برگزاری سومین جلسه دادگاه سرکرده گروهک تروریستی حرکه النضال

سال 1400
resized_806804_753
تاریخ: 1400/11/13

سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده «حبیب فرج‌الله چعب» ملقب به «حبیب اسیود»، سرکرده گروهک تروریستی «حرکة النضال» امروز در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی افشاری برگزار شد.

در ابتدای جلسه قاضی افشاری از نماینده دادستان خواست تا در جایگاه قرار گیرد و به قرائت ادامه کیفرخواست بپردازد.

وزیری نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و گفت: طبق اطلاعات تحقیق وزارت اطلاعات، اقاریر متهم، تحقیقات به‌عمل‌آمده و ادله موجود وی متهم است به افساد فی‌الارض از طریق تشکیل، اداره و سرکردگی گروهکی به نام حرکة النضال العربی لتحریرالاحواز و طراحی و اجرای عملیات تروریستی و تخریب اموال عمومی که از طریق عملیات‌های گوناگون آن‌ها را انجام داده است.

در ادامه این جلسه دادگاه نماینده دادستان با بیان اینکه سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی همه ساله در قالب پوشش مراسم مناسک حج با عناصر گروهک تروریستی حرکة النضال دیدار ترتیب می‌داده است، گفت: عناصر این گروهک تروریستی در قالب پوشش حج به عربستان می‌رفتند تا نقشه‌هایی که توسط سرویس اطلاعاتی سعودی به آن‌ها دیکته می‌شد را اجرا کنند. این نقشه‌ها اقدامات علیه شهروندان بیگناه جمهوری اسلامی ایران را در برمی‌گرفت.

در ادامه جلسه دادگاه تصویر دیدار عیسی مهدی فاخر با وزیر فرهنگ عربستان سعودی در این کشور به نمایش گذاشته شد. این فرد که در هلند به علت اقدامات تروریستی بازداشت شد و به چهار سال زندان محکوم شد، اقدامات فراوانی علیه شهروندان جمهوری اسلامی ایران انجام داده است.

تصویر بعدی که در این دادگاه به نمایش گذاشته شد عکس دیدار یعقوب نیسی با پادشاه عربستان سعودی بود؛ یعقوب نیسی سخنگوی گروهک تروریستی حرکة النضال صریحاً اقدام تروریستی ۳۱ شهریور ۹۷ علیه نیروهای مسلح که به شهادت ۲۵ نفر از هموطنان بیگناه‌مان انجامید توسط این گروهک تروریستی را بر عهده گرفته است با پادشاه عربستان یعنی شخص اول این کشور دیدار می‌کند.

در ادامه این جلسه دادگاه تصویری از دعوتنامه پادشاه عربستان سعودی برای عیسی مهدی فاخر به نمایش گذاشته شد.

نماینده دادستان در واکنش به نمایش این تصاویر گفت: چرا پادشاه عربستان سعودی برای یک تروریست که در هلند بازداشت شده است دعوتنامه می‌فرستد؟ چون قرار بوده است نقشه‌های سرویس اطلاعاتی عربستان علیه جمهوری اسلامی و علیه شهروندان بیگناه ایران دیکته شود.

نماینده دادستان همچون جلسه قبل بار دیگر به عامل ارتباط گروهک‌ تروریستی حرکة النضال به موساد اشاره کرد و گفت: منال مسلمی که یک فرد یهودی و تبعه تونس است و در اتحادیه اروپا و در دفتر مارچلو نماینده ایتالیا در اتحادیه اروپا فعالیت دارد یکی از عناصر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و عامل وصل گروهک تروریستی حرکة انضال به رژیم غاصب صهیونیستی است. تمام ملاقات‌های این گروهک تروریستی با سرویس اطلاعاتی موساد توسط این فرد انجام می‌شده است.

در ادامه جلسه دادگاه اسناد مکتوبی به نمایش گذاشته شد که نشان می‌داد چعب و بنیامین نتانیاهو باهم ارتباط داشتند.

وزیری با اشاره به یکی دیگر از افرادی که با گروهک تروریستی حرکة ‌النضال در ارتباط بوده است و از سوی کشور عربستان سعودی حمایت مالی شده است، گفت: مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار توسط عربستان سعودی به صالح کامرانی سرکرده گروهک تروریستی تجزیه طلب داده شده است تا با راه‌اندازی شبکه‌ای به شانتاژ خبری بپردازد. این فرد در سوئد است و همچنان به اقدامات مجرمانه و تروریستی خود ادامه می‌دهد اما این کشور‌ هیچ اقدامی در راستای تعهدات مقابله با تروریست و در راستای کنوانسیون ژنو انجام نمی‌دهد.

نماینده دادستان افزود: بر اساس اقاریر متهم، وی در سال ۲۰۱۲ یک رایانه رمزنگاری شده از کشور عربستان سعودی تحویل گرفته است تا اطلاعات بدست آمده را به صورت رمز به سرویس اطلاعاتی این کشور ارائه دهد؛ اطلاعات نظامی پادگان‌های سپاه در خوزستان، اطلاعات مراکز نظامی کشور، جمع‌آوری اخبار شخصیت‌های اهوازی که در خارج از کشور حضور دارند برخی از اطلاعاتی بوده است که متهم اقرار کرده است به سرویس اطلاعاتی کشور عربستان ارائه داده است.

نماینده دادستان در ادامه گفت: عربستان سعودی حتی کوچک‌ترین هزینه‌های این گروهک تروریستی را پرداخت کرده است.

در ادامه این دادگاه فیلمی از تجمعی نمایش داده شد که در آن پرچم گروهک تروریستی حرکة النضال وجود داشت.

نماینده دادستان تأکید کرد: در بالای این پرچم نمادی از دو سلاح وجود دارد که نشان از سیاست‌های این گروهک تروریستی دارد و نشان می‌دهد این گروهک تروریستی از روز اول هدفشان انجام اقدامات تروریستی علیه شهروندان ایرانی بوده است و فرقی نمی‌کرده است که این افراد عرب یا فارس باشند.

در فیلم دیگر که امروز به نمایش گذاشته بود، نشان می‌داد یک سرباز نیروی انتظامی توسط عناصر گروهک تروریستی حرکة النضال به رگبار بسته شده است.

نماینده دادستان گفت: این فیلم که با آرم شبکه اهوازنا بوده است، در برخی از کشورهای اروپایی به تصویر کشیده است. سربازی که بر اساس انجام خدمت وظیفه عمومی به سربازی رفته است چه گناهی دارد که یک گروهک تروریستی آن را ترور می‌کند؟

نماینده دادستان اضافه کرد: متهم اقرار کرده است که عناصر گروهک حرکة النضال در حال جابجایی چندین محموله سلاح و تجهیزات مربوط به بمب‌گذاری و عملیات‌های تروریستی از کشور عراق به ایران بود‌ه‌اند که خوشبختانه این محموله‌ها توسط ایران در همان زمان کشف و تمام افراد مرتبط با آن دستگیر شدند.

نماینده دادستان با بیان اینکه متهم اقرار کرده است که اقدامات تروریستی این گروهک با هدف ضربه زدن به اقتصاد کشور و انجام بمب‌گذاری در لوله‌های نفت و حمله به مراکز حساس نظامی و امنیتی بوده است، گفت: این متهم اطلاعات مراکز حساس اطلاعات شخصی افراد کاروان‌های حج که از خوزستان، سوریه، عراق یا اروپا به حج اعزام می‌شدند، اطلاعات مربوط به مراکز هسته‌ای و به طور خاص اطلاعات نیروی دریایی در جزایر سه‌گانه همیشه ایرانی را در اختیار سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی قرار داده است.

وی افزود: متهم اقرار کرده است از مراکز مردم نهاد و سمن‌ها به عنوان پوشش استفاده می کرده تا لو نرود و بتواند اقدامات تروریستی و تجزیه طلبانه خود را ادامه دهد.

در ادامه این جلسه دادگاه تصاویری از افرادی نشان داده شد که علیرغم اینکه جزو عناصر اطلاعاتی و نظامی گروهک تروریستی حرکة النضال هستند اما آزادانه در کشورهای سوئد، بلژیک و هلند به فعالیت‌‌ تروریستی علیه شهروندان بی‌گناه جمهوری اسلامی ایران می‌پردازند.

نماینده دادستان با نمایش تصویر فردی به نام ناصر شاوردی گفت: ناصر شاوردی که در هلند است یکی از خطرناک‌ترین افراد این گروهک تروریستی است که عملیات‌هایی در مناطق مختلف خوزستان مانند شادگان، ماهشهر و دارخوین را برنامه‌ریزی و انجام داده است.

نماینده دادستان با نشان دادن تصویری از جاسم ابوالغبیش تأکید کرد: این فرد نیز از اعضای خطرناک گروهک تروریستی حرکة النضال است که در حال حاضر در کشور بلژیک آزادانه رفت و آمد می‌کند و عملیات‌های تروریستی علیه جمهوری اسلامی ایران را برنامه‌ریزی می‌کند.

نماینده دادستان در ادامه این جلسه دادگاه به برخی از عملیات‌های تروریستی که توسط این گروهک با هدف براندازی و اقدامات تجزیه‌طلبانه علیه شهروندان بیگناه جمهوری اسلامی صورت گرفته است اشاره کرد و گفت: بمب‌گذاری در فرمانداری اهواز در سال ۸۴، بمب‌گذاری در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یا همان سازمان برنامه ‌و بودجه خوزستان در سال ۸۴، عملیات بمب‌گذاری اداره مسکن و شهرسازی اهواز در سال ۸۴ بمب‌گذاری در اداره محیط‌زیست اهواز در سال ۸۴، بمب‌گذاری در خطوط انتقال نفت خوزستان، بمب‌گذاری در محور انتقال نفت اهواز، آبادان و ماهشهر، بمب‌گذاری در فرمانداری دزفول و آبادان در سال ۸۴، برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری در دادگستری اهواز ازجمله اقدامات این گروه تروریستی بوده است.

نماینده دادستان ادامه داد: گروهک حرکة النضال همچنین اقدامات تروریستی وحشتناکی را ازجمله بمب‌گذاری در اماکن دولتی، سرقت مسلحانه انجام داده که منجر به شهادت و مجروح شدن ۲۷۴ نفر از شهروندان ایرانی شده است.

 

شهر
تهران
تاریخ واقعه
1400/11/13
گروهک تروریستی
حرکه النضال
دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29