برگزاری دومین جلسه دادگاه سرکرده گروهک تروریستی حرکه النضال

سال 1400
3430625_388
تاریخ: 1400/11/06

دومین جلسه دادگاه سرکرده گروهک تروریستی حرکته النضال در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی افشار برگزار شد.

به گزارش هابیلیان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، امروز قرائت کیفرخواست فرج اله چعب مشهور به حبیب اسیود به تشریح حمایت کشور‌های اروپایی از این تروریست و گروهک تحت حمایتش اختصاص داشت.

نماینده دادستان گفت: این متهم با حمایت ویژه سوئد، گروهک‌های تروریستی را در کشور منسجم و راه اندازی کرده و البته برای انجام عملیات‌های تروریستی با گروهک‌های منافقین و پژاک هم در ارتباط بوده است.

آقای وزیری، نماینده دادستان البته از همکاری یکی از تروریست‌ها در هلند با حبیب اسیود گفت: چاشنی الکترونیکی به ایران وارد کرده تا برای بمب گذاری‌ها درنقاط مختلف مواد منفجره تولید شود.

نماینده دادستان افزود: عادل نیسی از جمله افرادی است که از طریق سوریه این چاشنی الکترونیک را به کشور وارد کرده و با حبیب اسیود در عملیات‌های تروریستی همراهی کرده است.

در ادامه دادگاه، نماینده دادستان تصایری از گردهمایی اعضای گروهک حرکته النضال با گروهک‌های تروریستی حاضر در کشور‌های عربی به نمایش گذاشت.

آن طور که نماینده دادستان اعلام کرده، متهم حبیب اسیود قصد داشته عملیات‌های تروریستی را از استان خوزستان تا تهران ادامه بدهد و هنوز هم اعضای این گروهک تروریستی در سوئد فعال هستند.

آقای وزیری ادامه داد: گروهک تروریستی حرکته النضال با گروهک تروریستی منافقین که مسبب شهادت هزاران ایرانی هستند، عهد اخوت بسته و با آن‌ها هم‌پیمان بودند و جلساتی را برگزار کردند و طبق اقرار متهم عناصر متواری گروهک حرکته النضال هم‌اکنون در خارج از کشور به دنبال ارتباط‌گیری مجدد هستند.

وی ادامه داد: متهم اقرار کرده که سه نفر از عناصر گروهک تروریستی به سوریه متواری شده‌اند و با وصل شدن به گروهک‌های تروریست سوری که با دولت سوریه در جنگ بوده‌اند، اقدامات نظامی را فرا گرفته‌اند که از این سه نفر یک نفر به درک واصل و فردی دیگر نیز در اهواز دستگیر شده است. همچنین نفر سوم هم‌اکنون به خارج از کشور متواری است.

سرکرده گروهک تروریستی حرکته النضال در فاصله سال‌های ۸۴ تا ۹۹ ده‌ها اقدام تروریستی در استان خوزستان انجام داده که ادامه دادگاهش به جلسه بعدی موکول شد.

 

شهر
تهران
تاریخ واقعه
1400/11/06
گروهک تروریستی
حرکه النضال
فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31