معرفی تولیدات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در زمینه شناخت گروهک منافقین

3872 269

معاون اسناد و کتابخانه مرکز اسناد انقلاب اسلامی از انتشار کتاب «اسناد و اسرار عملیات مرصاد» از سوی موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش هابیلیان، محمدحسن روزی‌طلب، معاون اسناد و کتابخانه مرکز اسناد انقلاب اسلامی، همزمان با سالروز عملیات پیروزمندانه مرصاد، در گفتگو با خبرنگار مهر به معرفی تولیدات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در زمینه شناخت سازمان مجاهدین خلق (منافقین) پرداخت و گفت: مرکز اسناد انقلاب اسلامی طی سال‌های گذشته، توجه ویژه‌ای به مسئله شناخت سازمان مجاهدین خلق داشته و کتاب‌های عملیات مهندسی، خوابگردها، خداوندگار اشرف، تبار ترور، تغییر ایدئولوژی سازمان مجاهدین خلق، یادداشت‌های حسین احمدی روحانی درباره سازمان مجاهدین خلق، پرونده مسکوت و... را درباره این سازمان منتشر کرده است.

روزی‌طلب با اشاره به استقبال مخاطبان از تولیدات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در حوزه شناخت سازمان منافقین افزود: با توجه به اهمیت دهه ۶۰ و فعالیت‌های سازمان منافقین در این دهه، مخاطبان استقبال بسیار خوبی از این کتاب‌ها داشتند و از این رو تجدید چاپ همه این کتاب‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

معاون اسناد و کتابخانه مرکز اسناد انقلاب اسلامی از انتشار کتاب «اسناد و اسرار عملیات مرصاد» از سوی موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این کتاب را آقای سید ابوطالب سیدمحمدی از اعضای وقت قرارگاه رمضان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نگاشته است. وی از ابتدای حمله ناجوانمردانه منافقین با عنوان  عملیات «فروغ جاویدان» تا انتهای  پیروزی شکوهمندِ عملیات  «مرصاد»، حضور مستقیمی در صحنه داشت. از ویژگی‌های این اثر ارزشمند علاوه بر روایت مستقیم نویسنده از وقایع، بهره گرفتن از سایر روایت‌ها و اسناد است که به این اثر جامعیتی مضاعف بخشیده است.

به گفته روزی‌طلب، در کتاب  "اسناد و اسرار عملیات مرصاد" برای اولین بار بخش مهمی از اسناد و واقعیت‌های درون گروهی سازمان منافقین منتشر می‌شود.

معاون اسناد و کتابخانه مرکز اسناد انقلاب اسلامی همچنین اظهار داشت:‌ وجود آمارهای دقیق، شرح مسائل استراتژیک و تاکتیکی، وقایع نگاری لحظه به لحظه عملیات، وجود لیست‌ها و جداول دقیق و متعدد از اسامی و تعداد نفرات دشمن، تجهیزات و نحوه سازماندهی آنها و آسیب شناسی سازمان مجاهدین خلق از این شکست که با چاپ دست نویس‌هایی برای اولین بار مستند شده است؛ بر جذابیت‌های این اثر افزوده است.

وی ادامه داد: بازخوانی متن بازجویی از افرادی که به عنوان اسیران ایران در جنگ با عراق در اردوگاه‌ها، با برنامه تبلیغاتی جذب این سازمان جهنمی شدند از جمله گره‌گشایی‌های تاریخ دفاع مقدس محسوب می‌شود. همچنین نحوه پشتیبانی رژیم بعثی عراق در عملیات موسوم به فروغ جاویدان و بررسی سایر عملیات‌های این سازمان تروریستی در طول جنگ تحمیلی هم در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است.

روزی‌طلب با اشاره به این که سه کتاب با عناوین «تقی شهرام به روایت اسناد» ، «اعتراف می‌کنم:‌ وحید افراخته به روایت اسناد» و «ناگفته‌های قاسم عابدینی از مجاهدین خلق و پیکار» نیز در معاونت اسناد و کتابخانه مرکز اسناد انقلاب اسلامی تدوین شده است گفت: ان‌شاالله این سه کتاب هم در سال جاری منتشر می‌شود و در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد تا آنها را در شناخت فرقه منافقین کمک کند.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان