عاملان جنایت در حرم رضوی مجازات شوند

169579530

حمله یک فرد با افکار تکفیری به سه روحانی از فعالان و ساکنان حاشیه شهر مشهد منطقه قلعه ساختمان (شهرک شهید رجایی) در حرم امام رضا (ع) با سلاح سرد موجب خشم افکار عمومی شد و علمای اهل سنت نیز با محکوم کردن این حادثه، آن را اقدامی طراحی شده خواندند.

 

در این حادثه که بعدازظهر هفدهم فروردین ماه و در سومین روز از ماه مبارک رمضان در صحن جامع رضوی روی داد؛ حجت‌الاسلام اصلانی بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید و حجت الاسلام پاکدامن و دارایی نیز به بیمارستان منتقل شدند و فرد ضارب تحویل مقامات قضایی شد.

 

بر اساس آخرین خبرها، دکتر مسعود خانی مدیر بیمارستان سوانح و حوادث شهید کامیاب مشهد روز چهارشنبه به ایرنا  گفت: حال عمومی ۲ روحانی بستری در این بیمارستان که طی حادثه تروریستی دیروز بر اثر ضربات چاقو در حرم مطهر رضوی مجروح شدند مساعد است.

 

وی افزود: هم اکنون این ۲ روحانی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان شهید کامیاب معروف به امدادی بستری هستند و کادر پزشکی از دیروز تاکنون از هیچ تلاشی برای درمان آنها دریغ نکرده است؛ خوشبختانه وضعیت این مجروحان هم اکنون در شرایط ثابت قرار دارد اما نمی توان به طور قطع در این باره نظر داد.

 

مدیر بیمارستان سوانح و حوادث شهید کامیاب مشهد گفت: این ۲ روحانی از نواحی مختلف بدن مورد اصابت ضربه چاقو قرار گرفته اند.

 

با وقوع این حادثه برخی جریان های خارجی و معاند بویژه در حوزه رسانه‌ای تلاش کردند تا از این اتفاق برای ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی بهره برداری کنند؛ با این حال علمای اهل سنت نقاط مختلف کشور ضمن محکوم کردن هتک حرمت به آستان مقدس حرم رضوی، بر محاکمه عامل یا عاملان این جنایت تاکید کردند؛ گزیده واکنش‌ها و بیانیه‌های منتشر شده به شرح زیر است:

 

عناصر گروهک‌های تکفیری و مزدوران استکبار در حادثه مشهد دست دارند

 

علمای اهل سنت خراسان شمالی پیرو این اتفاق تلخ در بیانیه ای با محکوم کردن هتک حرمت به آستان مقدس حرم رضوی، عناصر گروهک‌های تکفیری و مزدوران استکبار جهانی در این حادثه غیرانسانی را مرتبط دانستند. آنها همچنین تاکید کردند: حادثه روز گذشته در مشهد مقدس و هتک حرمت به بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) بی تردید نمی‌تواند ناشی از امراض شخصی باشد به گونه ای که ضارب با حمله به سه نفر از روحانیون معزز شیعه ثابت کرده که از عناصر خود فروخته و اجیر شده استکبار جهانی و گروهک های تکفیری است.

 

علمای اهل سنت این استان اظهار داشتند: امروزه آمریکا، اسرائیل و گروهک های تکفیری از امنیت بی نظیر ایران و متلاشی شدن نقشه های شوم خود در سوریه و عراق توسط سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز به ستوه آمده‌اند و برای درمان شکستگی خود در پروژه های اسلام هراسی در جهان اسلام دست به چنین اقدامات ناجوانمردانه و غیر بشری می زنند.

 

تفرقه افکنان میان مسلمانان قطعا کافر هستند

 

نماینده مردم اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ضمن محکومیت این اقدام ددمنشانه اظهار داشت: هرکس قصد تفرقه میان ‏مسلمانان را داشته باشد قطعا کافر است و این افراد نوکران آمریکا و اسرائیل هستند.

مولوی نذیر احمد سلامی گفت: هتک حرمت به حرم و زائران رضوی در ماه مبارک رمضان در نگاه هر انسان با وجدان مسلمان و یا غیر مسلمان به شدت محکوم است.

 

وی با بیان اینکه این افراد هدفشان اختلاف بین امت است، خاطرنشان کرد: مردم ما بعد از پیروزی انقلاب این حرکات که هدفشان ایجاد تفرقه در میان امت بوده است این جریانات را بارها دیدند تجربه کردند ولی هیچ گاه تحت تاثیر جریانات شوم قرار نگرفتند و وحدت را در هر شرایطی حفظ کردند.

 

جریان های تکفیری وهابی دشمنان واقعی اسلام هستند

 

امام جمعه اهل سنت سرباز هم ضمن محکوم کردن حتک حرمت حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه توهین به مقدسات و ‏وحدت شکنی از نظر اهل سنت حرام و محکوم است، گفت: اهل سنت نسبت به اهل بیت(ع) محبت دارند و بیشترین نام های ‏فرزندان آن ها از اهل بیت(ع) است و ما به این نام ها افتخار می‌کنیم کسی که پیامبر را جدا از اهل بیت(ع) بداند مسلمان نیست و ‏ما اهل سنت از او بیزاریم‎.

مولوی عنایت اله رسولی زاده اظهارداشت: جامعه اهل سنت ایران هرگز از تکفیری و وهابیت حمایت نکرده و نخواهند کرد چرا که خط و مشی ‏اهل سنت از اینها جداست، ما در این کشور زندگی می کنیم و هرگز با ‏افراطیون و تکفیری‌ها هم مسیر نخواهیم بود‎.

وی تصریح کرد: دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف میان مذاهب و امت های اسلامی هستند اما ملت هوشیار ایران اسلامی هیچ گاه اسیر چنین توطئه هایی نخواهد شد.

 

اهل سنت ارادت خاصی به امام رضا(ع) دارند

 

امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه ضمن محکومیت این اقدام ‏ددمنشانه، با تاکید بر اینکه محبت اهل بیت (ع) شیعه و سنی نمی شناسد، افزود: اهل سنت ارادت خاصی به امام رضا(ع) دارند.‏

مولوی عبدالرحیم ریگیان پور با اشاره به اینکه گروهک های تکفیری و تروریستی جایی در میان اهل سنت ندارند، گفت: از دستگاه قضایی می‌‏خواهیم تا با هر آن کس که به اتحاد، وحدت و اخوت مردم شیعه و سنی در این خطه از کشور لطمه وارد و امنیت آنها را برهم ‏می زند، با عدالت اسلامی برخورد قاطع کند‎.

 

مسوولان عاملان هتک حرمت به حرم رضوی را در اسرع وقت به سزای اعمالشان برسانند

 

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه هم در پیامی هتک حرمت به حرم رضوی و ضرب و شتم و شهید شدن چند روحانی در این حرم را محکوم کرد و از مسوولان خواست در اسرع وقت عاملان این قضایا را به سزای اعمال ننگین شان برسانند.

 

ماموستا مُلا عبدالرحمن مرادی اظهار کرد: خبر ناگوار هتک حرمت به حرم رضوی و ضرب و شتم و شهید شدن چند روحانی عزیز در حرم رضوی را دریافت نمودیم، بسی جای تاسف و حسرت است که در ماه مبارک رمضان، ماه عبادت الله، دعا، رحمت و بخشش و مغفرت جنایاتی این چنین اتفاق افتد و دل امت اسلامی و ملت عزیز ایران را جریحه دار نماید و یاد شرارت خوارج و شهادت امیر المومنین(ع) را زنده کند.

 

وی در ادامه پیام خود آورده است: دشمنان با ایجاد تفرقه و ارعاب و ترور نمی توانند به پیکره اسلام و وحدت امت اسلامی و اهل مذاهب ضربه وارد کنند و بدانیم که برادران اهل سنت همیشه در کنار براداران اهل تشیع در تبلیغ  دین خدا و اسلام به خدمات صادقانه مشغول هستند و لذا این حادثه ناگوار را به ملت عزیز ایران تسلیت عرض می نماییم و از مسوولان عزیز می خواهیم در اسرع وقت عاملان این قضایا را به سزای اعمال ننگین شان برسانند.

 

ریختن خون مسلمانان از دیدگاه اسلام و مذاهب اسلامی حرام است

 

شماری از علما و امامان جمعه و جماعت اهل سنت استان بوشهر نیز با صدور پیام های جداگانه حادثه حرم مطهر امام رضا (ع) که باعث تعرض و اسائه ادب به آن حضرت و شهادت یک روحانی و زخمی شدن ۲ روحانی جهادگر شد را محکوم کردند.

 

امام جمعه موقت اهل سنت شهر کنگان و عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی  اهل سنت کشور در پیامی اعلام کرد: ریختن خون مسلمان از دیدگاه اسلام و مذاهب اسلامی حرام و خلاف شرع است در همین راستا حادثه ای که در ماه مبارک رمضان  باعث هتک حرمت حرم رضوی شد  موجب غم و اندوه علمای اسلام به ویژه اهل سنت شده است.

 

خلیل افرا در این پیام یادآورشد: شکی نیست که این جرایم و فجائع از نقشه ها و دسیسه های دشمنان اسلام است و از آنجایی که وحدت و اخوت در ایران اسلامی استوار و پابر جاست و روز به روز قوی تر می شود  آنها می‌خواهند این اخوت و برادری را تضعیف کنند و این جرایم مسلمانان جهان به ویژه شیعه و اهل سنت در ایران اسلامی آگاه تر می گرداند و بدانیم که اتحاد و وحدت ضروری ترین نیاز امت اسلام و جامعه اسلامی است.

 

امام جمعه اهل سنت جزیره شمالی نیز در پیامی اعلام کرد: در ماه مبارک رمضان و در حرم رضوی اتفاقی تلخ و ناگوار رخ داد حمله یک فرد جنایتکار به سه تن از روحانیون و شهید و زخمی کردن آنها قلب همه ما را بدرد آورد ضمن عرض تسلیت به خانواده شهید و آروزی صحت و سلامتی برای دیگر روحانی های حادثه دیده از همه مسؤلان نظامی و انتظامی و قوه قضائیه می خواهم با مسببین این جنایت به شدت برخورد شود تا دیگر کسی به خود اجازه ندهد همچنین جنایت هولناکی انجام دهد.

 

شیخ حمزه کردی نوشته است: همه ملت ما باید هوشیار باشند و با حفظ وحدت و اتحاد مثل همیشه درکنار یکدیگر باشند تا هیچ یاوه گویی به خودش اجازه ندهد با این جنایت‌ها برطبل اختلاف و دو دستگی بکوبد.   

 

امام جمعه اهل سنت سیراف نیز در پیامی با محکوم کردن حادثه حرم مطهر رضوی اعلام کرد: شهادت یکی از علمای معزز در حرم رضوی موجب غم و ناراحتی علما اهل سنت شد.

 

حسین افروز یادآورشد: اهداف پلید اشرار فقط و فقط ایجاد اختلاف بین مذاهب فریقین شیعه وسنی است و امروز بیش از همیشه نیاز به اتحاد و همدلی می باشد و این هتک حرمت ها و به شهادت رساندن روحانی معزز را به شدت محکوم می نمایم.

 

شیخ ابراهیم محمدی امام جمعه اهل سنت عسلویه نیز در پیامی شهادت مظلومانه یکی از روحانیون در حرم مطهر امام رضا (ع) و آن هم در ماه مبارک رمضان ماه رحمت و نزول قرآن را به شدت محکوم و اعلام کرد این امر شنیع از اسلام و تعالیم آن به دور است و قطعا این اقدام از نقشه های دشمن برای تفرقه بین شیعه و سنی است  درحالی که وحدت ما خیلی مستحکمتر از قبل باید باشد و از مسئولان می خواهیم که با چنین افرادی با قاطعیت برخورد کنند.

 

امام جمعه شهر نخل تقی و دبیر شورای روحانیت اهل سنت استان بوشهر نیز در پیامی نوشت: در این ایام بس بزرگ و ایمانی و در ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن از مصادر موثوق با خبر شدیم سه تن از همرزمان عزیز و روحانی معزز در شهر مقدس مشهد و در حریم رضوی  مجروح و یا به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند که این امر به وسیله ایادی انسان های بزدل و ترسو که نوکران استکبار و با هدف سياست«فَرِّقْ تَسُدْ» تفرقه بينداز و حكومت كن. قصد دارند بین مسلمانان متحد تفرقه بیندازند لیک همه این حوادث نه فقط ما را ضعیف نمی نماید بلکه ما را متحد و یک دل خواهد کرد.

محمد انزاری یادآورشد: اینجانب از مسوولان ذی ربط خواهانم که مسببان را هرچه زودتر محاکمه کنند و به جزای اعمال خود برسانند.

 

امام جمعه روستای صفیه نیز در پیامی اعلام کرد: حادثه دلخراش زخمی و به شهادت مظلومانه روحانیون درحرم مطهر امام رضا وآن هم در ماه رحمت و نزول قرآن  و تهاجم مسلحانه به سه نفر از علمای جهادگر و طلبه مجاهد، که قلب هر ولایت‌مدار انقلابی را جریحه دار می‌کند محکوم می نمایم.

جاسم جابری ضمن تسلیت این حادثه به خانواده آن شهید سعید برای این مرحوم، علو درجات و برای آن دو عزیز مجروح این حادثه، شفای عاجل از درگاه حضرت احدیت مسئلت می‌نمایم.

 

امام جمعه موقت مسجد خاتم الانبیاء جزیره شیف نیز در پیامی نوشت: با شنیدن خبر ناگوار و غم انگیز حمله جنایتکار به روحانیون معزز و وقوع این حادثه در حرم رضوی و در ماه اخوت و برادری دل همه مومنان و محبین اهل بیت را متالم و ناراحت کردند .

 

محمد بنی هلال یادآورشد: ما این جنایت را محکوم می کنیم و خواهانیم هر چه زودتر مجرمین را به سزای اعمالشان برسند .

 

امام جمعه مسجد جامع خاتم الا نبیاء جزیره شیف نیز در پیامی با تاثر و اندوه فراوان نسبت به هتک حرمت به ساحت مقدس رضوی  نوشت: این جنایت در حریم رضوی که مورد احترام تمامی فرق و مذاهب اسلامی است و در ماه مبارک رمضان که ضیافت الهی است امری محکوم و جنایتی آشکار به حساب می آید و آحاد مردم شریف و متدین از این بی حرمتی و جنایت گذشت نخواهد کرد .

 

جاسم بن هاجر یادآورشد: اینجانب ضمن محکومیت این جنایت در جوار مضجع رضوی شهادت طلبه جهادگر حجت الاسلام والمسلمین اصلانی را به خانواده محترمشان تسلیت عرض می نمایم و عافیت و سلامتی و شفا را برای مجروحان این حادثه از درگاه خداوند متعال خواهانم .

 

امام جماعت مسجد علی ابن ابیطالب روستای بنود در پیامی نوشت: جنایت وحشیانه و هولناکی که در روز ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و  مغفرت، ماه عبادت و بخشش اتفاق افتاد واقعاً مایه شرم و تاسف است که در حرم حضرت امام رضا  منجر به زخمی شدن دو روحانی و شهادت یک طلبه جهادگر  را در پی داشت قلب هر انسان آزاده و با وجدانی را جریحه دار و آکنده از غم و اندوه می نماید.

 

اسماعیل خمیسی در این پیام یادآورشد:  لذا این فاجعه مظلومانه را  تسلیت عرض می نمایم و از خداوند منان  برای خانواده‌های این عزیزان داغدار صبر و شکیبایی خواستارم اینجانب این اقدام را محکوم می نمایم و از مسئولین مربوطه خواستار  پیگیری و اقدام لازم در این خصوص را داشته باشند.

 

امام جمعه بندر پرک شهرستان کنگان نیز در پیامی نوشت: دین اسلام، دین رحمت و رافت و مهربانی و پاکی است  دین همان پیامبری صلی الله علیه و آله، که رحمةً للعالمین است .

 

 یاسین احمدی  در این پیام تصریح کرد: ترور و خشونت چه در صحن پیامبر صلی الله علیه و آله حوالی گنبد رضوی و چه در گنبد کاووس و هرکجا زیر این گنبد گیتی به شدت محکوم است و عملی ظالمانه و بی رحمانه و به دور از شان اسلامی است.

 

مردم مشهد نگذارند زنجیره اتحاد گسسته شود

 

امام جمعه اهل سنت تایباد هم در پی جنایت تروریستی دیروز و هتک حرمت حرم رضوی و حمله به سه نفر از روحانیان در حرم مطهر امام رضا (ع) که منجر به شهادت حجت الاسلام و المسلمین محمد اصلانی شد این عمل غیر انسانی را محکوم کرد.

 

مولوی غلام نبی توکلی افزود: ماه مبارک رمضان ماه طاعت و بندگی و کشیده شدن شیاطین به زنجیر است اما متأسفانه حادثه تلخ و به دور از انسانیت حمله به روحانیت خدوم درحریم اهل بیت (ع) که مورد احترام فرق اسلامی است، منجر به شهادت حجت الاسلام اصلانی و زخمی شدن ۲ طلبه دیگر گردید.

 

وی ضمن قدردانی از مسوولان امنیتی و نقش کلیدی آنها در تامین امنیت میهن عزیزمان ادامه داد: اینجانب این حرکت غیر انسانی و ننگین را محکوم نموده و از مردم فهیم شهرستان مشهد خواستارم ضمن حفظ آرامش و اخوت، نگذارند دشمن از این موقعیت، زنجیره اتحاد را بگسلاند.

 

مرکز اسلامی استان خراسان رضوی وابسته به جامعه اهل سنت نیز با محکوم کردن این جنایت در بیانیه ای آورده است: به طور قطع طراحی این اقدام ضد انسانی در اتاق های فکر دشمنان زبون اسلام و انقلاب و امت مظلوم اسلامی با استفاده از ظرفیت جریان های خائن افراطی و تکفیری در راستای ایجاد اختلاف و انشقاق بین امت اسلامی طراحی شده و هدف آن، ایجاد ذهنیت مذهبی بین مذاهب اسلامی است.

 

"نوچه های استکبار و عوامل داخلی آن در فضای مجازی می‌کوشند تا از این حادثه دردناک که دل هر مسلمان و غیر مسلمان منصفی را به درد می آورد، سوء استفاده کرده و اهداف دشمنان اسلام و انقلاب را در دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی محقق کنند."

 

دست استکبار و ایادی آنها عامل حادثه مشهد است

 

جمعی از طلاب افغانستانی مقیم مشهد با صدور بیانیه ای هتک حرمت و جنایت در حرم امام رضا (ع) را محکوم و بیان کردند: مطمئنا دست استکبار و ایادی آن ها در منطقه عامل اصلی این حادثه است تا بین امت اسلامی تفرقه و دو دستگی ایجاد کند و از همه مهم تر مایه بدبینی نسبت به مهاجرین مظلوم افغانستانی گردد.

 

طلاب یادشده در بیانیه خود گفتند: مبلغین جهادگر افغانستانی در عرصه های مختلف فرهنگی و تبلیغی در حاشیه شهر دوشادوش طلاب جمهوری اسلامی ایران سالهاست با این سفاکان خونریز دست و پنجه نرم می کنند همانگونه که بارها امتحان خود را در صحنه های دفاع مقدس و دفاع از حرم پس داده اند.

 

طلاب افغانستانی مقیم ایران گفتند: از ملت دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران و به ویژه مسئولان محترم تقاضا می کنیم ضمن ریشه یابی عوامل این حادثه تروریستی آن در داخل و خارج کشور، حساب این افراد را از سایر مهاجرین جدا نمایند تا خدای ناکرده عده ای فرصت طلب دست به اقدامات احساسی علیه مهاجرین مظلوم نزنند.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان