دم خروس اینترنشنال و قمار با تابوت خالی

Lujk5693

شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال در حالی مدعی همراهی با مردم ایران و پخش آزاد اطلاعات است که اواخر ماه گذشته برای دومین بار در اقدامی کاملا متناقض با آرای مردم ایران، اقدام به پخش میتینگ سالانه منافقین کرد؛ اقدامی که با ادعاها و تبلیغات گسترده اداره کنندگان این شبکه در مورد استقلال کامل این شبکه و اداره آن تحت نظر مالکیت خصوصی و احترام به مردم ایران، کاملا منافات دارد.

برای بررسی بیشتر پیوندهای عمیق میان گروهک تروریست منافقین و عقبه مالی و ایدئولوژیک این شبکه، بهتر است تاریخ نه چندان دوری را تورق کنیم که در آن ریشه‌های پیوند میان منافقین و آل سعود ایجاد شد.

در سال‌های نه چندان دور، حکومت آل سعود به دلیل توهم ذاتی خود مبنی بر قطب اول حکومت جهان اسلام بودن، انگیزه‌های صدور وهابیت و مقابله با جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهم‌ترین رقیب ایدئولوژیکشان، به دنبال مشکل‌تراشی در مسیر رشد کشورمان بودند. این انگیزه به اضافه کینه شدید از یک حکومت شیعی سبب شد تا آنها همواره به دنبال امتحان راه‌های متعدد برای تخریب و مقابله با ایران باشند. یکی از همین روش‌ها حمایت از گروه‌های تروریستی معارض با ایران بوده دست؛ منافقین، گروه‌های تکفیری شمال غرب و جنوب شرق از جمله گروه‌هایی هستند که از حمایت مالی گسترده عربستان برخورداراند. کمتر رسانه معتبر منطقه‌ای است که از ماجرای 3 تن طلا و اهدای چمدان‌های دلار و ساعت‌های گران قیمت رولکس اهدایی پادشاه عربستان بی‌خبر باشد.

با این حال کینه‌های فروخورده آل سعود، هر سال به طرقی سرباز می‌کند و از سه سال قبل نیز با تاسیس شبکه‌ای معاند برای تقابل با جمهوری اسلامی آشکار شده است.

شهادت برای سعودی بودن اینترنشنال

اما در کنار همه تکذیب‌هایی که سران و مدیران این شبکه در مورد وابسته بودن خود دارند و همواره خبرهای منتشر شده در ایران را تکذیب می‌کنند، این مسئله از سوی رسانه‌هایی که با جمهوری اسلامی هم مشکل دارند عنوان شده است، چنانکه آبان سال 97 بود که سعید كمالی‌دهقان خبرنگار گاردین هم در این مورد و طی توئیتی نوشت: می‌توانم تاكید كنم كه جمال خاشقچی به این دلیل كشته شد كه صبح 26سپتامبر از استانبول با من تماس گفت و فاش كرد که محمدبن سلمان و سعود القحطانی حامیان اصلی مالی شبکه ایران اینترنشنال هستند.

این اظهارنظر نشان می‌دهد که سران حکومت سعودی تا چه اندازه از نفرت مردم ایران نسبت به خود آگاه بوده‌اند و تا چه حد برایشان مهم بوده که حمایت مالی کلان 250 میلیون دلاری‌شان از این شبکه آشکار نشود، زیرا اهداف اصلی این شبکه قطعا پخش چند شوی تلویزیونی یا مسابقه و سرگرمی نیست، بلکه هدف اول آن تخریب نظام جمهوری اسلامی و مذهب شیعه است. این هدف باید به آرامی و در بازه زمانی مشخصی طی می‌شد. بنابراین افشای ماهیت اصلی عقبه مالی این شبکه آنقدر برای سعودی‌ها سنگین بود که به گواه برخی شبکه‌ها و خبرگزاری‌های خارجی، چاره‌ای جز حذف قاشقچی باقی نگذاشت.

مزدوری؛ دیروز مسعود، امروز مریم

حالا دوباره برگردیم به ماجرای عقبه ارتباط میان سعودی‌ها و منافقین. 4 سال قبل بود که ترکی الفیصل رئیس سابق سازمان اطلاعات و از تاثیرگذارترین شاهزادگان سعودی در میتینگ تبلیغاتی سران تروریستی منافقین حضور یافت؛ حضوری که تقریبا از آن به عنوان عیان‌سازی حمایت سعودی‌ها از منافقین تلقی شد و این حضور در واقع اعلام حمایت آشکار آل سعود از این فرقه تروریستی بود.

البته منافقین بعد از دوشیدن صدام همواره به فکر پایگاه تامین مالی محکمی برای خود بوده‌اند و در همین راستا بود که اوایل خرداد چهار سال قبل مريم رجوي، سرکرده منافقین در ديدار با محمد آل‌الشيخ، سفير عربستان سعودي در پاريس از آمادگي اين گروه تروريستي در كمك و همكاري با عربستان در تجاوزاتش عليه ملت يمن خبر داد. (درست همانند همکاری با صدام و شرکت در قتل عامل مردم عراق و بعد هم دریافت مواجبش از صدام) رجوي در اين ديدار همچنين تاكيد كرد كه عربستان هرگاه از منافقین درخواست كمك كند اين سازمان آماده اجراي درخواست‌هاي اين كشور فورا و بدون ذره‌اي ترديد است.

آنچه مسلم است اینکه قمار نه چندان جدید سعودی‌ها با تابوتی که در آن جنازه‌ای نیست، قماری است که قبلا قربانیانی همچون صدام داشته است. منافقین توان هیچگونه امتیازگیری برای سعودی‌ها را ندارند و بهتر بود سعودی‌ها پیش از گذاشتن تخم‌مرغ‌هایشان در سبد منافقین، در مورد این گروهک تروریستی بیشتر تحقیق می‌کردند تا پس از 3 سالی که از آغاز به کار شبکه اینترنشنال می‌گذرد، حکایت 250 میلیون دلاری که هزینه کرده‌اند، حکایت دور ریختن پول نباشد.


دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29