خانواده شهدای ترور خواستار عدم حمایت اروپا از گروهک منافقین هستند

Hamayesh Osvehaye Saboori1401

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی گفت: منافقین ۱۷ هزار هموطن ایرانی را ترور کرده‌اند، خواسته خانواده شهدای ایرانی عدم حمایت کشورهای اروپایی از گروهک منافقین است.

به گزارش هابیلیان، زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر مجلس در هفتمین همایش اسوه‌های صبوری به مناسبت روز بین‌المللی یادبود و گرامیداشت قربانیان ترور که با حضور خانم اِنگل ماری رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل در ایران و جمعی از خانواده‌های قربانی ترور برگزار شد، گفت: نخستین جلسات ما در کمیته حقوق بشر با هدف حمایت از خانواده‌های شهدای ترور بود که صدای مظلومیت آنها را به گوش جهانیان برسانیم و در این زمینه نیز مکاتبات متعددی با مقامات مسئول در داخل و مقامات مجامع حقوق بشری، دبیرکل سازمان ملل و اتحادیه اروپا داشتیم.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه نامگذاری ۲۱ اوت به عنوان روز بین المللی یادبود و گرامیداشت قربانیان ترور ابتکاری از سوی ایران بود که سازمان ملل نیز این پیشنهاد را پذیرفت، عنوان کرد: معتقدیم پارلمان ها نقش ویژه ای در حمایت از بازماندگان ترور دارند و این حمایت و رساندن صدای مظلومیت خانواده های شهدای ترور باعث می شود که مجامع بین المللی و حقوق بشری فکری به حال وضعیت صلح و امنیت در جهان کنند اما متأسفانه می بینیم کشورهای مدعی حقوقی بشر و حمایت از قربانیان ترور، خود از مهم ترین حامیان گروه های تروریستی هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه گروهک منافقین در حال حاضر توسط برخی کشورهای اروپایی حمایت می شوند که نشست ها و کنگره هایشان را نیز در آنجا برگزار می کنند، اظهار داشت: این در حالی است که ۱۷ هزار هموطن ایرانی از سوی آنها به شهادت رسیده و ترور شده‌اند؛ از مردم کوچه و خیابان، کودکان، دانشمندان هسته ای گرفته تا سایر مقامات بلندپایه که جرم آنها تنها خدمت به بشریت بود.

الهیان  تصریح کرد: ما شاهد ترور شهید سلیمانی بودیم که محبوب قلب ملت های آزاده جهان بود و علت آن نیز صرفا نجات جان هزاران زن و کودک از چنگال داعشی ها و نجات منطقه از شر گروه‌های تروریستی بود که در نهایت نیز به همین جرم توسط آمریکا و شخص ترامپ به شهادت رسید و او نیز ابایی از اعلام صدور دستور ترور نداشت در حالی که خود یکی از مدعیان حقوق بشر است و گزارش هایی علیه روند اجرای حقوق بشر در سایر کشورها صادر می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم  با اشاره به روند پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی در کمیته حقوق بشر مجلس با اشاره به برگزاری جلسات متعددی در این خصوص، عنوان کرد: امروز ۲ هزار صفحه سند با همکاری کشور عراق تهیه شده و در اختیار ۵ کشور قرار گرفته تا به صورت نیابتی این پرونده را پیگیری کرده و در مجامع بین المللی اقامه دعوی داشته باشند.

وی تصریح کرد: گفت و گوهایی با مقامات حقوق بشری پارلمان های کشورهای همسایه از جمله عراق داشته ایم که آنها هم در پیشبرد این پرونده کمک کنند البته در داخل نیز با NGOها و تشکل های غیردولتی نیز نشست هایی برگزار کردیم تا آنها با ما در اقامه طرح دعوی و شکایت از عاملان ترور سردار سلیمانی همکاری داشته باشند؛ دست سازمان های مردم نهاد در مجامع بین المللی باز است و آنها می توانند فراتر از دولت ها پیگیری کنند.

الهیان با بیان اینکه گروه های دوستی پارلمانی نیز در جریان حضور خود در پارلمان سایر کشورها و حضور نمایندگان سایر کشورها در ایران این مباحث را پیگیری می کنند،  اظهار داشت: ظرفیت بین المجالس IPU نیز ظرفیت بسیار مهمی است که باید در دستور کار اجلاس های بین المجالس باشد تا بحث تضعیف بنیان های تروریسم و همچنین دفاع موثر از قربانیان ترور در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: هرچند خانواده های شهدای ترور در جمهوری اسلامی ایران از روحیه بسیار بالایی برخوردارند اما به هیچ وجه دچار تزلزل و تضعیف روحیه و احساس رهاشدگی پیدا نکرده و نوعی عزم و اراده آهنین و جدی برای پیگیری راه شهدای خود دارند.

الهیان با اشاره به برخی پیگیری های دیگر از نهادهای بین المللی درباره رسیدگی به وضعیت پرونده های قربانیان ترور، خاطرنشان کرد: کمیته حقوق بشر مجلس نامه ای به اتحادیه اروپا در خصوص لزوم پیگیری و انجام تعهدات در خصوص شناسایی، مجازات، پیگرد مرتکبین ترور و استرداد آنها و لزوم جبران خسارت از قربانیان ترور را داشته و همچنین نامه ای به گوترش برای لزوم محکومیت اقدامات گروهک تروریستی منافقین و سایر تروریست ها که علیه مردم عادی، دانشمندان هسته ای و مقامات عالیرتبه اقدامات تروریستی داشته، نوشته ایم.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: نامه ای به وزیر خارجه برای پیگیری ملاقات خانواده های قربانیان ترور با سفرای کشورهای اروپایی داده ایم که متأسفانه به عاملان ترور علیه ملت ایران پناهندگی داده و دست آنها را باز گذاشتند که در این کشورها فعال باشند همچنین نامه ای به رئیس قوه قضائیه در خصوص تسریع در دادرسی و محاکمه علیه منافقین و عاملان ترور و احقاق حقوق و جبران خسارت قربانیان ترور داشته ایم.

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین در مجلس نیز رسیدگی حقوقی و قضایی و مجازات عاملان ترور در هر سطحی و هر جایی از دنیا را خواستار شد و گفت: لازم است در حوزه رسانه ای مظلومیت کشورهای درد و رنج کشیده به درستی منعکس شود.

زهره سادات لاجوردی نیز با بیان اینکه وقتی با دقت به جنایات گروهک منافقین می نگریم، می بینیم آنها در دهه ۶۰ نقشی همچون داعش را ایفا کردند، گفت: منافقین تروریست شهادت ۳ پاسدار را تحت عنوان عملیات مهندسی رقم زدند و بعد از شکنجه های بسیار ناجوانمردانه آنها را زنده زنده دفن کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: آنچه ما را ناراحت می کند این است که میخواهند جای جلاد و شهید را عوض کنند، لذا باید با توجه به جهاد تبیین، ارائه درستی از روایات این جنایات داشته باشیم همچنین با توجه به پیگیری هایی که در این خصوص در حال انجام است باید پرونده‌های بخش بندی شده در سطوح مختلف رسیدگی شود.

مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم نیز در این جلسه جنایات منافقین را محکوم کرد و از سازمان ملل و نهادهای بین المللی خواستار رسیدگی به این جنایات و عدم حمایت برخی کشورهای اروپایی از تروریست ها شد.

 خانم اِنگل ماری رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل در ایران نیز در این جلسه متن پیام دبیرکل سازمان ملل به مناسبت روز بین المللی یادبود و گرامیداشت قربانیان ترور را قرائت کرد.

اعضای خانواده های قربانیان ترور نیز در این جلسه داستان ترور مربوط به خانواده خود را تشریح کردند و خواستار پیگیری پرونده های آنها از نهادهای بین المللی شدند.

منبع: ایرنا


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان