شهادت 3 پاسدار در درگیری با گروهک تروریستی دمکرات در مهاباد

سال 1395
hawramanatcom_6809_18
تاریخ: 1395/04/05

روابط‌عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از درگیری جمعه‌شب در منطقه عمومی مهاباد خبر داد. به گزارش «سپاه ‌نیوز» این روابط عمومی با اعلام خبر درگیری جمعه‌شب رزمندگان این قرارگاه با تیم‌های تروریستی وابسته به گروهک‌های ضد‌انقلاب در منطقه مرزی سروآباد و منطقه عمومی مهاباد استان آذربایجان غربی تصریح کرد: «در جریان این درگیری تعدادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند». این اطلاعیه می‌افزاید: «عملیات تعقیب‌وگریز برای انهدام و نابودی بقایای تروریست‌ها ادامه دارد». روز گذشته خبرگزاری «ایرنا» از درگیری بین نیروهای سپاه پاسداران شهرستان مهاباد با شماری از اعضای گروهک ضدانقلاب دموکرات در یکی از روستاهای شهرستان مهاباد خبر داد.

یکی از نیروهای سپاه مهاباد با تأیید این درگیری گفت: «عصر جمعه تعدادی از اعضای این گروهک که برای انجام اقدامات تروریستی و تبلیغاتی وارد یکی از روستاهای مهاباد شده بودند، شناسایی شده و با نیروهای سپاه درگیر شدند. او که خواست نامش فاش نشود، افزود: این درگیری در حوالی روستای بنگوین بوده و هنوز ادامه دارد. او بدون اشاره به تلفات این درگیری گفت: نیروهای سپاه همچنان در این منطقه حضور دارند و در حال پاک‌سازی منطقه هستند».


٢٧ خردادماه نیز روابط‌عمومی نیروی زمینی سپاه درباره درگیری در شهرستان اشنویه آذربایجان غربی، اطلاعیه‌ای منتشر کرد. در این اطلاعیه آمده بود: «به اطلاع مردم عزیز مناطق شمال غرب کشور می‌رساند بنا بر اخبار و اطلاعات موثق، دشمنان اصلی ملت ایران در جبهه سلطه و استکبار به سرکردگی آمریکا و رژیم‌های وابسته منطقه‌ای، از‌جمله سران رژیم آل‌سعود به‌تازگی با پشتیبانی وسیع مادی، رسانه‌ای و تبلیغات روانی گروهک‌های ضدانقلاب و معارض و احزاب پوسیده‌ای، از‌جمله عناصری از حزب منحله دموکرات برای تعرض، خراب‌کاری و ایجاد ناامنی در بین مردم، آنها را وادار به ورود به داخل مرزهای کشورمان کردند».

برخی منابع تعداد اعضای این تیم را 12 نفر ذکر کردند که در جریان درگیری با آنها «پنج نفر» از نیروهای حزب دمکرات کردستان کشته شده‌ و سه تن از پاسداران نیز به شهادت رسیدند. به گفته سپاه پاسداران در وقایع «منطقه مرزی سروآباد و منطقه عمومی مهاباد»، پنج نفر کشته شده‌اند که دو نفر از آنها «از فرماندهان اشرار مسلح» بودند. گفتنی است پیکر این شهدا روز چهارشنبه 9 تیرماه با حضور مردم و مسئولین شهر قروه تشییع شد.

در اطلاعیه دیگر سپاه در‌این‌باره آمده بود: «در پی رخنه دو تیم تروریستی ضد‌انقلاب به منطقه مرزی اشنویه برای ایجاد ناامنی و شرارت در داخل کشور، رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه، با انجام اقدامات دقیق و موفق اطلاعاتی، آنان را شناسایی و در یک عملیات تعقیب، گریز و درگیری، آنها را متلاشی و ١٢ نفر از تروریست‌ها را به هلاکت رساندند».

٢٤ خرداد‌ماه هم روابط‌عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: «یک تیم پنج‌نفره گروهک تروریستی پژاک در شمال غرب کشور و در منطقه عمومی سردشت که در یک عملیات دقیق اطلاعاتی، شناسایی و در دام رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه گرفتار آمدند، منهدم و پنج عضو آن به هلاکت رسیدند».

همچنین روز پنجشنبه سردار پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه، از دستگیری دو نفر از عوامل تیم تروریستی‌ای که هفته گذشته در «خاش» به دست مأموران انتظامی استان منهدم شد، خبر داد و گفت: «یکی از این تروریست‌ها پس از دستگیری به علت شدت جراحات به هلاکت رسید و یک نفر دیگر در اختیار قرارگاه قدس جنوب شرق است».

 

شهر
سروآباد
تاریخ واقعه
1395/04/05
گروهک تروریستی
حزب دمکرات کردستان ایران
تعداد شهدا
3 نفر
فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31