چهارمین همایش دادخواهی برای کودکان ترور برگزار شد

169218597

در چهارمین همایش دادخواهی برای کودکان، بر حمایت از کودکان آسیب‌دیده از تروریسم و دسترسی آنها به عدالت تاکید شد.

 

به گزارش هابیلیان به نقل از ایرنا چهارمین همایش دادخواهی برای کودکان با همکاری انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، جنبش کودکان برای کودکان، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، بنیاد شهید و ایثارگران، انجمن سفیران صلح و دوستی، مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و انجمن انسان از آلمان و فعالان حقوق بشر و حقوق کودکان و خانواده‌های قربانیان تروریسم در دبستان شهید فهمیده برگزار شد.

 

رییس هیات مدیره انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در چهارمین همایش دادخواهی برای کودکان اظهار کرد: ما در جهت حمایت واقعی از کودکان آسیب دیده از تروریسم جنبشی را با عنوان کودکان برای کودکان راه‌اندازی کردیم، چرا که هر روز در منطقه ما در افغانستان، یمن، عراق، سوریه، فلسطین و دیگر نقاط عالم کودکان زیادی کشته و یا بی‌خانمان می‌شوند.

 

منصوره کرمی با طرح این سوال که جرم این کودکان چیست؟ و آیا واقعا ترس و وحشت بایستی همراه کودکان باشد؟ گفت: ما این جنبش را راه‌اندازی کردیم تا بچه‌ها به عنوان سفیران صلح زمینه‌های خشونت و افراط‌گری علیه کودکان را بخشکانند.

 

رییس هیات مدیره انجمن دفاع از قربانیان تروریسم تاکید کرد: حمایت از کودکان، حفاظت از آینده بشریت است.

 

همچنین در این همایش معصومه محمدی نصرآبادی فرزند شهید علی محمدی نصرآبادی که پدرش به دست منافقین به شهادت رسیده است، در روایت نحوه شهادت پدرش گفت: پدرم در دهم شهریور ۱۳۶۱ در مغازه‌اش در نزدیکی همین مدرسه (مدرسه شهید فهمیده) با حمله ناجوانمردانه یاران شیطان به شهادت رسید.

 

وی با بیان اینکه اصلا انتظار چنین حادثه‌ای برایمان متصور نبود، گفت: هر روز این سوال در ذهن ما تداعی می شد که پدرمان چرا کشته شد، اما علیرغم گذشت سالیان سال پاسخی برای آن پیدا نکردیم.

 

نصرآبادی افزود: تروریست‌ها فقط یک نفر را نکشتند بلکه یک خانواده را مورد حمله قرار دادند، ما سال‌هاست با چشمی اشکبار و قلبی شکسته در حسرت دیدن پدرمان هستیم.

 

 این قربانی تروریسم با بیان اینکه کودکان در خط مقدم فجایع و مناقشات مسلحانه قرار دارند، یادآور شد: ما پس از گذشت ۳۹ سال از این جنایت از رسانه‌ها، مراجع قضایی، نهادهای بین‌المللی، سازمان ملل، شورای امنیت و مقامات کشور آلبانی و فرانسه می‌خواهیم، آمران، تجهیزکنندگان و پشتیبانان این جنایت منافقین کوردل را به عنوان یک نمونه از هزاران جنایت این گروه خبیث علیه کودکان معرفی و مورد بازخواست قرار دهند.

 

روز جهانی کودک، حمایت از کودکان آسیب‌دیده برای دسترسی به عدالت را ضروری می‌کند

 

در بخش دیگری از همایش، رنج‌نوش عضو انجمن سفیران صلح و دوستی، گفت: روز جهانی کودک، دادخواهی برای کودکان و حمایت از کودکان آسیب‌دیده برای دسترسی به عدالت را ضروری می‌سازد.

 

وی ادامه داد: ما شاهد هستیم که مردم بی‌گناه و بویژه کودکان در کشورهای مختلف قربانی جنگ و ترور می‌شوند و سال‌ها در کشورمان نیز اینگونه جنایت‌های تروریستی را شاهد بودیم.

 

به گفته این فعال حقوق کودکان، یادگیری و آموزش یکی از بهترین روش‌هایی است که ما می‌توانیم با استفاده از آن به آرامش و تعادل در زندگی برسیم.

 

در بخش دیگری از نشست عبدالسلام الذاهبی، عضو انجمن انسان از آلمان، بیان کرد: هدف اصلی قوانین بشردوستانه و مناسبت‌های بین‌المللی این است که برای حفاظت از شهروندان اقدام کنند، بویژه کودکان، که در مخاصمات آسیب‌پذیر هستند.

 

وی ادامه داد: تجاوز بر ضد یمن با هدایت سعودی و حمایت آمریکا، بیشتر کشورهای اروپایی و رژیم اسراییل باعث کشتار و معلولیت هزاران کودک از طریق هدف قرار دادن به طور مستقیم و اقدامات غیرمستقیم می‌شود.

 

الذاهبی خاطرنشان کرد: براساس اسناد سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰، بیش از ۱۰هزار کودک در مناقشه مسلحانه در یمن کشته یا معلول شده‌اند. ۱۰ برابر این عدد هم به طور غیرمستقیم کشته شده‌اند که به دلیل محاصره و بسته شدن همه دریاها و بندرهای یمن بوده و این محاصره غیرقانونی تمایل کشورها را برای تهاجم جهت جلوگیری از دسترسی کودکان به کمک های بشردوستانه را نشان می‌دهد در حالی که کمک‌ها برای نجات کودکان مهم است.

 

در ادامه همایش بیانیه نماینده یونیسف در افغانستان به مناسبت روز جهانی کودک ۲۰۲۱، قرائت شد.

 

در بخشی از این بیانیه آمده است، برای همبستگی با کودکان افغان که امسال دچار بحران‌های بشردوستانه شده‌اند، در نظر داریم که روز جهانی کودک را در این کشور جشن نگیریم.

 

این بیانیه افزود: امروز یونیسف افغانستان با توجه به وضعیت اسفبار کودکان افغانستان صفحات رسمی آنلاین‌اش را به رنگ سیاه درآورده است.

 

در بخش دیگری از بیانیه آمده است، بحران بشری در افغانستان، کودکان را به شدت متاثر کرده است و هم‌ اکنون هزاران کودک در این کشور با تهدیدهای گوناگون روبرو هستند.

 

در بخش دیگری از همایش بیانیه انجمن دفاع از قربانیان تروریسم به مناسبت روز جهانی کودک با عنوان "تجدید عهد با کودکان" قرائت شد.

 

در انتهای مراسم زینب محمد قاسم از عراق روایت آسیب دیدن خود از تروریسم را بیان داشته و همچنین سرودی با نام "ایران زیبا" توسط دانش آموزان مدرسه فهمیده اجرا شده و دانش‌آموزان از نمایشگاه "نوای کودکان"، که روایتگر کودکان آسیب دیده از تروریسم است، بازدید کردند.


مطالب پربازدید سایت

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان بهشهری:

حیات رژیم صهیونیستی وابسته به ترور است

جدیدترین مطالب

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان بهشهری:

حیات رژیم صهیونیستی وابسته به ترور است

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان