۱۲ عضو پژاک در درگیری با سپاه در کرمانشاه کشته شدند

سال 1395
1475646975-106kurdtoday
تاریخ: 1395/07/12

محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اعلام خبر انهدام «یک تیم وابسته به ضدانقلاب و گروهک‌های تروریستی» در منطقه مرزی استان کرمانشاه تأیید کرد که در این عملیات ۱۲ تن از افرادی که او «اشرار مسلح» می‌نامید، کشته‌ شده‌اند.

خبرگزاری مهر، به نقل از یک منبع آگاه، محل دقیق این «عملیات ضد تروریستی سپاه» را منطقه چنگربان شهرستان ثلاث باباجانی اعلام کرد.

به گفته فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در این «عملیات ضد تروریستی»، «نیروهای قرارگاه نجف در منطقه مرزی استان کرمانشاه و نیروهای بومی» مشارکت داشته‌اند.

سردار پاکپور تأکید کرد که درگیری بین دو طرف «شدید» بوده و تیم به‌ طور کامل منهدم شده است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین تصریح کرد که از مهاجمان «مقادیر قابل‌ توجهی سلاح و مهمات به دست آمده‌ است.»

در گزارشی که خبرگزاری تسنیم از این درگیری منتشر کرد اعلام‌ شده است که در این عملیات، بالگردهای هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز مشارکت داشته‌اند و به نیروهای نظامی و امنیتی کمک کرده‌اند.

علی‌اکبر اکبری، سرپرست فرمانداری ثلاث باباجانی، نیز روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا، محل دقیق درگیری را تنگه بین روستای دره ژاله و آبدلان میرکی از تابع بخش ازگله این شهرستان اعلام کرد.

شهرستان ثلاث باباجانی در شمال غرب کرمانشاه واقع‌ شده است.

سرتیپ پاسدار محمد پاکپور در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم طرف دیگر درگیری را «یک تیم از اشرار وابسته به ضدانقلاب و گروهک‌های تروریستی تحت حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی» توصیف کرد که به گفته او «با هدف ایجاد ناامنی، قصد رخنه به خاک ایران را داشته‌اند.»

اسدالله رازانی، استاندار استان کرمانشاه، نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا، مدت‌ زمان درگیری‌های عصر سه‌شنبه را چهار ساعت اعلام کرده و تأیید کرد که در جریان این عملیات، ۱۲ تن از عوامل «تروریست» کشته‌ شده‌اند.

استاندار کرمانشاه همچنین از زخمی شدن «سه تن از نیروهای خودی» خبر داد که به گفته آقای رازانی «حال عمومی آنها مطلوب است.»

اسدالله رازانی در گفت‌وگوی روز چهارشنبه خود با ایرنا تاکید کرد: «در حال حاضر امنیت کامل بر مرزهای استان و نقاط مختلف این استان حاکم است و هیچ جای نگرانی وجود ندارد.»

به گفته این مقام دولتی، «هویت واقعی تروریست‌ها تاکنون مشخص نشده است اما به‌ زودی از سوی مسئولان ذی‌ربط، در این خصوص اطلاع‌رسانی می‌شود.»

 

شهر
کرمانشاه، منطقه چنگربان شهرستان ثلاث باباجانی
تاریخ واقعه
1395/07/13
گروهک تروریستی
پژاک
تعداد مجروحین
3 نفر
منبع
http://kurdtoday.ir/news/19299/
فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31