شهید محمد حسن سپاهی

M H Sepahi

شهید محمدحسن سپاهی سال ۱۳۴۱، در گیلان متولد شد. با پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد. سرانجام ۴آبان ۱۳۶۰ در خیابان طالقانی جنب موزه رشت توسط عناصر گروهک تروریستی منافقین با اصابت دو گلوله به سر به شهادت رسید.

نام شهيد : محمد حسن

نام خانوادگي : سپاهی

تاريخ تولد : 29/9/1341

محل تولد : رشت – شهر سنگر

تاريخ شهادت : 1360/08/04

محل شهادت : خیابان طالقانی جنب موزه رشت

وضعيت تاهل : مجرد

مزار شهيد : گلزار شهدای رشت

 

زندگينامه : در بیست نهم آذر ماه سال 1341 ه. ش ، در کانون گرم خانواده ای مذهبی ، متدین و از پیروان مکتب سرخ تشیع در شهر سنگر فرزند پسری دیده به جهان گشود که خانواده او را محمد حسن نامیدند . پدر و مادر محمد حسن به خاطر این که فرزند انشان در رفاه و آسایش زندگی کنند در تامین مایحتاج زندگی از هیچ کوششی دریغ نمی کرد و محمد حسن که پنجمین فرزند خانواده بود برای کسب علم و دانش در هفتمین بهار زندگیش راهی یکی از مدارس ابتدایی سنگر شد و پس از سپری کردن دوران ابتدایی وارد مدرسه راهنمایی شد و به دلیل علاقه وافری که به کلاسهای قرآن و بهره مند ی از سخنان روحانیون در مساجد داشت با جنب و جوش خاص در این محافل حضور پیدا می کرد . با شروع انقلاب اسلامی محمد حسن که نوجوانی 16 ساله بود و در کلاس دوم دبیرستان و در رشته برق دکتر شهید چمران رشت مشغول به تحصیل بود با تلاشی وصف ناپذیر در راهپیمایی و تظاهرات خیابانی حضوری گسترده داشت با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی محمد حسن از اولین های کمیته انقلاب اسلامی بود که به عضویت این نهاد اسلامی در آمد و پس از طی دوره های آموزشی به عضویت سپاه پاسداران شهرستان رشت در آمد که فرمانده وقت سپاه مهندس وافقی و مربی آموزشی وی برادر پاسدار حسین گیل بود . وی علاوه بر شرکت در کلاسهای عقیدتی و قرآنی و حضور در نماز جمعه و جماعت به کمک محرومین و مستضعفین می شتافت و حقوق ماهانه خود را در این راه خرج می نمود . و در جریان زلزله طبس به عنوان امدادگر در شهرستان گناباد به کمک هم وطنان خود شتافت . با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران محمد حسن که در سال چهارم هنرستان مشغول به تحصیل بود به دلیل علاقه بی حد به اسلام و رهبری امام خمینی و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و دفاع از سرزمین خود کلاس و درس را ترک گفت و به خاطر عدم اعزام نیرو سپاه منطقه گیلان توسط نامه ای از طرف نماینده رشت به نماینده آبادان جناب آقای محمد نصر الهی معرفی شد و ایشان نیز محمد حسن را به فرمانده وقت سپاه آبادان برادر کیانی معرفی نمودند و چون محمد حسن دوره های پارتیزانی و نظامی را به خوبی فرا گرفته بود و از لحاظ اخلاقی و اعتقادی مورد صلاحیت مسئولین بود رسماً طی نامه ای در تاریخ 19/7/59 در سن 18 سالگی به دکتر شهید مصطفی چمران معرفی گردید و به عنوان مسئول گروه و خمپاره انداز در جبهه های جنوب و غرب در دفاع از دوستانش برساند در تاریخ 4/8/60 در خیابان طالقانی جنب موزه رشت توسط یکی از منافقین کور دل با اصابت دو گلوله به سر دعوت حق را لبیک گفته و به درجه رفیع شهادت نایل آمد و پس از تشیع با شکوه در گلزار شهدای سنگر به خاک سپرده شد . ضمناً در برنامه روایت فتح که در خصوص محاصره خرمشهر برنامه هایی از سیمای شبکه اول جمهوری اسلامی پخش شده است چند باری تصویر این شهید بزرگوار نشان داده شده که در کنار دیگر رزمندگان انقلاب اسلامی به دفاع از سرزمین خود مشغول بوده است .

پيام شهيد :

وصيت نامه : خدمت برادر عزیزم رضا

سلام عرض می نمایم امیدوارم که حالتان خوب بوده باشد . برادرم این نامه هنگامی به دستت خواهد رسید که من به آرزوی بزرگ خود رسیده باشیم . برادرم می خواهم بگویم که برای من مجلس ترحیم نگیرید و بجای آن مجلس جشن بگیرید ، همانند کسی که به معشوق خود می رسد و از آنجا ی که هدفم مبارزه برای اسلام و پاسداری از خون شهیدان و مبارزه برای بر پایی قسط بود فرقی نمی نمود که در کجا و چگونه مبارزه نمایم از آنجائی که سپاه رشت آن امکانات را نداشت که مرا نیز به مرز بفرستد . من خود به مرز رفته و اکنون جسمم دوباره بر می گردد . برادرم آن سفارشی را که به تو دادم فراموش ننمائی و ضمناً پیامی نوشته ام که همراه با نامه برایت خواهد آمد ، برادرم مقداری نوار دکتر شریعتی را دارم به دوستانم برسانید.

برادر بدان که من پس از دو سال انتظار به این سعادت دست یافته ام و ضمناً از مامان بخواه که برایم غمگین نباشد . آنچنانکه دلاوری خود را نشان داده باز هم همان شیر زن سابق باشد و به او بگو که وظیفه تو این بود که فرزند انت انسانهایی آزاده و وارسته و آگاه باشند و موثر برای جامعه . که در اشاعه ی اگاهی و آزادیهای انسانی افرادی مثمر ثمر باشند . حال ببین که تا چه اندازه وظیفه خود را انجام داده ای .

برادرم من نذری نزد امام رضا (ع) نموده ام که اگر موفق شدم به مرز رفته و با سپاه کفر بجنگم اگر برایت امکان داشت هر چقدر که شد نذرم را ادا کن . برایتان آرزوی موفقیت می نمایم و امیدوارم که در جهت بر پائی جامعه قسط فردی موثر بوده ، باشید ، شما و دیگر برادرانم و امیدوارم در این مبارزه که صد در صد مبارزه بس طولانی خواهد بود با توجه به اینکه تا گرفتن حق تمامی محرومان از مستکبران از پا نباید نشست . پیروز شوید .

 

« پیروز باد انقلاب توده های مستضعف به رهبری امام خمینی »

« نابود باد صاحبان زر ، زور ، تزویر »

 

حسن سپاهی

15/7/59


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان