آمریکا و پیامدهای حمایت از تروریست‌ها

Us Terrorism

بحران سوریه، آمریکا و روسیه را در آستانه رویارویی قرار داده است. از یک طرف آمریکا و متحدانش با تلخکامی احساس می‌کنند تروریست‌های مورد حمایت آنها عملاً تا شکست کامل فاصله‌ای ندارند.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، بحران سوریه، آمریکا و روسیه را در آستانه رویارویی قرار داده است. از یک طرف آمریکا و متحدانش با تلخکامی احساس می‌کنند تروریست‌های مورد حمایت آنها عملاً تا شکست کامل فاصله‌ای ندارند. از سوی دیگر مسکو با حمایت از نظام قانونی سوریه، از عملیات ضدتروریستی ارتش سوریه با ایجاد پوشش هوایی، جانبداری موثری نشان می‌دهند. آنچه در این میان اهمیت دارد، اثبات پیاپی بطلان ادعاهای واشنگتن در زمینه مبارزه با تروریسم در سوریه است که عملاً برعکس ادعاهای خود به حمایت از داعش و سایر تروریست‌ها پرداخته و تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا بلکه از سقوط و نابودی حتمی و قطعی تروریست‌ها جلوگیری کند و یا به هرقیمت ممکن، وقوع آنرا به تاخیر بیندازد. با مروری بر عملکرد آمریکا و متحدانش در پرونده سوریه، جای تردیدی باقی نمی‌ماند که آمریکا و تروریست‌ها دقیقاً در یک جبهه قرار دارند. این همان نکته‌ای است که اخیراً یکی از فرماندهان گروهک تروریستی جبهه النصره نیز به آن اعتراف کرد و تصریح نمود آمریکا در کنار تروریست‌ها است و با حمایت مستقیم و غیرمستقیم خود مانع سقوط و نابودی آن‌ها شده و می‌شود.

حملات سنگین آمریکا طی 50 دقیقه علیه مواضع ارتش سوریه در «دیرالزور» که به قتل 90 نفر و مجروح شدن 120 نفر منجر شد، ضربه سنگینی بر جبهه مقاومت وارد کرد و به تروریست‌ها فرصت داد موانع پیشروی خود را از میان بردارند. البته ارتش سوریه و نیروهای مقاومت با پاتک سنگین خود، تروریست‌ها را تار و مار کردند ولی این پدیده به وضوح جانبداری واشنگتن از تروریست‌ها را به نمایش گذاشت و دروغ پردازی آمریکا درباره جنگ علیه تروریست‌ها و حتی پرچمداری آمریکا در مبارزه ضدتروریستی را به شدت زیر سئوال برد.

اکنون آمریکا و متحدانش به خاطر تحت فشار قرار گرفتن تروریست‌ها در حلب، جنجال به راه انداخته‌اند و به شدت بی‌تابی می‌کنند، چراکه تا پایان غائله داعش و سایر تروریست‌ها، زمان زیادی باقی نمانده است.

آمریکا مدعی است که مذاکره با مسکو را به حال تعلیق درآورده ولی سرگئی لاوروف و جان کری با گفتگوهای تلفنی خود آخرین اوضاع در سوریه را بررسی کرده‌اند و لاوروف بدعهدی آمریکا را به وضوح گوشزد کرده است. مقامات و رسانه‌های غربی این روزها یکصدا درخصوص اوضاع حلب هشدار می‌دهند و چنین وانمود می‌کنند که گویا نگران حال ساکنان غیرنظامی حلب هستند. اگر سکوت و همراهی غرب در جنایات جنگی ائتلاف سعودی در یمن نبود، شاید ادعاهای فریبکارانه غرب در این مقوله قابل باور می‌نمود ولی کارنامه سیاه آمریکا و متحدانش در سوریه و حمایت آشکار و نهان آن‌ها از تروریست‌ها به حدی وقیح و گستاخانه است که صدای اعتراض اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه را هم درآورده که چرا آمریکا با چنین صراحتی از داعش در سوریه حمایت می‌کند و اخیراً با ایجاد پل هوایی مستقیم به شمال سوریه 5 هواپیمای نظامی باری حامل اسلحه و مهمات برای تروریست‌ها ارسال کرده که نیمی از آن مستقیماً در اختیار داعش قرار گرفته است؟

عصبانیت امروز مقامات واشنگتن از این است که چرا علیرغم این همه رسوایی و بی‌آبرویی، بازهم نتوانسته سرنوشت شوم تروریست‌ها را تغییر دهد. اوباما رسماً به پنتاگون دستور داده «طرح ب» یعنی گزینه نظامی را بررسی کند. همزمان، واشنگتن از طریق رژیم‌های ارتجاع عرب سرگرم تجهیز تروریست‌ها به سلاح‌های مدرن ضدهوایی است که بتواند نیروی هوایی روسیه و سوریه را زمین‌گیر کند. این در واقع اقدام عملی واشنگتن در مواجهه با مخالفت روسیه با ایجاد «منطقه پرواز ممنوع» در شمال سوریه است که عملاً چراغ سبز واشنگتن به ترکیه و تروریست‌ها برای ماندن دائمی در شمال سوریه محسوب می‌شود.

با این حال، مسکو از این تهدید و تصمیم واشنگتن، برداشت دیگری دارد و آن را نشانه تمایل واشنگتن برای برخورد نظامی با روسیه در فضای سوریه تلقی می‌کند. هشدار و بلکه تهدید جدی مسکو در این زمینه غافلگیرکننده است. مسکو تهدید کرده که اولاً تمامی نقاط استقرار و تحرکات نظامیان آمریکایی در سوریه و در جبهه تروریست‌ها را دقیقاً رصد کرده و از جزئیات آن آگاه است. به علاوه هر اقدامی علیه ارتش و نظام سوریه، پیامدهایی برای کل منطقه خاورمیانه و بلکه فراتر از آن به همراه خواهد داشت. از این پس باید دید آمریکا واقعاً برای حفظ و حراست از چند تروریست اجاره‌ای آیا حاضر است چنین هزینه‌های سنگینی را بپردازد؟ پاسخ این سئوال هرچه باشد، در یک نکته تردیدی نیست و آن اینکه آمریکا در ادعای مبارزه با تروریسم در منطقه به شدت رسوا و بی‌آبرو شده است.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان