چندیست فراخوان هایی به نام معلمان برای تحصن در مدارس از سوی برخی جریان ها در حال انجام است، این فراخوان ها که عمدتا از سوی جریان های معاند نظام جمهوری اسلامی بویژه منافقین منحوس خط دهی می شود، تداعی کننده دو نکته است؛ اول اینکه دشمنی وقیح همچون منافقین که دستشان به خون صدها معلم آغشته است همچنان در شناخت مردم ایران و بویژه قشر معلم عاجزند و دوم اینکه ضعف مدیریتی مسئولان، زمینه سوء استفاده دشمن معلوم الحال را فراهم کرده است.
از جنبه ای دیگر، نام منافقین و ضدانقلاب گویا باری را از روی دوش برخی مسئولان برداشته است؛ چراکه هر زمان نامی از تحصن معلمان به گوش می رسد، توصیه مسئولان به معلمان شروع می شود که مبادا گول منافقین و ضدانقلاب را بخورند؛ اما از سویی دیگر توصیه های موکد رهبر معظم انقلاب درخصوص معیشت معلمان به فراموشی سپرده می شود.
قدر مسلم اینست که متاسفانه برخی مسئولان نیز شناخت درستی از جامعه فرهنگیان ندارند و تصورشان بر این است که اغلب معلمان و فرهنگیان با فراخوانی که مورد حمایت گروهک منحوس منافقین و شبکه های ضدانقلاب باشد همراهی می کنند و اگر هم عده ای همراهی نمایند، این همراهی را همراهی معلم منافق می دانند؛ در صورتی که رهبر معظم انقلاب نقشه راهبری را سالیان متمادی است درخصوص معلمان ترسیم نموده اند و دیدگاه خود را نسبت به این قشر فهیم و زحمتکش ابراز داشته اند: « ... البتّه معلّمین ما، هم بیدارند، هم نجیبند، هم مؤمنند؛ حقیقتاً این را من اعتقاد دارم؛ در طول این سالها این را آزمودیم، امروز هم در سطح کشور میبینیم؛ معلّمین ما از توطئهی دشمن غافل نیستند...»
علاوه بر دیدگاه نادرست برخی مسئولان درخصوص اعتقادات راسخ جامعه فرهنگیان، دیدگاه اقتصادی آنان به مقوله کار و معیشت معلم نیز، نه تنها موجبات سوءاستفاده دشمن را از این مسئله فراهم آورده؛ بلکه پوششی نیز برای کم کاری و سوء مدیریتشان شده است.
چیزی که مبرهن است جامعه فرهنگیان علیرغم داشتن مطالبات برحق خود، همواره با شناخت درست از دشمن نقشه های شوم آنان را نقش بر آب کرده و در خط مقدم مبارزه با نفاق حرکت نموده اند و این همراهی را با خون خود در طول نظام مقدس جمهوری اسلامی اثبات کرده اند.
سخنان مقام معظم رهبری؛ 16 اردیبهشت 1394
«... معیشت معلمان جزو مسائل اصلی مسئولان دولتی باشد، دشمن سوءاستفاده میکند. خب، معلّم میخواهد چهکار بکند؟ من اینجا یادداشت کردم؛ تولید یک نسلی با این خصوصیّات: دانا باشد، باایمان باشد، دارای اعتمادبهنفس باشد، دارای امید باشد، دارای نشاط باشد، دارای سلامت جسمی و روحی باشد، روشنبین باشد، بااراده باشد، کمهزینه و پرفایده باشد؛ معلّم، نسلی اینجوری را میخواهد تربیت کند؛ اینها چیز کمی نیست. اینکه گفته میشود معلّم کار انبیا را میکند، خب، این یک کلمه حرفی است که ما میزنیم؛ برویم در عمق این حرف؛ این حرف یعنی چه؟ یُزَکّیهِم وَ یُعَلِّمُهُمُ الکِتبَ وَ الحِکمَة؛(۵) کار انبیا این است؛ کار انبیا نجات بشریّت است، کار انبیا ایجاد یک جامعهی انسانیِ برتر و والاتر است؛ این است کار انبیا؛ میگوییم «معلّم، شاغلِ شغل انبیا است»، «معلّمی شغل انبیا است»، عمق این حرف و مغز این حرف این است. این شد معلّم. خب، این الزاماتی دارد. یکی از الزامات، همان مسئلهی اقتصاد است که عرض کردم؛ اقتصاد آموزش و پرورش، معیشت معلّمین، یکی از الزامات است.
بایستی همّت در مسئولین دولتی این باشد که این بخش [معیشت معلمان] را مورد یک توجّه ویژه قرار بدهند. همانطور که عرض کردیم، این سرمایهگذاری است؛ این بازده دارد؛ این ارزشافزوده تولید میکند؛ این یک خرج و هزینهی صِرف نیست؛ این بایستی جزو مسائل درجهی یک ما در مدیریّتهای دولتی و در تصمیمهای دولتی باشد. ما نکنیم، دشمن سوءاستفاده میکند؛ میبینید دیگر. از همین نقطه، دشمن با رسانهی خود، در رادیوی خود، با عوامل خود، با آدمهای بددل نسبت به نظام و نسبت به اسلام، با این ابزارها و وسائل دشمن سوءاستفاده خواهد کرد. البتّه معلّمین ما، هم بیدارند، هم نجیبند، هم مؤمنند؛ حقیقتاً این را من اعتقاد دارم؛ در طول این سالها این را آزمودیم، امروز هم در سطح کشور میبینیم؛ معلّمین ما از توطئهی دشمن غافل نیستند. اینهایی که با عنوان «معیشت» یک شعاری میدهند، چند شعار فتنهگرانه و سیاسی و خطّی هم در پهلویش میگنجانند، این را همهکس میفهمند که انگیزهی اینها انگیزهی سالمی نیست، برای دلسوزی از معلّم نیست، هدفهای دیگری دارند.
البتّه همانطور که عرض کردیم معلّمین باید مراقب باشند و هستند؛ خوشبختانه معلّمین ما مراقبند. [اینکه] بعضیها جفای به نظام را، جفای به انقلاب را به هر شکلی بتوانند انجام میدهند - نیش خودشان را میزنند، زهر خودشان را میریزند، با نظام بدند - از روی بغض به نظام است، نه از روی محبّت به معلّم؛ هر شعار دیگری هم پیدا کنند، همین استفاده را میکنند. »