آماده استفاده از همه توان برای مبارزه با تروریسم هستیم

Rohanialman

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدارهایی جداگانه با صدراعظم سابق آلمان بر موضوع تهدید تروریسم در منطقه تأکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور)، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این دیدار روابط مثبت تاریخی میان ایران و آلمان را زیربنای توسعه مناسبات و همکاری‌ها برشمرد و با اشاره به نقش سازنده و مثبت این کشور در مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای گروه ۱+۵، اظهار داشت: امروز در آستانه اجرای برجام شرایط برای ارتقای بیشتر سطح روابط با ایران فراهم شده است و باید به گونه‌ای عمل کنیم که همه طرف‌های مذاکره از این توافق احساس رضایت کنند.

روحانی، معضل تروریسم را مشکلی همگانی برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز تروریسم کشورهای منطقه را با مشکل ثبات و امنیت مواجه کرده است و دیگر کشورها از جمله آلمان هم با تبعات این ناامنی از جمله موضوع پناهجویان روبرو هستند.

رئیس جمهوری، ضرورت کمک‌های انساندوستانه به آوارگان و پناهجویان را مورد اشاره قرار داد وگفت: ایران آماده گفتگو، رایزنی و همکاری با دیگر کشورها در مبارزه با تروریسم در منطقه و مقابله با آثار و تبعات آن است.

روحانی افزود: صلح و ثبات منطقه برای ما حائز اهمیت است و حاضریم از تمامی‌توان خود برای مبارزه با تروریسم به عنوان معضل جهانی استفاده کنیم‌‌.

«گرهارد شرودر» هم در این دیدار، با اشاره به آمادگی آلمان برای مشارکت در اقدام‌های بشر دوستانه و کمک به پناهجویان، گفت: نقش ایران در توسعه ثبات و صلح منطقه‌ای غیرقابل انکار است‌‌.

Rafsanjanialman

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز در دیداری جداگانه با صدراعظم سابق آلمان، گفت: جمهوری اسلامی ایران تاکنون با سعه صدر و براساس عرف دیپلماتیک درصدد کاهش تنش با کشورهای منطقه، به ویژه عربستان سعودی بوده که این مهم را به نفع دنیای اسلام و آرامش منطقه و جهان می‌داند.

وی حضور مؤثر و حمایت‌های انسان‌دوستانه‌ی ایران از مردم و حکومت‌های مردمی در عراق، سوریه و افغانستان را نشانه‌هایی از سیاست نظام برای گسترش همکاری با همسایه‌ها دانست و گفت: ایران نقشی محوری و اساسی برای امنیت منطقه دارد و نمی‌خواهد امنیت منطقه‌ای که اکثریت آنان مسلمان هستند، به خاطر اختلافات قومی، مذهبی و سیاسی مخدوش شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به نقشی که پاکستان در حمایت از طالبان در افغانستان داشت، گفت: امروز هم ایران و پاکستان، می‌توانند اوضاع افغانستان را سر و سامان دهند، چون پاکستان حامی طالبان و ایران حامی دولت است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همکاری در مبارزه با تروریست‌ها را یکی از زمینه‌های قابل توجه در روابط ایران و غرب دانست و گفت: ایران که از نخستین روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی دچار تروریسم مزمن شد، تجربیات ارزنده‌ای برای مبارزه با آن‌ها دارد و براساس‌‌ همان تجربیات است که می‌بینیم الان جمهوری اسلامی در میان کشورهای ناامن منطقه، امن‌ترین کشور است.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان