حمله تروریستی به کلانتری کوی مجاهد اهواز

سال 1396
724889_333
تاریخ: 1396/02/24

گزارش ها حاکی است که در حمله افراد مسلح به یک کلانتری در اهواز در بامداد روز دوشنبه دو مامور نیروی انتظامی شهید و دو مامور دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری های تسنیم و ایرنا، سرهنگ علی قاسمپور، معاون فرماندهی انتظامی استان خوزستان گفته است، دو نفر از مأموران نیروی انتظامی شهرستان اهواز در ساعات اولیه بامداد دوشنبه در حمله مسلحانه افراد ناشناس کشته شدند.

در همین زمینه خبرگزاری مهر گزارش داده است که بامداد دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ساعت یک و پنج دقیقه (۱:۰۵ ) افراد مسلح به کلانتری ۲۲ کوی مجاهد اهواز حمله کردند که در این حمله سرباز حسین آلبوبالد و گروهبان یکم مسلم یادگاری مجروح و ستوان سوم علی بخش حسنوند و گروهبان یکم عزیزاله بهمنی کشته شدند.

گزارش ها حاکی است که دو مجروح این حمله برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.

قرار است مراسم تشییع پیکر دو مامور نیروی انتظامی روز سه‌شنبه انجام شود.

در فروردین سال ۱۳۹۴ نیز طی حمله افراد مسلح به یک پایگاه پلیس «گمبوعه» در شهرستان حمیدیه در ۲۵ کیلومتری غرب اهواز ، سه مامور انتظامی کشته و دو نفر زخمی شدند.

پس از این حمله بود که گروهی با نام «جنبش عربی آزادی بخش الاحواز» مسئولیت حمله را بر عهده گرفت و مدعی شد یک «پادگان متعلق به سپاه پاسداران» را هدف حمله قرار داده است.

دستگیری تروریستها

یک روز پس از این حادثه سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان در جمع خبرنگاران ضمن اعلام  خبر دستگیری عوامل تیراندازی تروریستی که منجر به شهادت دو تن از پرسنل نیروی انتظامی در استان خوزستان شد، اظهار داشت: با تحقیق عناصر اطلاعاتی سپاه در استان خوزستان صبح امروز (26 اردیبهشت) موفق شدیم این گروه تروریستی وابسته را که در حال خروج از کشور بود، طی یک درگیری دستگیر کنیم.

اجرای حکم اعدام تروریستها

صبح 12 اسفند سال 1399 پس از برگزاری چندین جلسه دادگاه، ۳ تروریست که سال ۱۳۹۶ به کلانتری کوی مجاهد اهواز حمله کرده بودند، به دار مجازات آویخته شدند.

ناصر خفاجیان زاده، حسین سیلاوی اصل و علی خسرجی عطایی که بامداد روز ۲۵ اردیبهشت ماه سال ۹۶ با یک خودروی سرقتی پژو ۴۰۵ به کلانتری ۲ کوی مجاهد اهواز هجوم آوردند و طی این حمله مسلحانه دو نفر از پرسنل کلانتری به نام‌های ستوان علی بخش حسنوند و استوار عزیزالله بهمئی را به شهادت رساندند و از محل جنایت گریختند، پس از برگزاری جلسات دادرسی، دادگاه اقدام به صدور رای کرد.

این افراد به اعدام محکوم شدند که در نهایت شعبه رسیدگی کننده دیوان عالی کشور، رای دادگاه بدوی را تایید کرد.

تروریست‌ها در زمان حمله، ابتدا، نگهبان کلانتری ۲۲ مجاهد اهواز را با شلیک گلوله مجروح و وارد کلانتری شدند.

سپس، به محض ورود به داخل مقر انتظامی اقدام به تیر اندازی به سمت ماموران کردند و پس از به رگبار بستن ماموران انتظامی، با تهدید از محل متواری شدند. در این اقدام تروریستی، گروهبان یکم عزیزالله بهمنی و ستوان سوم علی بخش حسنوند به‌علت اصابت گلوله به سر به شهادت رسیدند.

همچنین سرباز حسین آلبوبالد و گروهبان یکم مسلم یادگاری نیز در این حمله تروریستی مجروح شدند.

ساخت فیلم از اقدام تروریستی پس از حمله به کلانتری

تروریست‌ها از محل جنایت، کلیپی در کوی علوی اهواز با مضمون حمایت از گروهک‌های تروریستی در فضای مجازی منتشر کردند.

صدور کیفرخواست با ۱۲ عنوان اتهامی

در نهایت در فاصله ۲۴ ساعت بعد از جنایت تروریست‌ها دستگیر و مراحل قانونی پرونده ان‌ها بلافاصله اغاز می‌شود.

بر اساس کیفرخواست صادره، اتهامات این افراد، دایر بر مشارکت در محاربه اقدام مسلحانه علیه جمهوری اسلامی ایران، اقدام تروریستی، ایجاد رعب و وحشت و تیراندازی به مأمورین کلانتری ۲۲ اهواز، قتل عمدی ماموران نیروی انتظای، تهدید و قدرت نمایی با سلاح گرم از طریق تیراندازی و تهیه کلیپ و پخش آن در فضای مجازی، مشارکت در سرقت مسلحانه چهار دستگاه خودرو سواری حمل و نگهداری سلاح گرم غیر مجاز جنگی (کلاشینکف)، عضویت در گروهک‌های تروریستی (جبهة التحریر الأهواز و...) و ...... بوده است.

 

شهر
اهواز
تاریخ واقعه
1396/02/25
گروهک تروریستی
جبهة التحریر الأهواز
تعداد شهدا
2
تعداد مجروحین
2
فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31