2 شهید در تیراندازی به نماینده مجلس و مقامات کرمانشاه

سال 1395
resized_298887_116
تاریخ: 1395/04/19

گروهی از مقامات استان کرمانشاه که ظهر یکشنبه برای بازدید برخی از پروژه ها راهی شهرستان دالاهو شدند مورد حمله گروهی از تروریستها قرار گرفتند.

در این حادثه که در منطقه ریجاب شهرستان دالاهو روی داد غلامرضا کرمی راننده فرماندار شهرستان دالاهو و حجت الله نیک عزم کارمند اداره دامپزشکی به شهادت رسیدند. شهرستان دالاهو در فاصله یکصد کیلومتری غرب کرمانشاه قرار دارد. منطقه ریجاب نیز در غرب شهر کرندغرب مرکز شهرستان دالاهو واقع شده است.

در اين حادثه فرامرز اكبري فرماندار دالاهو از ناحيه شكم و ران، فرزاد افضلي مديركل شيلات استان كه از ناحيه پا و بختيارپور يكي كارمند اداره دامپزشكي شهرستان اسلام آباد غرب نيز از ناحيه دست مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

**جزئيات حادثه

حشمت الله فلاحت پيشه، نماينده مردم شهرستان هاي اسلام آبادغرب و دالاهو كه وي نيز در اين حادثه آسيب ديد، دوشنبه در گفت و گو با ايرنا، اظهار داشت: پس از برگزاري شوراي اداري شهرستان دالاهو براي برگزاري جلسه اي راهي منطقه ريجاب شديم و در ميانه راه در كمين گروهي از تروريست ها قرار گرفتيم.
وي با بيان اينكه در كاروان مسوولان هيچ خودروي محافظ و يا فرد مسلحي حضور نداشت، افزود: اين اقدام تروريستي در منطقه اي امن كه به هيچ عنوان احتمال نا امني در آن را نمي داديم، رخ داد.
نماينده مردم شهرستان هاي اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شوراي اسلامي عنوان كرد: خودروي تروريست هاي در اين حادثه مقابل ما قرار گرفت و سرنشينان به مدت چند دقيقه خودرويي را كه من و آقاي نادر پرور مديركل دامپزشكي استان در آن بوديم را به گلوله بستند كه بر اثر آن غلامرضا كرمي راننده خودرو به شهادت رسيد.
فلاحت پيشه ادامه داد: پس از شهادت راننده، خودرو به داخل دره سقوط كرد و تروريست ها پس از مشاهده اين صحنه، با خيال اينكه تمامي سرنشين ها به شهادت رسيده اند، منطقه را ترك كردند، اما خودرو پس از كمي سقوط در دره به صخره اي برخورد كرد و متوقف شد.
وي توضيح داد: تروريست ها پس از اينكه خودروي ما را منحرف كردند به سراغ خودروي دوم رفتند و آن را به گلوله بستند كه حجت الله نيك عزم كارمند اداره دامپزشكي بر اثر اين تير اندازي جراحت بسيار برداشت و در نهايت به شهادت رسيد.
نماينده مردم شهرستان هاي اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه تروريست ها پس از تير اندازي به 2 خودرو از منطقه متواري شدند، گفت: بر اساس آنچه نيروهاي امنيتي اعلام كردند، تروريست ها پس از اينكه اندكي از ما فاصله گرفتند، خودروي خود را منفجر كرده و با پاي پياده اقدام به فرار كردند.
فلاحت پيشه عنوان كرد: پس از متواري شدن تروريست ها به همراه آقاي پرور و كمك مردم مصدومان را به بيمارستان منتقل كرديم.
بختيارپور كارمند اداره دامپزشكي اسلام آباد، كه او نيز در اين حادثه از ناحيه دست جراحت ديده است، در گفت و گو با ايرنا، اظهار داشت: تروريست ها با يك خودروي پژو پارس نوك مدادي در بخشي از مسير ما را تعقيب كردند و در نهايت پس از گردنه كرند از ما سبقت گرفتند و شروع به تير اندازي كردند.
وي افزود: تروريست ها صورت خود را پوشانده بودند و مدام به خودروي ما تير اندازي مي كردند.

به دنبال این اتفاق در «ریجاب» در اسلام‌آباد غرب، گروهک تروریستی موسوم به «عقاب‌های آزادی شرق کردستان» مسئولیت حمله به کاروان حامل نماینده مجلس و تعدادی دیگر از مسئولان را پذیرفت.

با این حال آقای فلاحت‌پیشه که عضو کمیسیون امینت ملی مجلس نیز هست روز سه‌شنبه در مصاحبه با خبرگزاری مهر مصرانه گفت که متهم اصلی این حمله «تروریستی» گروهک پژاک است.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در این باره گفت: «من معتقدم همه این اظهارات و مسئولیت به عهده گرفتن ها و نگرفتن ها شایعه و برای انحراف ماجرا است.»

او همچنین هدف مهاجمان از حمله به خود را «برهم زدن فضای روانی منطقه قبل از سفر آینده نزدیک رئیس جمهور به کرمانشاه» عنوان کرد.

به گفته این نماینده مجلس، «گروه‌های جعلی هم که اعلام می کنند و مسئولیت حادثه را بر عهده می‌گیرند معلوم نیست واقعیت داشته باشند؛ چیزی که مشخص است این است که از خارج ایران آمده بودند».

سپاه پاسداران: سه مظنون حمله مسلحانه دالاهو را دستگیر کردیم

در تاریخ دوم مرداد فردین قهرمانی، مسئول روابط عمومی سپاه کرمانشاه اعلام کرد که نیروهای سازمان اطلاعات سپاه پاسداران "سه نفر مظنون در حادثه تروریستی دالاهو" را دستگیر کرده اند.

سرهنگ قهرمانی امروز شنبه دوم مرداد به خبرگزاری تسنیم گفت که دستگیر شدگان "از اعضای احزاب معاند نظام هستند".

همزمان، خبرگزاری مهر نیز به نقل از یک "منبع آگاه" نوشته است که سه نفر دستگیر شده، "از سرشاخه های گروه تروریستی موسوم به پاک (حزب آزادی کردستان شاخه ایلام) هستند".

این مقام آگاه، بدون توضیح بیشتر افزوده که "بررسی و تحقیق ها از این سه نفر برای رسیدن به سر نخ های جدید در دست اقدام است".

 

شهر
دالاهو
تاریخ واقعه
1395/04/20
گروهک تروریستی
عقاب‌های آزادی شرق کردستان
تعداد شهدا
2 نفر
تعداد مجروحین
3 نفر
فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31