ناگفته‌های تله‌گذاری داعش برای نوجوانان

N00817585 B

پسر نوجوان عضو گروه تروریستی داعش که فریب این گروه را خورده و در عملیاتی اطلاعاتی در غرب کشور دستگیر شده بود، در دادگاه از خود دفاع کرد. پیش از این سه عضو نوجوان این گروهک تروریستی محاکمه و به پنج سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت محکوم شده بودند.
به گزارش هابیلیان نقل از روزنامه جام‌جم، حدود پنج سال قبل بود که به نیروی اطلاعاتی ایران خبر رسید یک گروه ۲۱ نفری از اعضای داعش به سرکردگی ابوخدیجه تشکیل و به قصد انتقام وارد خاک ایران شده و در یکی از روستاهای مرزی ساکن شدند.

تروریست‌ها قصد داشتند پس از تجدیدقوا عملیات انتحاری خود را در ایران آغاز کنند اما ساعاتی پس از اسکان در روستا آنها به محاصره درآمدند و پس از امان‌دادن، ۱۵ نفر از اعضای این گروه خودشان را تسلیم کردند و پنج نفر قصد فرار داشتند که در این عملیات همه آنها ازجمله فرمانده ابوخدیجه به هلاکت رسیدند. در این میان دو نفر از آنها با منفجرکردن جلیقه انتحاری سه نفر از نیروهای امنیت را به شهادت رساندند.

از ۱۵ نفری که خودشان را تسلیم کرده بودند، چهار نفر نوجوان بودند. دو نفر از متهمان عراقی و دو نفر دیگر ایرانی بودند. یکی از متهمان نوجوان اهل عراق درباره نحوه جذب‌شان به داعش گفت: «من از طریق کلیپ‌هایی که داعش منتشر می‌کرد، عضو داعش شدم. آنها را قبول دارم چون می‌خواستند فساد را از بین ببرند. اگر ایران نبود، الان ما پیروز بودیم و کرکوک و اربیل دست ما بود. سردار سلیمانی باعث شد ما سقوط کنیم. وقتی به اربیل رسیدیم، می‌خواستیم آنجا را  از بدحجابی و فساد پاک‌سازی کنیم اما نزدیک به پیروزی بودیم که سلیمانی آمد و اربیل را  از ما گرفت.»

او درباره علت ورودشان به ایران هم گفت: «در کرکوک به ما حمله شد به همین دلیل فرار کردیم و آواره شدیم. هیچ ‌چیز برای خوردن نداشتیم و فقط روزی یک خرما می‌خوردیم. راه می‌رفتیم و نمی‌دانستیم کجا می‌رویم. ابوخدیجه هم به ما چیزی نگفت تا این‌که بعد از چهار روز یک شکارچی را اسیر کردیم و از او غذا خواستیم. او به ما گفت شما را به روستایی می‌برم و آنجا غذا می‌دهم. او برای ما غذا آورد و قرار شد شب را آنجا بمانیم اما ابوخدیجه گفت باید حرکت کنیم. داشتیم در‌این‌باره صحبت می‌کردیم که فهمیدیم نیروهای اطلاعات ما را محاصره کرده‌اند. ابوخدیجه گفت هرکسی می‌خواهد تسلیم شود. ۱۵ نفر تسلیم شدند و یک نفر هم انتحار کرد.»

متهم ایرانی نیز گفت: «من از طریق کانال‌های تلگرامی جذب گروه داعش شدم. در ابتدا فکر می‌کردم این گروه ثروتمند است و به محض پیوستن به آنها به ماشین، موتور و پول می‌رسم اما وقتی برای جذب در این گروه به عراق رفتم متوجه شدم همه تصوراتم اشتباه بود و این گروه جز خشونت و دروغ چیزی ندارد و در همان پایگاه دیاله از ورودم به این گروه پشیمان شدم اما می‌ترسیدم که این مسأله را عنوان کنم چراکه حتما توسط آنها کشته می‌شدم.»

ابوخدیجه پس از پیوستن نوجوانان به این گروهک تروریستی، آنها را مدت‌ها در چادری زندانی می‌کرد تا مطمئن شود نفوذی نیستند. وقتی از نفوذی نبودن آنها مطمئن می‌شد از نوجوانان به‌عنوان عامل انتحاری استفاده می‌کرد و به آنها جلیقه انفجاری می‌بست. 

چندی قبل سه متهم نوجوان در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی محاکمه شدند. آنها که براساس کیفرخواست به اتهام محاربه محاکمه می‌شدند در دفاعیات خود ابراز پشیمانی کردند. در پایان قضات سه متهم را به خاطر سن‌شان که زیر ۱۸سال بود، به پنج سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت محکوم کردند. همچنین دو متهم عراقی نیز بعد از گذران این پنج سال تحویل کشور عراق داده خواهند شد تا به جرایم احتمالی آنها رسیدگی شود. متهم ایرانی نیز بعد از گذران این پنج سال باید در استان محل زندگی‌اش در کرمانشاه بماند و به مدت دو سال حق خروج از آن استان را ندارد.

در ادامه، رسیدگی به اتهام دیگر متهمان در دادگاه انقلاب آغاز و پرونده چهارمین متهم نوجوان هم به شعبه پنجم دادگاه کیفری ارسال شد.  متهم با حضور وکیلش پای میز محاکمه قرار گرفت و در جلسه محاکمه در دفاع از خود گفت: «از عضویت در داعش پشیمان بودم. وقتی وارد ایران شدیم، در نزدیکی روستای ما مستقر گردیدیم. به بهانه پیداکردن آب و غذا به سمت روستای‌مان رفته و پدرم را دیدم. او که به رفتارم مشکوک شده بود، با ماموران اطلاعاتی تماس گرفت و همین باعث دستگیری‌مان شد. من یک فریب‌خورده بودم که راه برگشتی نداشتم. الان از دادگاه درخواست عفو دارم.»
پس از دفاعیات متهم، رئیس دادگاه او را به پزشکی‌قانونی معرفی کرد تا بعد از اعلام نظر کارشناسان رای پرونده صادر شود.

مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان