آمریکا و رژیم صهیونیستی سابقه زیادی در بهره‌گیری از بیوتروریسم دارند

Kjer8561

همزمان با شیوع کروناویروس جدید در بسیاری از کشورهای جهان، گمانه‌زنی‌هایی درباره اینکه این ویروس یک ویروس آزمایشگاهی است و به منظور اقدامات بیوتروریستی منتشر شده است مطرح شد، تا جایی که رهبر معظم انقلاب در فرمان اخیرشان به ستاد کل نیروهای مسلح، از احتمال یک حمله بیولوژیکی یاد کردند. از این رو به منظور واکاوی ابعاد احتمال بیوتروریستی بودن شیوع کوید 19، پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان، گفتگویی با دکتر علی کرمی؛ استاد دانشگاه علوم پزشكي بقيه ا...(عج) و متخصص بیوتکنولوژی پزشکی و کارشناس امنیت زیستی، کرده است.

اخیرا جنابعالی در برخی گفتگوها احتمال بیوتروریستی بودن کرونا ویروس 2019 را مطرح کرده‌اید. به‌نظر شما شیوع این ویروس مصداق یک جنگ بیولوژیک است؟

به طور واضح باید بگویم و باید به آن دقت شود که این ویروس به خاطر نوع سرایتی که دارد، به گونه‌ای که در 100 گذشته عامل عفونی مانند کرونا نداشته‌ایم که با این سرعت و به این شکل سرایت و جهان‌گیر شود و این بسیار شک‌برانگیز است. ساختارهای ژنتیکی این ویروس بسیار شبیه ویروس سارس 2003 و مرس 2012 است. در ابتدا گفته شد که منشاء کوید19 از خفاش است؛ اما چرا آن دو ویروس دیگر که از همین خانواده بودند جهانگیر نشدند؟ این ویروس چه ویژگی دارد که سریع در ووهان چین شایع شد و به سرعت به کره جنوبی و سپس به ایران منتقل شد؟ امروز هم که می‌بینیمتمام دنیا را درگیر کرده است. ایتالیا را به شدت آلوده کرده است. این ویروس کشندگی پایینی دارد؛ اما کسانی که سن زیادی دارند را به شدت درگیر می‌کند. کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و بیماری زمینه‌ای دارند را بیمار می‌کند. سخنگوی وزارت امور خارجه چین چند روز قبل بیان کرد که می‌تواند این ویروس توسط آمریکایی‌ها شیوع پیدا کرده  باشد. یک ماه پیش از شیوع این بیماری در چین، المپیک ورزشکاران نظامی در چین برگزار شد. آیا نظامیان آمریکایی این ویروس را با خود به چین آوردند؟ این‌ها همه احمالات است. مقام معظم رهبری نیز در فرمان‌شان از احتمال حمله بیولوژیکی نام بردند. بنده نیز از احتمال آن سخن می‌گویم و نمی‌توان با قطعیت چیزی را بیان کرد. بر اساس ویژگی‌های این ویروس و اطلاعاتی که در اختیارمان است و وجود آزمایشگاه‌های متعدد بیولوژیک آمریکا در منطقه که به شدت روی موضوع سلاح‌های بیولوژیک مطالعه می‌کنند و متاسفانه تجاربی که آمریکا در حوزه استفاده از سلاح‌های شیمیایی، بیولوژیک و هسته‌ای دارد، احتمال یک حمله بیولوژیک وجود دارد. وجود تمامی این داده‌ها این احتمال را تقویت می‌کند که این ویروس می‌تواند یک سلاح بیولوژیک باشد ولی هنوز نمی‌توان با قطعیت چیزی را بیان کرد و بنده نیز هیچگاه با قطعیت این موضوع را بیان نکرده‌ام. با این حال طبق فرمایش مقام معظم رهبری در این شرایطی که تمامی استان‌ها آلوده شده‌اند و هنوز در مرحله بالارونده هستیم، می‌توانیم این شرایط را یک رزمایش سراسری برای مقابله با یک حمله بیولوژیک بدانیم.

اگر بپذیریم که شیوع این ویروس یک حمله بیولوژیک است و آمریکا عامل آن بوده است پس چرا خود آمریکا و کشورهای متحد آن درگیر این همه‌گیری شده‌اند؟

در نشریه نیچر در سال 2015 مقاله‌ای منتشر شده است که دو نوع کرونا ویروس با یکدیگر نوترکیب شده‌اند و جالب اینکه بیان شده، ویروس جدید قدرت سرایت بسیار زیادی دارد. از طرف دیگر وقتی فعالیت‌های آمریکا را در حوزه کرونا ویروس‌ها از سال 2003 بررسی می‌کنیم شک‌برانگیز است. این نکته را باید در نظر داشت که بشر گاهاً کارهایی می‌کند و عواقب آن بعداً مشخص می‌شود. گاهاً نتایج آزمایشگاهی با نتایج در شرایط واقعی متفاوت است. اگر این احتمال را بپذیریم که شیوع این ویروس کار آمریکا است چندین جواب وجود دارد که حال چرا خود این کشور درگیر شیوع آن شده است و به عبارتی چرا خودزنی می‌کند. از طرفی فرضیه دیگر این است که عامل شیوع این ویروس چین بوده است، چرا که بسیاری از بزرگترین شرکت‌های اقتصادی و بازرگانی غربی در این کشور حضور دارند و با شیوع این ویروس سهام آن‌ها به شدت سقوط کرد و چین این کمپانی‌ها را با قیمت بسیار نازلی تملک کرد. این نیز یک فرضیه است. اما حال به سوال برمی‌گردیم. یعنی می‌پذیریم که آمریکا عامل بوده است. یکی از پاسخ‌ها این است که خود آمریکایی‌ها هم نمی‌دانستند که قدرت شیوع این ویروس این قدر زیاد است. گمان آن‌ها این بوده است که اتفاقی مانند سارس و مرس می‌افتد.

یعنی ابعاد این جنگ بیولوژیک از دست آن‌ها خارج شده است؟

بله. این احتمال در حمله بیولوژیک وجود دارد. ببینید نمی‌شود موجود زیستی را کنترل کرد. بیل گیتس نیز چند سال پیش در سخنرانی خود که در سایت TED منتشر شد گفت گه جنگ‌های آینده دیگر اتمی نخواهد بود و سلاح‌های بیولوژیکی خواهد آمد که می‎‌تواند ده میلیون نفر را بکشد. همانند آنفولانزای اسپانیایی در سال 1918 که 50 میلیون نفر را در سراسر جهان کشت. پس این احتمال وجود دارد که شیوع این ویروس از کنترل عامل آن خارج شده است. باز هم تاکید می‌کنم که از احتمال صحبت می‌کنم و چیزی را قاطع بیان نمی‌کنم.

فرض دیگری را که می‌توان بیان کرد این است که همان‌طور که آمارها بیان می‌کند این ویروس سالمندان را مبتلا می‌کند. مدل‌های جهانی نیز بیانگر این است که تعداد فوتی‌ها در جوانان و کودکان بسیار کم است. تمام مقالات نیز آمار تلفات را در رده‌های سنی بالاتر از 55 سال بیان می‌کند. در این میان این نکته جالب است که آمریکا معضل جمعیت زیاد سالمندان را دارد و این افراد هزینه زیادی برای دولت دارند چون دولت به شدت از آن‌ها حمایت می‌کند. هزینه‌های درمانی و بیمارستانی بسیار زیاد است. این فرضیه وجود دارد که آمریکا با شیوع این ویروس خواسته بخش زیادی از هزینه‌هایش را برای گروه‌های سالمند کم کند. این فرض برای چین نیز صادق است. چین جمعیت زیای دارد و سالمندان هزینه‌های زیادی را روی دوش دولت گذاشته‌اند.

فرضیه‌ای دیگری نیز وجود دارد وآن اینکه صادقانه بخواهیم بگوییم دولت آمریکا و ارتش این کشور ارزشی برای جان ملتش قائل نیست. این یک حقیقت است. بر اساس اسناد متقن، بر 99 درصد مردم آمریکا یک درصد حکومت می‌کنند. مردم این کشور ناراضی هستند اما قدرت اعتراض ندارند. این یک واقعیت است که دولت آمریکا ارزشی برای جان مردمش قائل نیست.

در برخی از مقالات همچون همان مقاله مجله نیچر در سال 2015 بیان شده است که واکسن این ویروس در آمریکا ساخته شده است و این احتمال وجود دارد که رهبران این کشور و یا همان 1 درصدی‌ها واکسینه شده‌ و ایمن هستند و ترسی از این ویروس ندارند. از طرفی مسئله نژادپرستی نیز در این کشور بسیار زیاد است. چه بسا با این روش خواسته‌اند نژاد سرخ و بومی و یا اسپانیایی‌های آمریکای جنوبی را و حتی سالمندانشان را تصفیه کنند. با این حال باز هم تاکید می‌کنم این‌ها همه فرضیات است و احتمالاتی است که بیان می‌شود. این یک ویروس پیچیده است. شیوع آن گسترده است و پیچیدگی‌هایی دارد. از طرفی سابقه آمریکا در حوزه تحقیقات و جنگ‌های بیولوژیک سبب می‌شود تا همه احتمالات را در نظر گرفت و روی آن‌ها تحقیقات علمی صورت داد تا مشخص شود که: 1. آیا این حمله بیولوژیک بوده است؟ 2. عامل از کجا بوده است و چگونه منتشر شده است؟ 3. آیا آمریکا عامل بوده است؟ 4. آیا واکسنی ساخته شده است یا نه؟

تاثیر این ویروس بر ژنوم ملیت‌ها چقدر اثبات‌شده است؟

در بیولوژیِ مولکولی که تخصص بنده است اطلاعات بسیار زیادی در مورد ژنوم وجود دارد. شما احتمالاً دیده‌اید در یک خانواده برخی بیشتر مریض می‌شوند و برخی کمتر. برخی حساسیت زیادی به دارو دارند و برخی نه. اکنون نیز داروهایی که ساخته می‌شود در برخی نژادها پاسخ می‌دهد و در برخی نژادها نه. بیماری‌ها در یک نژاد اثر دارد در نژاد دیگر اثر ندارد. این نشان می‌دهد که گیرنده‌های سلولی نژادها با یکدیگر متفاوت است و یک ویروس باید به گیرنده سلول متصل شود تا بتواند اثر بگذارد. این موضوع به راحتی با اصطلاح‌های اتنیک وِپن (ethnic weapon) و ژنتیک وِپن(genetic weapon) قابل جستجو است. اتنیک وپن یعنی سلاح‌های نژادی. سلاح نژادی یعنی چه؟ یعنی این ویروس به یک نژاد خاص بیشتر ضربه می‌زند. البته این به این معنا نیست که نژاد دیگر درگیر نمی‌شوند، بلکه هدف این است که یک نژاد خاص بیشتر درگیر شود.

مقالات علمی متعدد وجود دارد. پژوهشی 15 سال پیش انجام شده است در جمعیت‌های مختلف دنیا از بعد ژنتیک. در چارتی که کشیده شده است ایران و ایتالیا در کنار هم قرار دارند. این شباهت‌ها حتی در ظاهر و تیپ و قیافه هم وجود دارد. اکنون نیز مشاهده می‌کنید که شیوع این ویروس در ایران و ایتالیا بسیار زیاد است و ایتالیا از نظر تعداد مبتلا از کشور ما نیز پیشی گرفته است. بنابراین سوالات متعددی در این میان وجود دارد که باید پاسخ داده شود. 1. چرا قم؟ آیا این ویروس از طلاب چینی بوده است؟ آیا آن تاجری که به چین رفت‌وآمد داشته است عامل بوده؟ خب چینی‌های فراوانی در کشور حضور دارند. بنده پیش از شیوع این ویروس سفری به کرمان داشتم. در مجتمع مس سرچشمه تعداد بسیار زیادی چینی حضور دارند. در جنوب کشور در پتروشیمی‌ها چینی‌ها حضور دارند. این‌ها سوالاتی است که باید به آن‌ها پاسخ داده شود.

در حال حاضر بانک‌های ژنی اندوخته کاملی از ژن تمامی اقوام دارند. تفاوت اقوام و شباهت‌ها کاملاً مشخص است. رژیم صهیونیستی به خاطر ماهیتش که یک رژیم نژادپرست است بیشترین تحقیقات را روی نژاد‌ها و سلاح‌های نژادی دارد. همچنین این فرآیند را در آفریقای جنوبی در زمان حکومت اقلیت سفیدپوست داشتیم. در زمان دیکتاتوری اقلیت سفیدپوست آفریقای جنوبی پروژه بزرگ جنگ نژادی وجود داشت. ساخت سلاح‌های نژادی علیه سیاه‌پوستان.

این یک واقعیت است که دانشمندان سیاه‌فکر آمریکایی و صهیونیست به دنبال این هستند که نژاد عرب‌های فلسطینی را کاهش دهند و از بین ببرند. من مطمئن هستم که رژیم صهیونیستی بر روی سلاح‌های بیولوژیک ضدفلسطینی کار می‌کند. به عنوان مثال در عضله پا ژنی وجود دارد به نام دیسروفین. اگر این ژن مختل شود عضلات پا شل می‌شود و فرد باید از صندلی چرخدار استفاده کند. اسنادی وجود دارد که رژیم صهیونیستی بر روی ژن دیسروفین ایرانی‌ها کار می‌کند که اگر بتواند ویروسی بسازد که وارد بنده ‌شود و ژن دیسروفین را مختل کند و عضلات را شل کند. حال اگر این فرد یک جوان یا یک سرباز و نظامی باشد دیگر توان نظامی‌گری ندارد. این فرد دیگر یک انسان ناتوان است. اطلاعات دقیقی وجود دارد که رژیم صهیونیستی بر روی عوامل بیولوژیکی کار می‌کند تا سران فلسطینی را ترور بیولوژیک کند.

در علم بیولوژی اثرگذاری یک عامل بیماری‌زا روی یک نژاد و بی‌اثری یا کم‌اثری روی نژاد دیگر موضوع عجیبی نیست و پذیرفته شده است و این موضوعات، مسائل روز این علم است که متاسفانه در اختیار دانشمندان ارتش آمریکا قرار گرفته است.

اگر کرونا ویروس را یک حمله بیوتروریستی بدانیم، چگونه می‌توانیم یک اقدام ضدتروریستی در بعد اجتماعی داشته باشیم؟

فرمان رهبر انقلاب دقیقاً معطوف به همین موضوع است. این مسئله در شرح وظایف واحدهای نظامی قرار دارد. این اقدامات همان جنگ‌های نوین هستند و در زمره همان حملات میکروبی، شیمیایی، هسته‌ای و بیولوژیکی قرار دارند. عمده کشورهای دنیا به دلیل اینکه می‌دانند دشمنانشان سلاح نوین را در اختیار دارند، تلاش می‌کنند تا برای مقابله با آن‌ها آماده باشند. البته ما سلاح‌های کشتارجمعی نداریم ولی دشمنان ما همچون صهیونیست‌ها به این سلاح‌ها مجهز هستند.

از همان دوران جنگ تحمیلی که رژیم بعثی عراق از سلاح‌های شیمیایی و بعضاً بیولوژیک استفاده کرد، تحقیقات زیادی برای مقابله با این سلاح‌ها انجام شد. اکنون اندوخته بسیار خوبی در نیروهای مسلح برای مقابله با جنگ‌های بیولوژیک وجود دارد و از همین رو بود که رهبر انقلاب به نیروهای مسلح این فرمان را دادند و از آن به عنوان یک رزمایش نام بردند. شرایط  امروز موقعیتی است برای سنجش این اندوخته و بررسی نقاط ضعف و قوت آن.

در بعد رسانه و جهت‌دهی به افکار عمومی چه می‌توان کرد تا با این ویروس مقابله کرد؟

در حال حاضر شاهد هستیم که تمامی اخبار در رسانه‌ها به کرونا اختصاص دارد. رسانه‌ها باید چند کار انجام دهند. اطلاعات شفاف در اختیار مردم قرار دهند. ببینید پس از برخی اظهار نظرات و صحبت‌های سخنگوی وزارت امور خارجه چین و شفاف‌سازی‌های بنده، برخی شروع کرده‌اند به تخریب که این صحبت‌ها توهم توطئه است. این گونه تخریب‌ها ناشی از ناآگاهی و عدم تخصص است. این موضوع صرفاً یک مسئله ژنتیکی و زیستی نیست که یک متخصص ژنتیک به آن ورود کند. این موضوع یک مسئله دفاع بیولوژیک است و متخصصینش باید به آن ورود کنند. بنابراین رسانه‌ها باید به دنبال شفافیت باشند و اطلاعات سالم در اختیار مردم قرار دهند نه اینکه مردم را بترسانند. البته اندکی ترس نیز لازم است چون متاسفانه برخی از مردم رعایت نمی‌کنند و به خاطر همین عدم رعایت این اپیدمی در حال شیوع است. البته باید این ترس به اندازه باشد و آگاهی‌رسانی به میزان زیاد باشد.

رسالت رسانه‌ها بسیار سنگین است. در حال حاضر متاسفانه مردم از رسانه‌های رسمی به سمت رسانه‌های مجازی متمایل شده‌اند. تلقی مردم این است که رسانه‌های رسمی اطلاعات صحیح به مردم نمی‌دهند که البته این تلقی ناشی از برخی رفتارها در یک سال گذشته بوده است. بنابراین به سمت رسانه‌های مجازی کشیده شده‌اند و این فضا نیز به شدت آلوده است و دشمنان نظام در حال پخش اخبار جعلی هستند. بنابراین رسانه‌های پاک باید به انتشار اخبار سالم همت دو چندان داشته باشند.

همچنین رسانه‌ها باید در کنار پاسخ به شایعات مطرح شده از سوی دشمنان، حالت تهاجمی نیز داشته باشند و اقدامات شنیع کشورهایی همچون آمریکا و رژیم صهیونیستی در زمینه نبردهای بیولوژیک را افشا کنند.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان بهشهری:

حیات رژیم صهیونیستی وابسته به ترور است

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

جدیدترین مطالب

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان بهشهری:

حیات رژیم صهیونیستی وابسته به ترور است

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

مطالب پربازدید بخش گفتگو

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی

ماهیت فرقه منافقین با اسلام در تضاد است

علی بابایی کارنامه نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی

منافقین باید تاوان جنایات خود را به اندازه شأن ملت ایران پرداخت کنند

محمدتقی نقدعلی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

دادگاه گروهک تروریستی منافقین مستند و مستدل است

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان