دستگیری یک عضو گروهک «جیش العدل» پیش از اقدام تروریستی

سال 1402
1673529
تاریخ: 1402/04/20

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، در پی اقدامات شبانه‌روزی پاسداران‌‌ گمنام امام زمان(عج) سازمان اطلاعات سپاه استان سیستان و بلوچستان در شناسایی، رهگیری و ضربه به گروهک تروریستی جیش الظلم و با اشراف اطلاعاتی و‌ اجرای سناریوهای سایبری و عملیاتی، یکی از عناصر آموزش دیده گروهک پیش از انجام هرگونه اقدام تروریستی در سیستان و بلوچستان دستگیر شد.

ورود اشرار و عناصر تروریستی و گروه‌های تجزیه طلب و سرویس‌های اطلاعاتی متخاصم به اتفاقات 8 مهرماه زاهدان و ایجاد فضای غبارآلود با هدف بر هم زدن وحدت و امنیت در منطقه جنوب شرق کشور منجر به رخدادها و اتفاقات ناگواری شد.

از این رو پاسداران گمنام امام زمان(عج) سازمان اطلاعات سپاه استان سیستان و بلوچستان با رصد دقیق حوادث به رهگیری هوشمند لیدرها و عوامل اصلی فعال در اغتشاشات اقدام کردند که در این بین فردی با نام مستعار "صلاح‌الدین" و هویت واقعی "علی نارویی" تحت رصد و رهگیری اطلاعاتی قرار گرفت.

در ادامه با اقدامات سایبری و نفوذ در تلفن همراه این فرد و همچنین اقدامات تامینی تعقیب و مراقب‌های شبانه‌روزی، همکاری تنگاتنگ او با گروهک‌های تروریستی مخالف نظام محرز شد.

در بحبوحه اغتشاشات مهرماه متهم با دستور مستقیم فردی به نام "قادر" که یکی از سرکردگان گروهک تروریستی "جیش الظلم" بوده و وظیفه هدایت عملیاتی صلاح‌الدین را از طریق پیام‌رسان‌های خارجی برعهده داشت، ماموریت تامین سلاح گرم و مهمات جنگی برای اشرار و شورشیان را نیز عهده‌دار شد.

سوژه پس از دریافت ماموریت، به صورت غیرقانونی اقدام به خروج از کشور نموده و در منطقه "دالبندین " پاکستان در مخفیگاه یکی از سرکردگان گروهک با نام "ظاهر شیرانزایی" مستقر شده و پس از آن مرحله دوم یعنی انتقال به خانه امن دوم و محل تجمع اعضای گروهک محقق می‌شود.

با حضور سرکردگان گروهک در خانه امن و تفهیم ماموریت، صلاح‌الدین به همراه چند تن از عناصر دیگر به پایگاه "حرماگه" محل اصلی آموزش نیروهای عملیات کننده گروهک انتقال داده می‌شود که طی حضور 6 روزه وی در این پایگاه، آموزش‌های فشرده شامل بمب‌های مکانیکی، آهن‌ربایی و کنترلی و شیوه‌های نوین و تخصصی ترور و حذف فیزیکی شخصیت‌های برجسته را فرا می‌گیرد.

در گام بعد یکی دیگر از سرکردگان گروهک با نام "ذاکر شیخ‌زاده" و نام مستعار "ملاعمر" به عنوان افسر هدایت سوژه، ماموریت شناسایی چهره‌های شاخص اطلاعاتی و امنیتی و به صورت ویژه مسئولان ارشد سیستان و بلوچستان به قصد ترور مسلحانه را ابلاغ کرده و صلاح‌الدین پاکستان را به مقصد زاهدان ترک می‌کند.

علی نارویی که دیگر می‌توان از او به عنوان یک عنصر خبره و آموزش دیده تروریست یاد کرد، در مورخ 16 فروردین‌ماه وارد خاک جمهوری اسلامی ایران و استان سیستان و بلوچستان می‌شود و سرانجام قبل از اجرای هرگونه اقدام وحدت‌شکن و مخل امنیت در اقدامی غافلگیرانه توسط پاسداران گمنام امام زمان(عج) سازمان اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان در یکی از خیابان‌های شهر زاهدان دستگیر و تحویل مراجع قضائی می‌شود.

سرویس‌های اطلاعاتی متخاصم و جریانات ضدانقلاب فعال در شرق کشور همواره به دنبال ایجاد شکاف قومی و مذهبی میان اهل سنت و تشیع بوده‌اند که به فضل الهی با بصیرت انقلابی مردمان فارس و بلوچ سیستان و بلوچستان و هشیاری پاسداران و حافظان امنیت، توطئه دشمنان انقلاب در بزنگاه‌های مختلف نقش بر آب شده و از دست یافتن به مقاصد شوم خود بازماندند.

 

شهر
زاهدان
تاریخ واقعه
1402/04/21
گروهک تروریستی
جیش العدل
منبع
http://fna.ir/3dl5om
فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان