رهبر گروه انصارالفرقان در ارتفاعات قصرقند کشته شد

سال 1396
1969697
تاریخ: 1396/03/29

در پی عملیات اخیر نیروی زمینی سپاه و قرارگاه قدس در ارتفاعات قصرقند, "جلیل قنبرزهی" سرکرده گروهک تروریستی "انصار الفرقان" به هلاکت رسید.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت كه مولوی جلیل قنبرزهی سركرده گروهك تروریستی انصارالفرقان در عملیات نیروهای قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ارتفاعات قصرقند، به هلاكت رسید.

علی اصغر میرشكاری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شرور تروریست عامل جنایات بسیار زیادی در استان بوده است كه در عملیات چند روز اخیر نیروی زمینی سپاه و قرارگاه قدس در ارتفاعات قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان به هلاكت رسید.
قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه نیزاعلام كرد: جسد این تروریست بین المللی به همراه چهار نفر از معاونان و عواملش هم اكنون دراختیار نیروی زمینی سپاه است .
این تروریست تكفیری بخاطر جنایات گسترده درمرزهای جنوب شرق 25 سال سوژه تعقیبی نیروهای امنیتی ایران بود.
انفجار در مراسم تاسوعای حسینی چابهار، اعزام عوامل انتحاری برای مساجد، شهادت جمعی از پرسنل ناجا درسال 77، حمله به پست انتطامی درمیدان تامین اجتماعی زاهدان و دهها جنایت دیگر از اقدامات جلیل قنبرزهی بوده است.
جلیل قنبرزهی سركرده گروهك انصار الفرقان ازمنابع مالی كشورهای عربی حمایت می شد و جلسات زیادی با نیروهای امریكایی مستقر درافغانستان جهت ضربه زدن به ایران داشت.
بر اساس اسناد اطلاعاتی، تروریست های جند الشیطان مالك ریگی، جیش الظلم و تیم های تكفیری زاییده اقدامات وبرنامه ریزی های این جنایتكار معدوم بوده است.
سربازان گمنام امام زمان (عج) روز چهارشنبه گذشته در اقدامی مقتدرانه محل اختفای اعضای گروهك تروریستی انصارالفرقان را در شهر چابهار شناسایی و دردرگیری با آنان 2تن را به هلاكت رسانده و پنج نفر را دستگیر كردند.
در ادامه این عملیات، نیروهای قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق كشور مخفیگاه باقی مانده تیم تروریستی گروهك انصارالفرقان را در ارتفاعات قصرقند شناسایی و روز پنجشنبه با آنان درگیر شده و تعدادی را به هلاكت رسانده و چند تروریست دیگر متواری شدند.
در این عملیات علاوه بر هلاكت تعدادی از تروریست ها و انهدام یك دستگاه خودروی بمب گذاری شده حاوی 600 كیلوگرم مواد انفجاری، همچنین 15 بمب آماده اقدامات انتحاری و بیش از 700 كیلوگرم انواع مواد منفجره و ده ها هزار فشنگ جنگی و تعدادی سلاح به غنیمت نیروهای مقتدر قرارگاه قدس در آمد.
رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در ادامه تعقیب اعضای فراری این گروهك عصر دیروز در حوالی شهرستان قصرقند با آنان درگیر شده و تمامی باقی مانده تیم تروریستی را به هلاكت رساندند.
گروهك تروریستی انصارالفرقان از سال 1375 فعالیت خود را آغاز كرد و در این سالها جنایات زیادی از جمله انفجار در مساجد، درگیری با نیروهای انتظامی، قتل، قاچاق مواد مخدر و دهها جنایت دیگر در جنوب شرق ایران انجام داده است.
بر اساس اطلاعات بدست آمده، در تابستان 1375 تعدادی از جوانان فریب خورده بلوچ از طوایف مختلف سیستان و بلوچستان ایران به سركردگی مولوی جلیل قنبرزهی معروف به صلاح‌الدین كه سابقه همكاری با طالبان را داشتند؛ در ولایت «نیمروز افغانستان» با حمایت‌های مالی و پشتیبانی «ملارسول»، (والی وقت طالبان در نیمروز) و گرفتن سلاح و دیگر امكانات نظامی از «ملاشاه ولی»، (فرمانده نظامی طالبان در منطقه) گروهكی را شكل دادند تا به‌طور مسلحانه در داخل خاك جمهوری اسلامی ایران اقدام به فعالیت كنند.
این گروه با تأسیس پایگاهی در «نیمروز افغانستان» آموزش‌های نظامی را زیر نظر یكی از فرماندهان طالبان به نام «اكرام‌الله» كه در گذشته از اعضای حزب اسلامی حكمتیار بود و با ظهور طالبان به آنان پیوسته‌ بود، گذراند و در اواخر سال 1375 موجودیت خود را اعلام كرد .
پایگاه این گروهك در كشورهای افغانستان و پاكستان است ولی به‌ دلیل تحولات سیاسی، نظامی، اجتماعی و... این دو كشور در سطح منطقه همواره اهداف و اقدام‌های این گروهك دستخوش تغییرات شد به‌نحوی كه با حمله آمریكا به افغانستان در سال 1380 این گروه به جریان‌های داخلی افغانستان متصل شد كه بخشی از انرژی و توان خود را معطوف به هویت‌بخشی به شعارها و اصول علل و انگیزه‌های اقامت گروهك در افغانستان كرده است و به تبع آن اقدام‌های ضد امنیتی در قالب‌های نظامی و اطلاعاتی خود را در مرز ایران كاهش داده كه باعث ركود تحرك‌های گروهك شده است.
مشكلات مالی این گروهك باعث شده تا آن‌ها دست به كارهای مختلفی بزنند؛ مثلا از زمان فروپاشی طالبان هزینه‌های خود را از طریق حمل و توزیع مواد مخدر و گروگان‌گیری در پاكستان و ایران تامین می‌كردند.
رهبری این گروهك را در سطح جهانی سرویس‌های اطلاعاتی كشورهای بیگانه بر عهده دارند كه با اهداف از پیش طراحی‌شده و به‌طور بسیار منسجم و سازمان‌یافته به هدایت گروهك مشغول می‌باشند، اما در سطح كشور و استان سیستان‌وبلوچستان رهبری گروهك را مولوی جلیل قنبر‌زهی فرزند نورمحمد معروف به صلاح‌الدین بر عهده داشت.
تاكنون برخی رسانه ها در چند نوبت خبر مرگ وی را منتشر كردند اما خبر قطعی هلاكت وی را قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه امروز اعلام كرد كه این شرور روز پنجشنبه گذشته در منطقه قصرقند در درگیری با نیروهای قرارگاه قدس به همراه چهار نفر معاونان و عواملش به هلاكت رسید و جنازه آنان در اختیار این قرارگاه است.

 

شهر
قصرقند
تاریخ واقعه
1396/03/29
گروهک تروریستی
انصارالفرقان
فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31