نمره‌ ممتاز، پذیرفته می‌شود، اما برای قبولی کامل باید در مصاحبه شرکت کند. علی در مصاحبه نیز پذیرفته می‌شود و روز به روز در کارش پیشرفت می کند، اما به خاطر متدین بودن، مدام زیر ذره‌بین مسئولان قرار می‌گیرد. در این زمان، عراق در حال دست‌اندازی به مرزهای ایران است و فرماندهان تصمیم می‌گیرند برای محافظت و بررسی حدود مرزی، نیروهایشان را به آنجا اعزام کنند. علی همان افسر خبره‌ای است که برای رسم نقشه‌ دقیق نظامی به این مأموریت اعزام می‌شود.

 

در سال‌های شکل‌گیری انقلاب، علی برای گذراندن دوره‌های نظامی، راهی آمریکا می‌شود و پس از بازگشت، به سنندج اعزام می‌شود. در آن سال‌ها ساواک به خاطر حساسیت‌هایی او را دستگیر می‌کند که با فرار شاه و پیروزی انقلاب، آزاد می‌شود.

 

علی صیاد شیرازی برای پیشرفت انقلاب با جان و دل تلاش می‌کند تا این که با شروع جنگ تحمیلی در‌گیری‌ها شدت می‌گیرد. او در یکی از ماموریت‌ها زخمی می‌شود و به دستور بنی صدر از فرماندهی قرارگاه برکنار می‌شود.

 

او که از خانه‌نشینی خسته شده، مانند یک سرباز وظیفه، برای دفاع به جنگ می‌رود. بعد از برکناری بنی‌صدر، امام خمینی (ره) او را به مقام فرماندهی نیروهای زمینی منصوب می‌کند. در این سال‌ها، ضد انقلاب‌ها بارها برای ترور علی صیاد شیرازی تلاش کردند، اما موفق نشدند تا اینکه در سال ۱۳۷۸ او را در مقابل خانه‌اش به شهادت رساندند.

 

این مجموعه در ۷ قسمت از روز چهارشنبه ۲۶ آذر ساعت ۰۱:۳۰ بامداد در برنامه سنگلج از شبکه رادیویی تهران با تهیه و تنظیم اسماعیل عابدیان روی آنتن می‌رود.

 


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان