کشورهای اسلامی در برابر تروریست ها متحد شوند و یکپارچه عمل کنند

Rohanifarmandearteshpakestan

رئیس جمهوری اسلامی ایران در محل اقامت خود، ژنرال "راحیل شریف" فرمانده کل ارتش پاکستان را به حضور پذیرفت.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور) و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این دیدار که در      اسلام آباد انجام شد، با اشاره به همکاری نزدیک و دیرینه دفاعی میان ارتش های دو کشور و همچنین پیوندهای عمیق فرهنگی میان دو ملت تصریح کرد: پاکستان عمق استراتژیک ما، و ایران عمق استراتژیک پاکستان است و این واقعیت در روزهای سخت اثبات شده است.

رییس جمهوری اظهارداشت: دولتهای ایران و پاکستان مصمم به توسعه روابط مشترک و منطقه ای هستند و این مهم ایجاب می کند که همپای توسعه روابط دو دولت، بخش های دفاعی دو کشور نیز همکاری نزدیکتری با یکدیگر داشته باشند.

دکتر روحانی با تبریک به ارتش پاکستان به خاطر موفقیت هایش در مبارزه با تروریسم در این کشور، به ضرورت حفظ و تقویت امنیت مرزهای دو کشور اشاره کرد و گفت: اراده جدی تر و قوی تر پاکستان در برابر کسانی که قصد اخلال در مرزهای مشترک ما را دارند، این مناطق را به مرز همکاری و امنیت تبدیل می کند.

رییس جمهوری گفت: در همین راستا امیدواریم شاهد اجرای هر چه سریعتر موافقتنامه امنیتی دو کشور؛ و همچنین همکاری بیشتر میان نیروهای مسلح دو کشور در مبارزه با تروریست ها و حفظ و تقویت امنیت مرزهای مشترک باشیم که این روند می تواند به ثبات و توسعه این منطقه نیز کمک کند.

رییس جمهوری با اشاره به اشتراکات عمیق فرهنگی، تاریخی و دینی میان دو ملت ایران و پاکستان، افزود: ما علاقه مندیم همکاری میان نیروهای مسلح دو کشور که دارای تجربیات ارزنده ای نیز هستند، تقویت شود و بتوانند از این تجربیات مشترک بهره بگیرند.

دکتر روحانی در ادامه به معضلات منطقه ای و وضعیت تاسف بار و نگران کننده در برخی کشورها اشاره کرد و تصریح نمود: حل مسایل منطقه تنها در قالب گفت و گوهای سازنده سیاسی امکان پذیر است و زمان آن فرا رسیده که کشورهای اسلامی در برابر تروریست ها متحد شوند و یکپارچه عمل کند.

رییس جمهوری افزود: ایران و پاکستان به عنوان دو کشور مهم و تاثیر گذار منطقه می توانند در تحقق این مهم، تلاش مشترک کنند.

فرمانده ارتش پاکستان نیز در این دیدار تاکید کرد که ارتش پاکستان از توسعه و تقویت همکاریهای تهران - اسلام آباد حمایت و پشتیبانی می کند و این روابط را به نفع دو ملت می داند.

ژنرال "راحیل شریف" با تاکید بر اینکه "مبارزه سخت ارتش پاکستان با تروریست ها ادامه می یابد"، اظهارداشت: اطمینان می دهم بزودی شاهد تحول اساسی در امنیت مرزهای ایران وپاکستان خواهیم بود و ما برای اجرای مفاد موافقتنامه امنیتی دو کشور تمام تلاش خود را بکار می گیریم و اجازه نخواهیم داد از خاک پاکستان اقدامی علیه ایران انجام گیرد.

وی به معضلات و مسایل منطقه اشاره کرد و با تاکید بر اینکه استفاده از قدرت نظامی گزینه مناسبی برای رفع مشکلات نیست، گفت:باید برای تقویت همکاری و وحدت میان کشورهای اسلامی تلاش کرد و ایران و پاکستان می توانند در این عرصه پیشگام باشند.


مطالب پربازدید سایت

Error: No articles to display

جدیدترین مطالب

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان