اتباع عربستان در صدر فهرست اعضای گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه

Teroristگزارش های مقامات عراقی، دستگاه های امنیتی غربی و حتی خود عربستان نشان می دهد که این کشور همچنان با ارسال بیشترین نیروی انسانی به صفوف گروه های تروریستی، عامل اصلی بی ثباتی در منطقه است و وجود بیشترین محکوم به تروریسم در زندان های عراق و بیشترین کشته در بین تروریست ها، گواه دیگری بر این ادعا است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور) و به نقل از ایرنا: براساس اعلام قبلی 'حس الشمری' وزیر دادگستری عراق 70 تبعه عربستان سعودی محکوم به تروریسم در زندان های عراق وجود دارند که برای 15 تن از آنان حکم ابد صادر شده است.
سفیر تازه به کار مشغول شده عربستان سعودی در عراق در بدو شروع به فعالیت خود در بغداد، یکی از اولویت های خود را آزاد سازی این تروریست های سعودی از زندان های عراق ذکر کرده است.
از طرفی گزارش های سازمان اطلاعات آمریکا و رسانه های غربی متخصص در امور امنیتی از سال 2014 تا 2015 نشان می دهد که همچنان اتباع سعودی در صدر فهرست بیشترین اعضای تشکیلات تروریستی همانند القاعده و داعش و جبهه النصره در دو کشور عراق و سوریه قرار دارند.
براساس گزارش نشریه آمریکایی 'DILY DAUL' متخصص در امور امنیتی که در اکتبر 2014 متعاقب تصرف بخش های از اراضی سوریه و عراق به دست تروریست های داعش منتشر شد: سعودی ها با پنج هزار نیرو که اغلب انتحاری هستند، بیشترین اعضای خارجی در گروه تروریستی داعش را در عراق و سوریه تشکیل می دهند.
این یادداشت که مبتنی بر گزارش های سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) تهیه شده بود و خاطر نشان کرد که 56 درصد بدنه گروه تروریستی داعش را سعودی ها تشکیل می دهند و تونس و لیبی با 20 درصد در مرتبه دوم قرار دارند و جالب توجه اینکه 44 درصد از کشته های داعش از اتباع سعودی هستند.
براساس گزارش های اعضای گروه تروریستی داعش، عناصر سعودی بیشتر در عملیات انتحاری مورد استفاده قرار می گیرند و به عنوان جنگجو از آنها استفاده نمی شود.
بعد از اعلام این گزارشها درخصوص اعداد بالای اتباع عربستان سعودی که همگی از مدارس وهابی در این کشور، تغذیه عقیدتی و فرقه ای شده اند، دولت ریاض کوشید این اعداد را کاهش دهد.
وزارت کشور عربستان در مارس 2015 اعلام کرد که تعداد اتباع عربستان سعودی عضو تشکیلات های تروریستی در سوریه و عراق دو هزار و 248 نفر هستند و تونس را بالاتر از عربستان دانست.
آنچه حایز اهمیت است که عربستان و تونس با فاصله بسیار زیادی از دیگر کشورها اعم از کشورهای عربی و غربی همچنان در صدر این فهرست قرار دارند و کشورهای دیگر تعداد نیروهای پیوسته به تشکیلات تروریستی در این برهه زمانی از چند صد نفر و چند ده نفر تجاوز نمی کند.
همچنین براساس گزارش روزنامه 'واشنگتن پست' در 26 فوریه 2015 ، از اکتبر 2014 تا ژانویه 2015، حدود پنج هزار جنگجو به تشکیلات داعش پیوستند تا تعداد اعضای این گروه تروریستی به بیش از 20 هزار نفر برسد.
براساس این گزارش، عربستان سعودی با دو هزار و 500 نفر در بین کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بیشترین سهم را دارد و تنها تونس با سه هزار نفر در پیشاپیش عربستان قرار دارد.
خاطرنشان می شود که در این گزارش ها، به تعداد و عوامل صدور فتاوای تکفیر در داخل عربستان که اصل و بهانه شرعی پیوستن این اتباع سعودی به گروه های تندرو تکفیری بوده اشاره نشده است؛ فتاوایی که با موافقت و عدم اعتراض ریاض هر از چندی به فراخور تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و در چارچوب سیاست های عمومی عربستان سعودی، از داخل مدارس وهابیت در عربستان سعودی مانند دانشگاه 'محمد بن سعود' یا 'ام القرا' ویا در صحن حرم مکی صادر می شود.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان