آخرین وضعیت پرونده حبیب اسیود و جمشید شارمهد

169075931

ذبیح‌الله خداییان روز سه شنبه در نشست خبری ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر افزود: بی شک انقلاب اسلامی ایران بزرگترین تحول در قرن معاصر بود و همه معادلات جهانی را برهم زد در حالی که جهان دو قطبی بود و انقلاب اسلامی مبتنی بر آموزه‌های دینی با شعار نه شرقی نه غربی به پیروزی رسید.

 

به گزارش هابیلیان به نقل از ایرنا، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در روزهای گذشته شاهد برگزاری دادگاه ۲ فرد به اتهامات تروریستی مهمی بودیم که یکی از آن‌ها یعنی آقای حبیب اسیود چعب تبعه کشور سوئد و دیگری یعنی آقای شارمهد تبعه کشور آلمان و مقیم کشور امریکا بوده است، لطفا در خصوص آخرین وضعیت پرونده‌ی این ۲ متهم توضیحاتی ارائه بفرمایید و همچنین توضیح دهید آیا در خصوص حمایت‌های ویژه برخی کشورها از گروهک‌های تروریستی ضد مردم ایران، اقدام خاصی در دست پیگیری و انجام هست یا نه؟، گفت: این روزها جریان محاکمات این دو گروهک‌ تروریستی منتشر می‌شود و مردم در جریان محاکمات بودند.

 

وی افزود: یکی از این پرونده ها که در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی در جریان است، پرونده شخصی به نام جمشید شارمهد است که به اتهام افساد فی الارض از طریق طراحی و هدایت اقدامات تروریستی، تحت تعقیب است.

 

خداییان با اشاره به اینکه این گروهک تحت مدیریت این فرد اقدامات تروریستی زیادی از جمله انفجار حسینیه ره پویان شیراز که منجربه شهادت ۱۴ نفر از مردم شیراز شد، انجام داده است تصریح کرد:حدود ۳۰۰ نفر در این حادثه تروریستی مجروح شدند همچنین انفجار در کفش‌داری حرم مطهر حضرت امام (ره)، آتش سوزی در یکی از هتل های تهران که افراد در حال ساخت بمب بودند؛ از جمله اقدامات تروریستی متهم در داخل کشور است.

 

وی توضیح داد: این شخص تبعه کشورهای غربی و مقیم آمریکا است و تحت حمایت کشورهایی است که دم از حقوق بشر می زنند.

 

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: علاوه بر این پرونده، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی افشاری، پرونده گروهک تروریستی حرکه النضال را داریم که سرکرده آن‌ فرج الله چعب است که به اتهام افساد فی الارض از طریق طراحی، هدایت و سردستگی این گروهک تروریست، اقدام به فعالیت های تروریستی کرده است.

 

وی افزود: از جمله اقدامات تروریستی این گروهک؛ حمله به مردم اهواز در حاشیه اجرای رژه نیروهای نظامی بود که در این رابطه ۲۵ نفر از مردم اهواز به شهادت رسیدند، همچنین بمب گذاری در ادارات متعددی در خوزستان اعم از اداره مسکن و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه، محیط زیست، خطوط انتقال نفت، فرمانداری های دزفول و آبادان است.

 

خداییان ادامه داد: این شخص هم تبعه کشور سوئد است و مردم مشاهده می کنند کسانی که دستشان به خون مردم بی گناه آلوده است، تحت حمایت کشورهایی قرار دارند که دم از حمایت از حقوق بشر می زنند اما برای مردم سایر کشورها حقی قائل نیستند.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان